fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התחנה האחרונה של עדן

רגע לפני שהעונה החדשה יוצאת לדרך חלוץ הפועל חיפה עדן בן בסט מודה שהוא מתרגש, כמו לפני כל תחילת עונה. קרוב לוודאי שהוא יהיה העונה קפטן הקבוצה, והוא מאמין שניר קלינגר מכין קבוצה טובה. בן בסט מסכם את שש העונות הקודמות, בהן שיחק בצרפת ובמכבי ת"א ומביע משאלה - לזכות בתואר עם הפועל חיפה לפני שיפרוש
"יש לי משהו חם בלב למועדון הזה". עדן בן בסט"יש לי משהו חם בלב למועדון הזה". עדן בן בסט (צילום: אדריאן הרבשטין)

כדורגל / אופיר לוי

לפני שש שנים עזב עדן בן בסט את הפועל חיפה לטובת קריירה בחו"ל. הוא היה אז בשיאו. מלך השערים של הפועל כבש באותה עונה 18 שערים וסיים את העונה כסגן מלך השערים של ליגת העל. היכולת המצוינת פתחה לו דלת בחו"ל והוא חתם בברסט הצרפתית, ובהמשך בטולוז. הוא בהחלט הצליח שם ובמקביל פרח גם בשורות הנבחרת הלאומית. הצעה מפתה ממכבי תל אביב והגעגועים למשפחה גרמו לו לחזור לארץ אחרי שלוש עונות. אחרי עוד שתיים וחצי עונות בצהוב חזר החלוץ ללבוש אדום ונחת בקרית חיים.

"לקחת תואר עם הפועל הכי ירגש אותי בעולם". עדן בן בסט (צילום: דורון גולן)
"לקחת תואר עם הפועל הכי ירגש אותי בעולם". עדן בן בסט (צילום: דורון גולן)

בן בסט (31), נשוי ואב לילדה, נמצא בשלהי הקריירה שלו. טוב לו בהפועל חיפה, הוא מסתדר מצוין עם הבוס ומצהיר כי יסיים את הקריירה בהפועל חיפה. למרות שעשה עד היום קריירה שכל ילד חולם לעשות נותר לו עוד חלום להגשים: "לזכות בתואר עם הפועל חיפה, לפני שיפרוש", ואחרי שיפרוש הוא ימשיך להיות בברנג'ה של הכדורגל, אבל לא בתפקיד מאמן. אוטוטו העונה החדשה יוצאת לדרך. בן בסט, שקרוב לוודאי יהיה קפטן הקבוצה, מבקש להעביר מסר לאוהדים וגם מבטיח שכל קבוצה בליגה תצטרך לעבוד העונה קשה מאוד מול הפועל חיפה.

בעוד כחודש ליגת העל תצא לדרך, עדיין מרגש אותך, בגיל 31 לפתוח עונה חדשה?
"האמת שכן, תמיד כיף להתחיל עונה חדשה, צפיות חדשות, ביום שלא ארגיש את הפרפרים האלה לא אשחק כדורגל יותר".

יש בשורה לאוהדים? איזו הפועל חיפה תהיה בעונה הקרובה?
"עושה רושם שנבנה סגל טוב מאוד, אני יכול להבטיח, תמיד נעשה את הכי טוב שאנחנו יכולים, נעשה חיים קשים לכל הקבוצות וכמובן שנכוון כמה שיותר למעלה בטבלה. יש השנה חומר שחקנים טוב ואנחנו גם נרצה לראות יותר אוהדים ביציע שיידחפו אותנו".

"אני מעדיף כמה שיותר קרוב לשער". בן בסט (צילום: אדריאן הרבשטין)
"אני מעדיף כמה שיותר קרוב לשער". בן בסט (צילום: אדריאן הרבשטין)

ללא ספק אסיים את הקריירה בהפועל

יש מצב שתסיים את הקריירה בהפועל חיפה?
"ללא ספק. חזרתי אחרי שהיו לי המון הצעות מהרבה קבוצות. החלטתי לחזור כי יש לי משהו חם בלב למועדון הזה ואני רואה את עצמי תורם מהידע שלי למועדון ולצעירים פה, אלו היו המחשבות שהיו לי כשחזרתי, כמובן שגם המשפחה קשורה לחזרה".

חזרת לגור בקריה, ליד המשפחה, כמו בתקופה שלפני חו"ל, זה נותן תחושת בטחון?
"זה משהו שהיה חסר לי. אתה יודע שלוש שנים בצרפת, כמעט שלוש שנים בתל אביב, אחרי שש שנים לחזור ואז נולדה לי ילדה, היה לי חסר האווירה ביחד, אני באופן אישי מאוד רוצה ואוהב קירבה של משפחה וחברים ותחושת ביטחון, אבל זה משהו שאני אוהב והיה חסר לי".

" הסטטיסטיקה שלי נעצרה בשלוש העונות האחרונות". בן בסט (צילום: אדריאן הרבשטין)
" הסטטיסטיקה שלי נעצרה בשלוש העונות האחרונות". בן בסט (צילום: אדריאן הרבשטין)

כל הסיכויים שאתה תהיה הקפטן בעונה הקרובה, אלא אם מהראן לאלה ייצא נקי מהפרשה שלו. מרגש אותך להיות קפטן?
"תראה זה נחמד, באמת, אבל זה לא מעסיק אותי או עושה לי משהו מיוחד. אני מרגיש שהחברים פה מכבדים מה שאני אומר בלי הסרט, ככה שמבחינתי עם או בלי סרט, הכי חשוב זה הקבוצה והדינמיקה".

מה דעתך על הפרשה של לאלה? הוא מסוג השחקנים שכולם אוהבים.
"אין ספק, ספורטאי אמיתי, זה משהו שמצער לשמוע. אני בטוח שאם היה יודע על זה הוא לא היה מתקרב או מסתכן, זה עצוב לשמוע, אבל אני מאמין שייתנו לו המתקה בענישה כי  הוא לא עשה עבירה במודע".

אני יודע שכץ מעריך ואוהב אותי

העובדה שאתה משחק בהפועל חיפה, זה לא מובן מאליו. יאמר לזכותו של יואב כץ שהוא השקיע לא מעט כסף כדי להחזיר אותך הביתה. איך אתה מגדיר את הקשר ביניכם?
"האמת שמאוד החמיא לי מה שהוא הציע לי, אני יודע שהוא מעריך ואוהב אותי. גם כשהייתי בחו"ל ובמכבי תל אביב הוא שמר איתי על קשר. יחד עם ניר הוא עשה הכל שאבוא לשחק בהפועל, לי נשאר רק לומר תודה על כך".

בעונה האחרונה הייתה לכם חולית התקפה טובה, אפשר להגיד טובה מאוד, ביחס לשנים הקודמות, כבשתם יותר שערים מ-8 קבוצות בליגה, כולל מכבי חיפה, אבל ספגתם המון. אתה מאמין שקלינגר יצליח לייצב את החוליה האחורית?
"זו קלישאה, אבל זה משחק שכולם צריכים לחשוב הגנה, החל מההתקפה. ניר דוגל בהגנה וטקטיקה, ויחד אתו אני מאמין שנצליח לשפר את ממוצע הספיגה. יש לנו שחקני הגנה טובים, ניסו והבלם החדש, ויש עוד כמה, יחד עם משמעת טקטית נוריד את הספיגה".

"יש לי משהו חם בלב למועדון הזה". עדן בן בסט"יש לי משהו חם בלב למועדון הזה". עדן בן בסט (צילום: אדריאן הרבשטין)
"יש לי משהו חם בלב למועדון הזה". עדן בן בסט"יש לי משהו חם בלב למועדון הזה". עדן בן בסט (צילום: אדריאן הרבשטין)

צרפת הייתה חוויה מדהימה וקצרה

איך אתה מסכם את התקופה שלך בצרפת, גם בברסט וגם בטולוז?
"וואו, זה חלום, אי אפשר לתאר. תאר לך אתה יוצא מקרית חיים, אומר לעצמך מה שיהיה יהיה ובאמת אמרתי ננסה. יצאתי מהבית של ההורים, פתאום לעבור לגור לבד, הכל קרה מהר. פתאום עשרה שערים בעונה, אצטדיונים מלאים, ואז קנו אותי טולוז, זו הייתה חוויה מדהימה וקצרה. אגב, גם בנבחרת הכל קרה מהר והרגשתי כמו ילד בחלום".

כשיצאת לחו"ל היית בשיא היכולת שלך, ממש מצוין, ובעיקר כבשת המון שערים. גם בצרפת הצלחת, מאז שחזרת לארץ אתה מתקשה לכבוש בצרורות, כמו קודם. למה?
"אתה יודע, כשהייתי פה בארץ שיחקתי כל משחק, הייתי בורג משמעותי. כשחזרתי לארץ במכבי תל אביב שיחקתי משחק אחד ושלושה משחקים לא שותפתי. לא היה לי רצף, לא נכנסתי לכושר. דרך אימונים אי אפשר להגיע לכושר משחק, יש הרבה הסברים למה לא הבקעתי, אבל בשורה התחתונה תירוצים לא מעניינים. לא השגתי מספרים ואני מקווה לחזור השנה להיות מי שאני, כי מה שליווה אותי זה הסטטיסטיקה שלי וזה נעצר בשלוש העונות האחרונות, אני עובד ממש קשה לקראת העונה לשנות את זה".

מצד שני יאמר לזכותך שאתה עובד על המגרש, אתה לא מפסיק לרוץ, עושה הגנה, גליצים, נלחם, תענוג לראות. את זה למדת בצרפת?
"סוג של. אלי גוטמן אמר לי ברגע שתעבוד תקבל את השער, וששחקתי בנבחרת בצד שמאל הרגשתי כמו מגן לפעמים, אבל הייתי עובד משער לשער ובסוף משיג את השער. בכלל בחיים אני מאמין שעובדים קשה קוצרים את הפירות".

באיזה תפקיד אתה הכי אוהב לשחק?
"אין לי בעיה, אני מעדיף כמה שיותר קרוב לשער, שמאל, אמצע, אין לי בעיה".

היו גם רגעים יפים במכבי ת"א. בן בסט וההוא שבסין - זהבי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
היו גם רגעים יפים במכבי ת"א. בן בסט וההוא שבסין – זהבי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אני מאוכזב ממכבי תל אביב

אפשר לומר שלא קיבלת מספיק קרדיט במכבי תל אביב, אתה כועס על מכבי?
"חד משמעית. לא קיבלתי אבל לא כועס, מאוכזב, כי הבטיחו לי המון. היה לי חוזה ל-4 שנים בטולוז, באתי לשחק בארץ שהייתי בפורמה טובה, אני לא מצטער כי עדיין היו לי רגעים יפים, חוויתי שם דברים מבחינה מקצועית, ליגת אלופות, אליפות, מאמנים ושחקנים גדולים, לא כל שחקן מגיע לזה".

כששיחקת בצרפת שיחקת גם בנבחרת והיה לך קמפיין מצוין עם שישה שערים, סיימת כמלך השערים, ביחד עם תומר חמד. את ההצלחה אפשר לזקוף גם לזכות מאמן הנבחרת אלי גוטמן, שהאמין בך?
"בהתחלה, בשני המשחקים הראשונים לא ספרו אותי. ביחד עם ההתמדה קבלתי מחצית נגד רוסיה, נכנסתי במצב של 4:0, אלי התרשם, נתן לי הזדמנות ובהמשך הבקעתי. אלי ללא ספק נתן לי את הקרדיט".

רגע לפני היציאה לצרפת לפני שש שנים. עדן עם האח רון האחות טל, האב איציק והאם דליה (צילום: עידן חן)
רגע לפני היציאה לצרפת לפני שש שנים. עדן עם האח רון האחות טל, האב איציק והאם דליה (צילום: עידן חן)

אני רוצה לחזור לנבחרת

אתה מקווה לחזור לשחק בנבחרת?
"כן, אני חושב שאם אחזור להיות עם אותו רעב להבקיע שערים, לרדת לגליצ'ים אני יכול לחזור. אני מרגיש שלא מיציתי, זה משהו שתמיד בוער בי, הייתי שם ואני רוצה לחזור. רק עבודה קשה תחזיר אותי לשם".

איזה מסר יש לך לאוהדי הפועל חיפה לקראת העונה שבפתח?
"נעשה חיים קשים לכל קבוצה, ניתן מאה אחוז. חשוב לי לראות הרבה אוהדים. פעם היציע היה מלא, חשוב לנו שיבואו ואם זה יקרה הקבוצה תוכל להמריא. לא נעים לשחק מול סמי עופר ריק, צריך אותם איתנו כמו בימים היפים, לא סתם אומרים שהקהל הוא השחקן ה-12".

צילום: דורון גולן
צילום: דורון גולן

מאמן בוגרים? לא. אולי סוכן שחקנים

אחרי שתפרוש אתה מתכונן להמשיך לעסוק בכדורגל, אולי כמאמן?
"האמת שלא מעניין אותי לאמן בוגרים. יהיה לי כיף אולי לעבוד עם ילדים, אבל אני לא ממש חושב על זה כרגע. יש לי סוכנים בצרפת שירצו שנתחבר בעתיד מבחינת סוכנות, אבל יש עוד זמן, זה גיל שאני יכול לתת עוד הרבה ולשמור על עצמי".

כל ילד חולם להגיע לאן שהגעת, שיחקת בשני מועדונים גדולים בארץ וברקורד שלך רשומות שלוש אליפויות ושני גביעים, שיחקת בצרפת בשני מועדונים, שיחקת גם בנבחרת. הצלחת להגשים את חלומות הילדות שלך, או שיש עוד חלומות?
"יש לי עוד חלומות, מבחינה אישית אני רוצה להיות להצטיין ולהיות מלך השערים, ומבחינה קבוצתית לקחת תואר עם הפועל הכי ירגש אותי בעולם".

מה אתה מאחל לעצמך?
"שאמשיך להיות מוקף עם האנשים שאוהבים אותי, נחת מהילדה, שהכניסה לי אושר בלתי פוסק, ובריאות בעיקר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות