fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השמיים הם לא הגבול

סג"מ ירדן אגמי מזכרון יעקב התגייס למערך ההגנה האווירית בעקבות הוריו, ובימים אלה שותף בהקמת גדוד חדש שיתפעל את מערכת "קלע דוד"
המטרה היא להיות הכי טובים". סג"מ ירדן אגמי צילום: דובר צה"ל
המטרה היא להיות הכי טובים". סג"מ ירדן אגמי צילום: דובר צה"ל

 

 

סג"מ ירדן אגמי, בן 19 מזכרון יעקב, משרת כקצין במערך ההגנה האווירית שמטרתו הגנה על שמי מדינת ישראל מהקרקע באמצעות ארטילריה מתוחכמת. בסיום קורס הקצינים שובץ ירדן להיות קצין במערכת "קלע דוד" החדשה. המערכת מוכרת גם בשם "שרביט קסמים", והיא מיועדת ליירוט רקטות, טילים ומטוסים ללא טייס. בחרטום הטיל מותקנות מערכות איכון והכוונה המסייעות בהתבייתות הטיל, ובהן מכ"ם וחיישן אופטי. כל טיל במערכת מדויק וקטלני, והוא פרי פיתוח של עבודה טכנולוגית ענפה בתעשייה הביטחונית הישראלית. "אני שמח על השיבוץ בקלע דוד, רציתי להגיע לכאן. זה גדוד חדש, מערכת חדשה וזה הזמן שלי להשפיע", הוא אומר.

הוא הגיע לזכרון יעקב כשהיה בן 6, למד במחזור השני של תיכון המושבה ומספר שכבר בתיכון ידע כי ברצונו להתגייס למערך ההגנה האווירית, בעקבות שני הוריו, ששירתו במערך, כשנקרא מערך הנ"מ. "החלטתי שאני רוצה ללכת בעקבותיהם, וכערך נוסף, גם לעשות שירות משמעותי".

המטרה היא להיות הכי טובים". סג"מ ירדן אגמי צילום: דובר צה"ל
המטרה היא להיות הכי טובים". סג"מ ירדן אגמי
צילום: דובר צה"ל

אגמי התגייס בנובמבר 2014, ארבעה חודשים אחרי צוק איתן, ומספר שתרומת המערך בזמן המבצע הייתה אחד הגורמים להחלטתו לשרת במערך. המערך הזה תורם רבות יום ולילה לביטחונה של מדינת ישראל, ואת זה יכלו לראות כולם במערכות האחרונות וגם בשגרה היומיומית. המערך כל הזמן מבצעי וההכשרות המקצועיות נותנות לנו את הכלים המיטביים לתפעל כל אירוע במצב הנתון".

לפני שלושה וחצי חודשים סיים אגמי קורס קצינים בבית הספר להגנה אווירית אחרי מסלול בבה"ד 1. "הקורס כלל קורס מפקדים והשלמה חילית. התחלתי תפקיד ראשון כמפקד על פלגת לוחמים באחד מבסיסי חיל האוויר בגדוד 66 בקלע דוד. זה גדוד חדש, אנחנו בתהליכי הקמה שלו ובקרוב הוא ייכנס למבצע. זה מאוד מרגש להקים גדוד חדש. זה כולל תהליכים יומיומיים וחדשים ואתה מרגיש שאתה חלק ממשהו גדול ממך בהרבה. אני מרגיש את ההשפעה האישית שלי ותרומתי לגדוד, בכל הצירים הפיקודיים והמקצועיים של המערכת וכל מיני תיקונים ושיפורים. אני מבלה יום יום בשגרת המבצעים עם הלוחמים שלי, השגרה הפיקודית היא מאוד טובה, והמטרה שלי ושלהם היא להיות הכי טובים מבחינת כושר גופני ומקצועיות, כי כולם לוקחים חלק בהקמת הגדוד. הם עוברים הרבה שיעורים על ערכים בנוסף לשיעורים המקצועיים, והרבה מאוד אימוני ספורט. אני בוחן אותם כדי שייצאו מפקדים טובים יותר בעתיד".

לכבוד השנה החדשה הוא מאחל "לכל עם ישראל שנה טובה. שיהיה לנו שנה רגועה ושקטה, שנדע לשפר את הדברים הפחות טובים שהיו לנו השנה ולחזק את היותר טובים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות