fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התנועה לאיכות השלטון פנתה למנדלבליט: קבל החלטה האם להעמיד את פיירברג לדין

"מעבר לפגיעה החמורה בציבור, הנגרמת מכך שראש העיר מצויה תחת חקירה ותחת "איום" הגשת כתב אישום, הימשכות ההליכים מהווה גם עינוי דין של ממש כלפי הגב' פיירברג, שבמשך תקופה ארוכה נמצאת באי וודאות וללא שעניינה מגיע לידי מיצוי, בהחלטה על סגירת התיק או בהחלטה על העמדתה לדין", נכתב במכתב שהפיצה היום התנועה לאיכות השלטון.
מרים פיירברג איכר צילום פרטי
מרים פיירברג איכר צילום פרטי

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שני) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולפרקליט המדינה  עו"ד שי ניצן בקריאה כי יפעלו בכל הדרכים העומדות לרשותם על מנת שתתקבל החלטה בעניינה של ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג, שעניינה מונח על שולחן הפרקליטות כבר למעלה משנה וחצי.

"פיירברג נבחרה לכהן פעם נוספת כשעודה מחכה להכרעת הפרקליטות בעניין העמדתה לדין ולמרות העובדה כי אם יוגש נגדה כתב אישום, סביר להניח שהיא תושעה מתפקידה והציבור יקבל ראש עיר 'מחליף' שיכהן תקופה קצרה בלבד, דבר שעלול לפגוע בהתפתחות העיר", נכתב.

במכתבה של התנועה נכתב כי: "בספטמבר 2016 פורסם בתקשורת כי ראש עיריית נתניה מרים פיירברג , נעצרה בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. החקירה נמשכה עד מרס 2017, אז פרסמה המשטרה כי לעמדתה קיימת תשתית ראיתית להעמדתה של פיירברג לדין. מרגע המלצת המשטרה ומזה למעלה משנה וחצי התיק מונח במשרדי הפרקליטות, שבסמכותה לקבל החלטה האם פיירברג תועמד לדין בפרשה או לא".

מרים פיירברג איכר (צילום: רן אליהו)
מרים פיירברג איכר (צילום: רן אליהו)

כבר בספטמבר 2017 פנתה התנועה ליועץ המשפטי ולפרקליט המדינה בבקשה כי יפעלו לקבלת החלטה במספר תיקים של ראשי רשויות מכהנים.  בפנייה ציינו כי על אף החשיבות הרבה למצות את החקירות ולהגיע להחלטה, פעמים רבות הליכי החקירה נמשכים זמן רב כך שראשי הרשויות שבים ללשכתם ומנהלים את הרשות כשענן שחור של המלצת משטרה מרחף מעליהם. התנהלות זו של הפרקליטות פוגעת קשות באמון הציבור בראשי הרשויות, ואיננה עולה בקנה אחד עם הנחיית היועמ"ש בה נקבעו סדרי זמנים מקסימליים לטיפול בתיקי חקירה – 18 חודשים.

"מאז פנינו אל פרקליט המדינה עוד פעמים רבות בעניין, וזאת לאור מערכת הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימה לאחרונה. במכתבינו הרבים ציינו כי מצב זה רק מעצים את החשיבות שבהאצת הליכי קבלת החלטות בעניינם של ראשי עיר מכהנים עוד בטרם מועד הבחירות. הגב' פיירברג התמודדה בבחירות לראשות העיר נתניה ואכן נבחרה לכהן פעם נוספת, כשעודה מחכה להכרעת הפרקליטות בעניין העמדתה לדין ולמרות העובדה כי אם יוגש נגדה כתב אישום, סביר להניח שהיא תושעה מתפקידה והציבור יקבל ראש עיר "מחליף" שיכהן תקופה קצרה בלבד, דבר שעלול לפגוע בהתפתחות העיר. מאחר וכעת מתחילה תקופה של 5 שנים עד לבחירות הבאות, אנו סבורים כי יש למהר ולקבל החלטת פרקליטות בעניינה של הגב' פיירברג, על מנת לאפשר לציבור ליהנות מראש עיר שתכהן במשך התקופה כולה. מעבר לפגיעה החמורה בציבור, הנגרמת מכך שראש העיר מצויה תחת חקירה ותחת "איום" הגשת כתב אישום, הימשכות ההליכים מהווה גם עינוי דין של ממש כלפי הגב' פיירברג, שבמשך תקופה ארוכה נמצאת באי וודאות וללא שעניינה מגיע לידי מיצוי, בהחלטה על סגירת התיק או בהחלטה על העמדתה לדין. בשל כך אנו קוראים ליועמ"ש ולפרקליט המדינה לפעול, תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותם, על מנת להגיע להחלטה כבר בימים הקרובים".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות