fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התותח מת לבכות

התותח בכניסה לעיר. ביקורת ציבורית קשה צילום: רותם כבסה
התותח בכניסה לעיר. ביקורת ציבורית קשה צילום: רותם כבסה

תמונה אחת שווה אלף מילים; כך נראה כיום התותח בנהריה, שלושה חודשים לאחר הקמתו בעלות של 5 מיליון שקלים. ביקורת ציבורית קשה נשמעה השבוע לאור מצבו הלא אסתטי, במיוחד בשל כמויות גדולות של אבנית שחדרו לאבנים. לאחרונה הופסקה פעילות המזרקה ואין כל מים זורמים.

התותח המגושם עומד שומם בלב הכניסה לעיר ומעלה תהיות על כישלון של פרויקט שאמור היה להיות מיצג אסתטי והפך לברבור שחור. לצפון~1 נודע כי יש בכוונת ראש עיריית נהריה, ז'קי סבג, לבחון שדרוג המזרקה בתקציב נוסף וזאת למרות שעלה למשלם המיסים הון עתק. כמו כן נאמר כי האבנים המשתלבות שהונחו עבור הפרויקט אינן מתאימות למים ובעירייה ידעו זאת ולקחו סיכון.

תושבים מסבירים כי התותח אינו מודרני, לא משתלב עם הבנייה החדשנית של קניון ארנה וגשר המיתרים החדש שעתיד להיבנות, והכניסה לעיר הפכה ל'מאיימת'.

התותח בכניסה לעיר. ביקורת ציבורית קשה  צילום: רותם כבסה
התותח בכניסה לעיר. ביקורת ציבורית קשה צילום: רותם כבסה

התותח, הינו שלל ממלחמת שלום הגליל. במשך שנים ירה פגזים על נהריה, לאחר שנתפס הוצב כאנדרטה לזכר הנופלים בקרב, בשכונת יוספטל 'היכן שעומד כיום קניון ארנה, וקנה התותח כוון ללבנון. במשך השנים מאז בניית הקניון היה מאוחסן. לאחרונה החליט סבג להציבו מחדש דווקא בצומת הראשי, אך כשהקנה מופנה לכיוון מזרח, אל עבר שכונות העיר, בית החולים והעיר מעלות. בנוסף, משני צידי המדרכות גם הוצבו תרני דגלים באורך של 10 מטרים.

תושבים בנהריה טוענים כי הכניסה הראשית לעיר נראית כמו בסיס צבאי, ומציינים כי בסכום הגדול שהושקע בפרויקט הזה, אפשר היה לתקצב הצללת גני משחקים, הקמת צהרונים ועוד.

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "עיריית נהריה מודעת לבעיית האבנית שהצטברה במזרקה. הנושא נמצא לפני פתרון ובימים אלה תוסדר ממערכת שתפתור את הבעיה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות