fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התלמידה לחברי הפאנל: באתי לשמוע תשובות ולא להתבייש בנציגי העם

הצעקות וההתלהמויות הפאנל הביאו את תלמידת י"ב ירדן וקנין לקום על רגליה ולהגיד לפוליטיקאים את מה שהיא חושבת עליהם. אקשן בחירות בתיכון למדעים ואמנויות
פאנל בחירות תיכון מדעים ואמנויות
הרוחות סערו. משתתפי הפאנל בתיכון מדעים ואמנויות (צילום: דניאל רוברמן)

בבית הספר למדעים ואמנויות בנהריה התקיים פאנל בחירות בהשתתפות אורלי לוי-אבקסיס מישראל ביתנו, ח"כ אכרם חסון מקדימה, עמרם מצנע מהתנועה, ד"ר נילי שריון מעוצמה לישראל, סאלח סעד מהעבודה, מאיר בן חיים מעם שלם ופנינה תמנו-שטה מיש עתיד .

פאנל בחירות תיכון מדעים ואמנויות
הרוחות סערו. משתתפי הפאנל בתיכון מדעים ואמנויות (צילום: דניאל רוברמן)

רכזת האזרחות גלית טולדנו הפנתה שאלה לכל אחד מחברי הפאנל ולאחר מכן הגיע תורם של התלמידים להעלות שאלות. המועמדים נשאלו על פועלם האישי, מדוע פנו לעשייה ציבורית ונכנסו לפוליטיקה, וכל אחד מהם דיבר גם על עיקרון אחד חשוב מתוך המצע של מפלגתו.

עמרם מצנע דיבר על הפערים החברתיים והבידוד הפוליטי של ישראל בעולם. סאעד סאלח דיבר על המצב הכלכלי והמחאה החברתית ועל התפקיד שמילאה מפלגת העבודה מאז קום המדינה. אכרם חסון דיבר על השוויון בנטל הגיוס והזכיר את צורכי המגזר הדרוזי ותרומתו לחברה הישראלית. פנינה תמנו-שטה דיברה על הצורך בשוויון בחברה ועל אפלייתם של האתיופים. מאיר בן חיים הציג את הרעיון של יהדות מתונה וקירוב לבבות; ד"ר נילי שריון הדגישה את הצורף בסיפוח השטחים והחלת החוק הישראלי על התושבים ואולם ללא שתי זכויות מרכזיות: הזכות לבחור ולהיבחר. אורלי לוי אבקסיס הדגישה את התרומה של הליכוד וישראל ביתנו למחוסרי הדיור.

בתשובה לשאלה על הצורך בשינוי שיטת הממשל וכיצד יש לעשות זאת, אמר חסון, כי קדימה תפעל ליצירת גוש אחד של מרכז-שמאל כמענה לגוש הימין.

הוא האשים את הליכוד בריבוי שרים וסגני שרים ובכניעה לסחטנות של ש"ס. לדבריו התפרצה לוי-אבקסיס ואמרה, כי הסיבה שהממשלה לא יכלה לעשות הרבה בנידון בנושאים שונים, היא כי זו ירושה של הממשלות הקודמות. מצנע לקח את המיקרופון לידיו וציין כי ב-30 השנים האחרונות, למעט הפסקות קצרות, הליכוד הוא זה ששלט והנהיג, כך שהטענה של לוי-אבקסיס לא מקובלת עליו. עם זאת הוא ציין לשבח את פועלה של לוי-אבקסיס כחברת כנסת.

הרוחות סערו בפאנל עד כדי כך שהתלמידה ירדן וקנין מי"ב קמה על רגליה באמצע האולם, הוכיחה את הפאנל על ההתלהמות והצעקות והדגישה שבאה לשמוע תשובות ולא להתבייש בנציגי העם על התנהגותם. דבריה גררו מחיאות כפיים סוערות ותגובה מתנצלת מצד חברי הפאנל.

מנהל בית הספר יגאל גושן הודה לאורחים על בואם וציין כי התלמידים זכו לפרק חשוב באזרחות ובדמוקרטיה. הוא ציין כי בעוד כשבועיים יתקיים בתיכון הליך בחירות מקדים, שיסכם את התהליך שעברו תלמידי י"ב בשבועות האחרונים בנושא הבחירות.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות