fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התנגדות לתכנית המתאר של בנימינה

כאן תתפשט עיר? שלומי סלמה בשטח במערב בנימינה המיועד לבנייה (צילום: עצמי)
כאן תתפשט עיר? שלומי סלמה בשטח במערב בנימינה המיועד לבנייה (צילום: עצמי)

תכנית המתאר החדשה של בנימינה, שהוצגה לציבור ועומדת לפני הפקדה, מעוררת התנגדות ומחלוקת בבנימינה. חבר המועצה שלומי סלמה יוצא נגדה: "זו תכנית הרסנית של בנייה לגובה בכל אזור מערב בנימינה (צומת ברניצקי, נ"ש), בניית מרכזים מסחריים באזור שכונת זרעוניה במערב בנימינה.

לצערי הרב, נגנזה התכנית לפיתוח אזור התעשייה כרמל ליד אורט השומרון. כבישים ראשיים יחצו את בקעת הנדיב ויפגעו בכל אורח החיים של בנימינה. יש חלופות, אך בתכנון לא מתייחסים אליהן, ואנחנו, תושבי בנימינה, אומרים את שלנו, בעיקר בשכונות זרעוניה וכרמי בנימינה. קבוצות גדולות של תושבים מתנגדות לכך, ומתחילים בצעדים אופרטיביים כמו החתמת תושבים על התנגדויות לוועדה".

עוד מוסיף סלמה: "בנימינה היא חלק מהדי אן איי שלי, אך אני חושב איך לעשות טוב בתושבים ולא לפגוע בהם, ואני משוכנע שרובם מתנגדים לתכנית". לדברי סלמה, ידוע לו על כאלף תושבים הפעילים בקבוצות נגד התכנית.

סלמה מוסיף וטוען כי התכנית לא אושרה במליאת המועצה ולא הוצגה בפניה, אלא נדונה בהנהלה בלבד, וכי הדבר מהווה חריגה מכללי המנהל התקין. "בכוונתי לפנות בהקדם לממונה על המחוז ולמבקר המדינה בבקשה להחזיר את התכניות לישיבת המועצה ולא לנסות דרך עוקפת".

כאן תתפשט עיר? שלומי סלמה בשטח במערב בנימינה המיועד לבנייה (צילום: עצמי)
כאן תתפשט עיר? שלומי סלמה בשטח במערב בנימינה המיועד לבנייה (צילום: עצמי)

הקולות המתנגדים לתכנית אכן חורגים בהרבה ממסדרונות המועצה. תושבת בנימינה הפעילה בהתנגדות לתכנית מספרת: "התארגנה קבוצה גדולה של תושבים מהשכונות שעומדים לבנות בהן, גבעת הפועל, המושבה הוותיקה, זרעוניה וכרמי בנימינה, וגם תושבי מזרח בנימינה מבינים שזה פוגע בצביון הכפרי הכללי של היישוב וההשלכות יחולו גם עליהם. השכונות יהיו מוקפות בכבישים מקומיים וחיצוניים, כלואות עם נוף לשטחי מסחר, בניינים בעלי חמש קומות ומעלה וכבישים שישרתו את תושבי זכרון יעקב והסביבה ויפתרו להם את מצוקת ההגעה לכביש 4. תשתיות הביוב, המדרכות והכבישים בשכונות החדשות של בנימינה לא מספקות את צרכי האוכלוסייה שגרה בהן כעת, ומה יקרה כשתהיה פה בנייה מסיבית בהתאם לתכנית המתאר?

"בנימינה אכן זקוקה לתכנית מתאר מסודרת, אבל תכנית המתאר הזאת הופכת את בנימינה ממושבה כפרית ופסטורלית למושבה שבה הצד המזרחי שומר עדיין על הצביון והצד המערבי חוטף בניינים גבוהים, שטחי מסחר וכבישים מהירים. הייתי מצפה מראש המועצה המכהן שילמד את נושאי הפנים של בנימינה וישפר את הקיים. בהצגת תכנית המתאר בפני הציבור אמר ראש המועצה בעצמו שהוא עדיין לומד את התכנית, והוא וצוותו לא ידעו לענות על חלק גדול משאלות התושבים. זה צורם ומדאיג. אנחנו מרגישים שאין לנו ייצוג במועצה ולא משתפים אותנו בתהליכים. צוות התכנון צריך לצאת מהמשרד, לדבר עם ועדי השכונות והתושבים ולהבין איך אפשר לשפר את התכנית בעזרת התושבים".

ממועצת בנימינה גבעת עדה טרם התקבלה תגובה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות