fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התנגדות להקמת מרכז תחבורתי משולב בחוף הכרמל

אחת החלופות. תחנת הרכבת בסביבת חוף הכרמל תועתק לסביבת מת"מ

סערת מנהור רכבת השדרה מלב המפרץ לתל אביב, כפי שנחשפה ב"הד הקריות", לפני שנה וחצי, ממשיכה להכות גלים ולחשוף תוכניות נוספות שמקדמת עיריית חיפה בכל הנוגע לפיתוח תחבורתי. עו"ד דביר לנגר מעמותת שלוש השקמים, הנאבק על העתיד התחברותי של תושבי הצפון אל מרכז הארץ, הצליח לאחרונה לקדם חלופה לפרויקט שיקוע הרכבת של עיריית חיפה ופרויקט "חזית הים" שלא תתקע את תושבי הצפון ברכבות פרבריות. החלופה שלנגר מציע היא  מנהרת שדרה ישירה ורכבת במהירות של 250 קמ"ש מלב המפרץ לתל אביב  בתוך 28 דקות. בחלופות נוספות הוא מציע חיבור הרכבת לתחנת קריית הממשלה בעיר התחתית וארבע רכבות מהירות בשעה שייצאו מחיפה.

לאחרונה קיבל לנגר הסכמות ממהנדס עיריית חיפה, אריאל ורטמן, לתכנון התוואי, שלא יפגע בפרויקט הדגל של העירייה "חזית הים". הישג מרשים של לנגר הוא שפרויקט "חזית הים" לא יאושר לביצוע עד שלא ייקבעו חלופות לתכנון רכבת השדרה עבור כל תושבי הקריות והצפון.

לדברי לנגר, ממסמכים שהגיעו לידיו, למרות התכנון המפורט על תוואי הרכבות מנהריה ועד תל אביב, הקשורות בקשר הדוק לחיפה, העירייה מקדמת הקמת  מרכז תחבורתי בסמוך לתחנת הרכבת חוף הכרמל, על אף שיש תוכנית של רכבת ישראל להעתיק את התחנה למרכז הקונגרסים ולמת"מ.

אחת החלופות. תחנת הרכבת בסביבת חוף הכרמל תועתק לסביבת מת"מ
אחת החלופות. תחנת הרכבת בסביבת חוף הכרמל תועתק לסביבת מת"מ

ב-15 לאוקטובר יתקיימו בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה דיון ושמיעת התנגדויות לפרויקט המרכז התחבורתי החדש. לנגר פנה למשנה למנכ"ל הרכבת קובי בליטשטיין שיביע את התנגדות משרד התחבורה בוועדה המחוזית, לפיה עד שלא ייקבע האזור, בו תוקם התחנה החדשה, אין לאשר את המסוף התחברותי, אשר יכול לגרום לנזק לתושבי הצפון והקריות.

עו"ד לנגר: "הבעתי עמדה בפני הוועדה המחוזית כי טרם המשך קידום 'המרכז התחבורתי המשולב' ובטרם אישור התכניתף ראוי שתתקבל החלטה לגבי המיקום הסופי המדויק של תחנת הרכבת העתידית, שהיא כמובן, העוגן המרכזי של המתחם המתוכנן. יודגש, כי כל הסדרי התחבורה והחניות במתחם מתייחסים קודם כל, ומעל לכל, למיקום התחנה. הצעתי כי תחנת הרכבת בסביבת חוף הכרמל תועתק לסביבת מת"מ. אני סבור שזו החלופה שבסופו של דבר תאפשר פשרה בין הרכבת לעירייה, שכן היא מיטיבה מאוד עם תושבי חיפה וניתנת לביצוע ביתר קלות מהחלופה הכרוכה בביצוע שיקוע. רכבת ישראל, להבנתי, אינה מוכנה לבצע חלופה זו בשום אופן".

מהנדס עיריית חיפה אריאל ורטמן: "אנחנו לקראת דיון בוועדה המחוזית. הפרויקט הזה הוא דוגמה לפרויקט שמנצל נכון מרכז תחבורה קיים עם אוטובוסים וקו רכבת. תחנת חוף הכרמל היא העסוקה ביותר של רכבת ישראל יחד עם התחנה המרכזית של האוטובוסים. אין דבר יותר נכון מלקדם שם שטחים לתעסוקה ולמשרדים שנהנים מנגישות תחבורתית. זה עדיף מאשר שיגיעו במכוניות פרטיות. מי שלא מבין את זה, לא מבין כלום בתכנון ערים. אין תוכנית להעתקת הרכבת מחוף הכרמל. החלופות שעו"ד לנגר מציע הן לא על בסיס מקצועי ואין שום חלופה כזאת. נפגשתי איתו באופן אישי, ויחד הבנו שהחלופה הריאלית היא החלופה השומרת על תחנות הרכבת בחיפה. כל תכנון אחר אינו מקצועי, בדיוק כמו האמירה הלא נכונה שמשרד התחבורה עלול להתנגד לפרויקט. מה שאפשרי  בעזריאלי תל אביב, אפשרי גם בחוף הכרמל בחיפה מבחינת הגישה המתבססת על הסעת המונים. שיקוע הרכבת אינו קשור לתוכנית שמנצלת נגישות לתחבורה ציבורית. בעדינות, אני אגיד שהוא טועה וגם מטעה. הפרויקט נמצא בשטח ליד הרכבת ונבחנה לעומק הבנייה, כך שלא תפריע להכפלת המסילה. לכן משרד התחבורה  תומך בפרויקט ואני מקווה מאד שהוא יאושר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות