fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התנועה לאיכות השלטון: אין ייצוג לאופוזיציה בוועדות החובה בקרית ביאליק

אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)
אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר הפנים בעניינה של עיריית קריית ביאליק בטענה שחלוקת התפקידים בוועדות החובה לחברי האופוזיציה בקרית ביאליק אינה נעשית בהתאם להרכב הסיעתי. על כן מבקשת התנועה משר הפנים להורות לעירייה לפעול למינוי נציגים בוועדות החובה מכל הסיעות על מנת להבטיח ייצוג הולם ויחסי, כנדרש על פי חוק.

הרקע לדברים הוא בקביעה כי סיעת "התנועה החברתית" הינה סיעת אופוזיציה, למרות שירון מזוז – מי שהיה אז ראש הרשימה – מונה בזמנו לתפקיד משנה לראש העירייה, כאשר במקביל חברו לסיעה, אפרים מקמל, הכריז כי הוא עצמו נותר חבר האופוזיציה. זאת, על אף הוראות פקודת העיריות שקובעות בין היתר כי נציג אופוזיציה יהיה רק מי ש"שסיעתו קשורה בהסכם המתייחס לכהונת ראש העירייה או לניהול העירייה".

בתנועה לאיכות השלטון טוענים כי למרות מצב עניינים זה הוגבלה יכולתה של סיעת "מנהיגות חדשה" – הרואה עצמה אופוזיציה אמיתית, למנות את נציגיה לוועדות החובה של מועצת העירייה. לפי המידע שהגיע לרשות התנועה, הפניות הרבות למנותם לוועדות החובה זוכות להתעלמות רבתי או להצבעה קואליציונית מלאה כנגד מינוייָם לוועדות אלו.

מציאות זו הביאה להשתקה של כל ביקורת אפקטיבית בכלל על התנהלות העירייה, וביקורת מטעם נציגי האופוזיציה בפרט, דבר שבוודאי פגע בעבודתה התקינה ובתיקון הליקויים בה, נטען נגד העירייה. בפניית התנועה לאיכות השלטון נטען כי מצב זה נותר ללא שינוי, חרף פניות התנועה לגורמים שונים בעניין, ביניהם לראש העירייה מר אלי דוקורסקי וליועצת המשפטית של העירייה, עו"ד ענת קרקופולסקי-פרץ. לשיטת העירייה, האחריות על אי-מינוייָם של חברי האופוזיציה לוועדות החובה, מוטלת עליהם עצמם.

עם היבחרו של ירון מזוז לכנסת, פרש הוא כדין ממועצת העירייה. יחד עימו, פרש גם מקמל מהמועצה. חברים אלו הוחלפו על ידי מר עידן מזוז, בנו של ראש הרשימה והמשנה לראש העירייה דאז ירון מזוז ומשה בכר. ואולם, גם לאחר חילופי הגברי הללו, לפי המידע שנתקבל במשרדי התנועה לאיכות השלטון, המציאות היא שמלבד ועדת הביקורת, בכל ועדות החובה האחרות משמשים נציגי אופוזיציה רק ממפלגתם של מזוז  ובכר, בעוד חברי האופוזיציה האחרים (מסיעת מנהיגות חדשה) לא מונו לועדות המרכזיות בעירייה, זאת למרות בקשות חוזרות ונשנות מטעמם.

אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)
אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)

"מציאות זו נראית על פניו מכוונת ובעייתית ביותר, במיוחד לאור סימני השאלה המרחפים מעל מחויבותה של סיעת התנועה החברתית לקיומה של אופוזיציה אפקטיבית ולוחמת, וזאת לנוכח הנסיבות המיוחדות המתקיימות בעניין דנן, כפי שפורטו לעיל" נטען בפנייה של התנועה לאיכות השלטון "התעלמות מן החוק פוגעת באיזונים ובבלמים הפנימיים של הרשות המקומית ובתפקודה התקין. בחינה מהותית זו צריכה להתבצע גם בקריית ביאליק, ולאלתר".

בתגובה לטענות אלה נמסר מעיריית קרית ביאליק "הסוגיה נבדקה בעבר הן על ידי מבקר העירייה והן על ידי משרד הפנים ונמצא, כי האופוזיציה מיוצגת בכל ועדות החובה. אנו ממשיכים בתנופת העשייה והפיתוח ואין בכוונת העירייה להיכנס לסכסוכים הבלתי נגמרים בין סיעות האופוזיציה ולקבוע צד בין הצדדים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות