fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התנועה לאיכות השלטון: יו"ר המועצה הדתית בנהריה מנסה לפגוע בצו הגנה לעובד

מהמועצה הדתית למועצת העיר. וקנין, צילום: דורון גולן
מהמועצה הדתית למועצת העיר. וקנין, צילום: דורון גולן

התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה והתריעה  כי יו"ר המועצה הדתית בנהריה מרדכי וקנין מנסה להפר את צו ההגנה שניתן לעובד בית העלמין אביטל קרן.  וקנין הודיע כי יפרסם מכרז לתפקידו של קרן, אך פרסום המכרז אינו עולה בקנה מידה עם צו ההגנה שקיבל קרן ממבקר המדינה יוסף שפירא.

מרדכי וקנין, יו"ר מועצה דתית נהריה. צילום: דורון גולן
מרדכי וקנין, יו"ר מועצה דתית נהריה. צילום: דורון גולן

תזכורת: בחודש אפריל קיבל קרן צו הגנה זמני. בצו ההגנה נכתב כי אין לגרום לפיטוריו של העובד או להעמידו לשימוע לפני פיטורין.  המבקר כותב כי הצו הוצא לאחר שאותו עובד התלונן על מעשה שחיתות לכאורה בבית העלמין בנהריה ולאחר מכן לדבריו הוזמן לשימוע לפני פיטורין על רקע "אי התאמה", ונקבע לו שימוע לפני פיטורין. העובד מתלונן זה מספר חודשים על מנהל בלתי תקין ופנה במכתבים ליו"ר המועצה הדתית מרדכי וקנין.

התנועה לאיכות השלטון מציינת כי וקנין מנסה לעקוף את צו ההגנה, בכך שזימן  מכרז לתפקיד עובד בית העלמין .  במקבילה התנועה לאיכות  השלטון מבקשת שלא להעביר את קרן לעבוד בבית העלמין בכברי. וכך נכתב: "ההחלטה נראית כמעשה שמטרתו לייאש את מר קרן ואף להרע את תנאי העסקתו, כך שיבחר לעזוב את בית העלמין מרצונו.   התנועה לאיכות השלטון מציינת כי התנהגותו של  וקנין מטרתה להפחיד והשתיק עובד לחשוף שחיתויות ובמקביל  מדובר בהפרת צו הגנה המהווה עבירה פלילית".

המחלקה המשפטית במבקר המדינה, פנתה למועצה הדתית והזהיר את וקנין  כי אין להציב את קרן בעבודה בבית העלמין כברי יחד עם עובדים עליהם הגיש תלונות ה ותוך התעלמות ממצבו הרפואי.

וקנין מסר: " פנינו למבקר המדינה בעניינו של אביטל, בדרישה לדעת  היכן עומד הצו. הם טענו כי הצו זמני ואני דורש שהם יחליטו בעניינו.  אם הכל בסדר, שיחזור לעבודתו כרגיל. בשלב זה אני נאלץ לשים עובד נוסף  מעל תקן כי לאביטל יש חסינות וזה משבש את עבודה.  השבוע ביקשתי ממנו לעלות לתגבר בבית העלמין בכברי, אז הוא טען שזו התנכלות.  אי אפשר להתנהל בצורה כזאת, זה לא סביר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות