fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השביתה בבית הספר "חופים" בחדרה נגמרה, החטיבה תיסגר בסוף השנה

בית ספר חופים. צילום: עיריית חדרה
בית ספר חופים. צילום: עיריית חדרה

לאחר 11 ימי שביתה, חזרו ביום שני תלמידי כיתה ח' בחטיבת הביניים "חופים" לספסל הלימודים. ערב סיום השביתה שמעו נציגי הורי החטיבה על החלטת עיריית חדרה לסגור את חטיבת הביניים ולפזר את תלמידיה בחטיבות אחרות בעיר. עקב כך, הודיעה נציגות ההורים על סיום השביתה.

חזרתם של התלמידים ללימודים אינה מסמלת את סיומו של המאבק, שמתוכנן להחריף, לאור איחוד הכוחות הצפוי עם חטיבת הביניים "תחכמוני" ובית הספר היסודי "פאר עם" שנמצאים גם הם תחת סכנת סגירה.

בית הספר מופת חופים בשכונת עין הים הוקם לפני עשור והוגדר כבית ספר יסודי לכיתות א'- ט', השנה הוקצה לחטיבת הביניים 'סמל מוסד' ושכבות ז'- ט' הוכרו כחטיבת ביניים. החטיבה, המונה כ 60 ילדים, נמצאת בשטחו של בית הספר היסודי ופועלת ללא צוות מנהלה. ההורים מספרים כי על אף הבטחות שקיבלו בנוגע להקצאת משאבים לניהול החטיבה ולהקמת מבנה לבית ספר תיכון שישמש את בוגרי החטיבה, לא נעשה דבר, מה שהוביל לשביתה.

בפגישה שנערכה השבוע בין נציגות ההורים למנהלת אגף החינוך סיגלית איצקוביץ', המפקח המתכלל של חדרה יוסי שריקי ויו"ר ועד הורים עירוני צפריר אורנשטיין, הודיעה העירייה על החלטתה להקפיא את סמל המוסד; ובכך לסגור את חטיבת הביניים.

יו"ר ההנהגה ההורית, אלינה שפירא: "מנהלת אגף החינוך תקפה אותנו על חוסר האחריות שלנו ועל כך שהשבתנו את הלימודים והודיעה שסמל המוסד יוקפא, כי העירייה איננה מסוגלת לעמוד בהתחייבויותיה להקמת מבנה נפרד לחטיבה ולניהולה התקין".

שפירא מספרת על תחושותיהם הקשות של הורי החטיבה ועל הקשיים הצפויים לפניהם במידה ואכן תיסגר החטיבה. "זו הייתה אכזבה גדולה, ממש הרגשה של סכין בבטן, יצאנו מאוכזבים קשות עם דמעות בעיניים. אף אחד לא נתן לנו להציע שום דבר, אמרו לנו 'אנחנו לא חייבים לכם דין וחשבון'. אנחנו רואים שהחינוך בעיר הולך ונחרב, לא ייתכן שיש כרגע רק שני בתי ספר שיכולים לתת מענה לכמות אוכלוסייה כזאת גדולה. בתי הספר האלה הם כבר בפיצוץ אוכלוסין והכיתות שלהם עמוסות. באומנויות ומדעים למשל יש ביקוש מטורף ואין שם מקום. ועד ההורים שם הכריז שאם עוד ילד אחד ייכנס, הם ישביתו את הלימודים".

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: עיריית חדרה מקדמת הקמתו של קמפוס קהילתי חופים, שיכלול תנאי למידה מיטביים לכל שכבות הגיל, מכיתה א' ועד י"ב, ובכלל זה חטיבת ביניים. הצפי לסיום הקמת הקמפוס הוא ספטמבר 2020, ועד לפתיחתו לא יתבצע בבית הספר רישום לחטיבת הביניים.

מנכ"ל העירייה קבע פגישה עם נציגי העירייה אך נאלץ לבטלה בעקבות השביתה שיזמו ההורים, וישמח לקבוע מועד חדש לקיומה.

הורי החטיבה החלו במגעים עם שני בתי הספר הנוספים שהעירייה הודיעה שייסגרו בסוף שנת הלימודים עקב רישום נמוך: בית הספר היסודי פאר עם (ממלכתי דתי) וחטיבת הביניים תחכמוני. בכל אחד מהם לומדים 45 תלמידים. שפירא: "זו אזלת יד של העירייה שלא ראתה נכון את התמונה. זו אחריות העירייה לנתב את האוכלוסייה באופן נכון בין בתי הספר כדי לא להגיע למצב הזה. הילדים שלנו יצטרכו לעשות מעבר בשנה הבאה ושנה לאחר מכן, מעבר נוסף לבית ספר תיכון".

מור אריכא מוועד הורי בית הספר פאר עם: "בלשכת העירייה מסרבים לתאם לנו פגישה עם ראש העיר ואמרו לנו שעד שלא נפגש עם מנכ"ל העירייה, לא נוכל לפגוש את ראש העיר. מנכ"ל העירייה נמצא כעת בחו"ל. רק כשיחזור, יסכימו לקבוע לנו את הפגישה ורק לאחריה אולי יעתרו לבקשתנו לפגוש את מר גנדלמן. זו תקופת הרישום לבתי הספר, למה הם מחכים? שההורים יתייאשו וירשמו למקומות אחרים? כל הגורמים בעירייה אומרים שיעזרו. היחיד שבאמת הביע כוונה לעזור זה גדי אריאלי, שנמצא כרגע בלאס וגאס, בכנס של מכון היצוא שהוא עומד בראשו. אנחנו מקווים שמישהו ירים את הכפפה".

בדיון של ראש העיר ובכירי אגף החינוך עם צמרת משרד החינוך לקראת שנת הלימודים הבאה הוחלט גם על סגירתה של חטיבת הביניים תחכמוני, הנמצאת במרכז העיר, בשל מספר נרשמים מועט של כ 45 תלמידים, שאינו מצדיק לדברי עיריית חדרה את המשך פעילותו ויחדול לפעול בתום שנת הלימודים הנוכחית. מן העירייה נמסר כי אגף החינוך נערך על מנת לסייע בשיבוצם של התלמידים בבתי הספר האחרים בעיר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות