fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התלמיד המצטיין במתמטיקה הפך לראש העירייה

בשיעורי תנ"ך, היסטוריה וספרות הוא השתעמם. דקדוק ומתמטיקה הוא אהב וגם הצליח בהם. את לימודי השחייה שחויב בהם, כשהיה בכיתה ו', הוא הביא עתה לעירו, קרית ים, ואת השיעורים התלמידים מקבלים בחינם. דוד אבן צור מאמין בראש ובראשונה בחינוך לערכים, ואם רק היה יכול היה מקים חממה ייחודית לילדים עם קשיים
ראש עיריית קרית ים (צילום: דורון גולן)
ראש עיריית קרית ים (צילום: דורון גולן)

אם יש משהו שראש עיריית קרית ים דוד אבן צור זוכר מלימודיו בבית הספר היסודי מפלסים אלה הם שיעורי השחייה שהיו אז במסגרת לימודי החובה בכיתה ו'. "מה שנשאר לי מאז זה הנושא של הלימוד שחייה שהיה אז חובה ובחינם בבריכה בקרית ביאליק. בשנה שעברה הכנסתי לכל בתי הספר היסודיים בעיר לימוד שחייה בחינם. אז נסענו לקרית ביאליק, היום עושים את זה בקרית ים ואין את זה בשום מקום בארץ.

על קיר משרדו תלויה תמונת הסיום של המחזור שלו. את לימודי התיכון עשה אבן צור בפנימית ימין אורד, והמקצועות האהובים עליו היו מתמטיקה ודקדוק. "בספרות, תנ"ך וכל המקצועות ההומאניים הייתי משתעמם", הוא אומר בחיוך מבויש "אהבתי דקדוק ולשון והיה לי בזה ציון מאוד גבוה. במתמטיקה הייתי מצוין, אהבתי את זה".

אנחנו צועדים למעלה

אבן צור מציין לטובה את ראש העירייה הקודם, שמואל סיסו ואומר: "אם סיסו עשה מהפך בקרית ים זה בתחום החינוך. רשת קדימה מדע הביאה בשנים האחרונות שינוי גדול בנושא הכלים לגני ילדים ובתי ספר בקרית ים. עובדה היא שבבתי הספר בקרית ים יש לנו ציונים מאוד גבוהים בבגרות, אך מבחינה יישובית אנחנו נמצאים בחלק יותר נמוך של הטבלה, כי ישנם תלמידים רבים ממשפחות קשות יום שאינם לומדים במסגרות עירוניות. עם זאת, כשמסתכלים על כל המאפיינים של מערכת החינוך בקרית ים רואים שאנחנו צועדים למעלה.

"אם היה לי תקציב בלתי מוגבל הייתי לוקח את כל הילדים שעוברים קשיים גדולים והמשפחות שלהם לא יכולות לעזור, והייתי נותן להם חממה לימודית הכי גבוהה", משתף אבן צור את בחלומו, "אותם הייתי לוקח כפרויקט ונותן להם כלים להיות שווים לאלה שיש להם את האמצעים. הייתי מקדיש את הכל לחלשים כדי לתת להם העדפה מתקנת ולתת להם את כל הכלים כדי להצליח".

לגבי מערכת החינוך בכללה אומר אבן צור כי יש בעיה קשה בחלוקת התקציב שפוגעת בתלמידים. "לוקחים את התקציב הכללי, שהוא ענק, ולא יודעים למקד אותו. יש הרבה דברים שאני הייתי מוותר עליהם כי הם לא שווים, אבל בגלל ענייני פוליטיקה נותנים את הכספים לפרויקטים שאין להם שום השפעה או נגיעה לדור העתיד שלנו. כל אחד מושך לכיוון שלו, כל מיני השתלמויות שלא משתלמות בכלל ולא ממקדים את הכספים לטובת הקטנת הפערים שקיימים בן הפריפריה לערים החזקות, בין החזקים לחלשים. הרבה כסף מהתקציבים הגדולים הולך לשוליים לדברים וצרכים שאין להם שום השפעה".

דוד אבן צור, ראש עיריית קרית ים (צילום: דורון גולן)
"צריך להדגיש את התקשורת הבינאישית". דוד אבן צור (צילום: דורון גולן)

כלים נאים, בית נאה

אבן צור יודע כי הרשות המקומית אינה יכולה להתערב בתכנים הלימוד של משרד החינוך, לכן הוא מקדיש את המאמצים לשיפור עקבי של מוסדות החינוך מגני הילדים ועד י"ב. "כדי שתהיה חממה ואווירת לימודים טובה אני נותן סביבה נוחה, שזה אפילו מזגן בכיתת לימוד, כדי שיהיה נוח למורה ללמד ולתלמידים ללמוד, כל מה שקשור ל'כלים נאים ובית נאה', אני נותן לכך סדר עדיפות עליון לפני כל דבר אחר כדי שסביבת הלימודים תהיה הכי טובה שאפשר ושלא תהיה סיבה לחוסר למידה. כשיש פרויקטים נוספים בתחום החינוך והרשות המקומית צריכה לשים כסף, אז אני מוצא את התקציב שצריך".

לגבי מערכת הלימודים בעידן המודרני מציע אבן צור למשרד החינוך לשים דגש על תקשורת בינאישית. "בגלל הטכנולוגיה והמחשבים והסמארטפון צריך להדגיש את התקשורת הבינאישית. התקשורת בין הילדים היום היא באמצעות הכתיבה במחשב ובסמארטפון והעושר של השפה הולך ומידלדל. אני הייתי מדגיש את כל מה שקשור למשל לתנועות נוער, פעולות של בניית מחנה, למשל. אני מוכן לתת כל תקציב לתנועות נוער, כדי שילדים יצטרפו אליהן. אני נותן לתנועות הנוער בעיר את כל הכלים ואני רואה שמגיעים אליהן עוד ועוד ילדים".

ציונים זה לא הכל

ילדיו של אבן צור למדו במערכת החינוך העירונית, וגם הוא, כמו הורים רבים, מודע למרדף אחרי הציונים הגבוהים. אולם לדבריו, הציון אינו חזות הכל. "אני מעדיף שהתלמיד יצא עם ארגז כלים ערכי. זה יותר חשוב מארגז הלמידה. ידע תמיד אפשר לרכוש, ערכים צריכים לרכוש בבסיס, מגן הילדים ובית ספר יסודי", הוא אומר, "מה שחשוב יותר זו הדרך שהתלמיד עשה כדי לפתור את הבעיה ולא הציון הסופי. מישהו יכול להעתיק ולקבל בבגרות ציון 100, אז מה זה אומר?".

לקראת פתיחת שנת הלימודים אומר אבן צור: "עשינו הכנה נכונה של כל מוסדות החינוך בעיר, ואני גאה להודיע שבינואר נפתח את בית הספר העל~אזורי לילדים אוטיסטים, שעבר שיפוץ יסודי, וגם תלמידי בית הספר עלומים, שהוא הוותיק ביותר בעיר, יחזרו לבית הספר אחרי שבוצעה בו השקעה של 5 מיליון שקלים". אבן צור מספר, כי לאחר שנים שבהן נרשמה ירידה במספר התלמידים, בשנים האחרונות נרשמת עלייה בכל שנה. השנה רשומים 6200 תלמידים לעומת 5900 תלמידים בשנה שעברה.

את יום חמישי הקרוב, יום פתיחת שנת הלימודים, יעביר אבן צור בקבלת ילדי הגנים ולאחר מכן יסייר בין מוסדות החינוך לבדוק שהכל מתנהל כמתוכנן ולתת תשובות מיידיות לבעיות בלתי צפויות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות