fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השר ליברמן הבטיח: הטכני יעבור לכרמיאל

רינה גרינברג, אביגדור ליברמן, עדי אלדר צילום אלכס הובר
רינה גרינברג, אביגדור ליברמן, עדי אלדר צילום אלכס הובר

אתמול (שלישי) התארח שר הביטחון, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בכרמיאל, למפגש פעילים. כ~400 איש נכחו במרכז ברוך, בשני כנסים ברצף, הראשון בשפה הרוסית שהיה מיועד לאוכלוסיית העולים החדשים והשני בשפה העברית.

לפני כן נפגש השר ביחידות עם ראש העירייה עדי אלדר ומ"מ ר' העירייה רינה גרינברג. באותה פגישה התחייב ליברמן על העברת בית הספר הטכני לכרמיאל.

השר לא התעלם מהקשיים בדרך. אלדר, שמספר ימים קודם לכן נפגש עם שר האוצר, לא היה אופטימי שכן כחלון הסביר כי חסרים 200 מיליון שקלים להשלמת הפרויקט. ליברמן הרגיע ואמר: "תהיה רגוע, הטכני יעבור לכרמיאל". גרינברג, שנכחה בפגישה, אמרה לצפון~1: "אם ליברמן אמר שהטכני יעבור, אז הוא יעבור".

למרות שהשר נשמע מחויב לנושא הוא מודה כי קיימים מכשולים רבים בדרך, כאשר כאמור צריך להקצות תקציב של כ~200 מיליון שקלים. ליברמן : ״זו אכן אופרציה מסובכת, מורכבת. מדובר על נמל חיפה, העירייה ומשרד האוצר, וייקח זמן עד שנדע מה מקורות המימון, כמה זמן זה לוקח, מתי מתחילים ומתי מסיימים. לא משימה פשוטה, אבל אנחנו נעמוד בה. צריך לשכנע, לצעוק ולדפוק על השולחן, אבל בסוף הכל עובר".

רינה גרינברג, אביגדור ליברמן, עדי אלדר צילום אלכס הובר
רינה גרינברג, אביגדור ליברמן, עדי אלדר צילום אלכס הובר

השר הוסיף: ״רק אתמול הייתה ישיבה והיום ישבתי עם מנכ״ל משרד הביטחון ודיברנו על זה. אנחנו נמצא את הפתרונות, זה נמצא על השולחן כל הזמן ואנחנו תמיד ערים לכך. עשינו פעולה ענקית כשהעברנו את צה״ל דרומה, עכשיו הדגש יהיה צה״ל צפונה״.

בהמשך דבריו הסביר ליברמן כי האיום הגדול ביותר על קיומה של מדינת ישראל היא: ״איראן, אחר~כך איראן, אחרי זה שוב איראן ורק אחר~-כך כל השאר. חשבו שההסכמים הבינלאומיים יתנו לנו לפחות 10 שנים של שקט, אבל כולנו רואים שזה לא שינה דבר״.

על איומי החיזבאללה בנושא פלישה ליישובי הגליל ובמיוחד המנהרות, אמר כי אינו יכול לפרט על המוכנות של צה״ל לתרחישים האפשריים, אך: ״אנחנו ערניים ועוקבים, דרוכים ומודעים לכל התפתחות על הגבול הצפוני, אני לא רוצה להוסיף שום דבר מעבר לכך״.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות