fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרשויות בגליל המערבי יפגינו נגד אלימות נשים: מטה אשר ושלומי התירו לעובדות לשבות

דוידוביץ (צילום: ראובן קופיצ'ינסקי)
דוידוביץ (צילום: ראובן קופיצ'ינסקי)

ביום שלישי (4.12) תתקיים הפגנת הנשים "לא שותקות יותר" בכל רחבי הארץ במחאה על האלימות הגואה נגד נשים בשיתוף נעמ"ת, הסתדרות העובדים, ארגוני נשים ורשויות מקומיות. הפגנה מרכזית תיערך בין השעות 9:00 -11:00 בצומת נהריה ליד קניון ארנה.

הרשויות המקומיות שהשתתפו במחאה: כרמיאל, עכו, המועצה האזורית מטה אשר, מעלות- תרשיחא ונהריה. כל רשות הוציאה הנחיות אחרות בתמיכה במאבק, על אף שההפגנה בסימן: "לא הולכות לעבוד – דורשות פתרון מיידי לאלימות כלפי נשים". בשעה 19:30 בערב תתקיים עצרת מרכזית בתל אביב.  מטרת ההפגנה גם לקדם את התקציב שהובטח של 250 מליון שקלים עבור תכנית החירום למניעת אלימות כלפי נשים. התכנית תכלול 4 זרועות: תכנית שיקום ציבורית לנפגעות אלימות במשפחה, תכנית שיקום לתוקפים, חינוך והסברה, ושינוי מדיניות מקיף במשטרת ישראל בטיפול באלימות במשפחה.

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי הודיע על הצטרפות לשביתה ועובדות העירייה ייצאו להפגנה מבלי שייפגע שכרן.  עיריית עכו היא חלק מפרויקט "עיר לכולן" של עמותת איתך מעכי – משפטניות למען צדק חברתי, הפועל לקידום שוויון מגדרי בערים בישראל.  ביום חמישי האחרון הגישו עמותת איתך מעכי והאגודה לזכויות האזרח עתירה בשם קואליציית ארגוני האקדח על שולחן המטבח נגד רפורמת כלי הנשק של השר גלעד ארדן, המעודדת תפוצה של 600 אלף כלי ירייה נוספים במרחב האזרחי.

דוידוביץ (צילום: ראובן קופיצ'ינסקי)
דוידוביץ (צילום: ראובן קופיצ'ינסקי)

ראש המועצה האזורית מטה אשר  משה דוידוביץ'  הודיע על תמיכה מלאה במאבק. "המועצה מאפשרת לעובדות ועובדי המועצה המשתתפות ומשתתפים באירועי המחאה הארציים שלא להגיע לעבודה. קוראים באופן חד וברור – די לאלימות נגד נשים", נכתב בדף הפייסבוק הרשמי.

ראש עיריית נהריה רונן מרלי הודיע כי הוא רואה חשיבות רבה להשתתפות של הרשות בהפגנה. בהודעה שנשלחה לעובדים נכתב כי תשלח נציגות מבין העובדות באגף או במחלקות העובדות בבניין העירייה בלבד, להפגנה בבוקר למשך שעתיים.

הבוקר(ראשון) פנו חברות מועצת העיר אורנה שטרקמן ושרית נס- פררו, למרלי וקראו להצטרף למאבק: "ברור לכל כי שביתה הנה צעד מחאתי חשוב והבעת עמדה ונכונות לשינוי עשויה להיות צעד ראשון ומבטיח בדרך לשורה של צעדים מעשיים ובעלי ערך ליצירת השינוי הנדרש. אני רוצה להסב את תשומת לבך לעובדה כי לנשים הנמצאות בסיכון וחוות אלימות במשפחה אין מענה מספק בנהריה וכי המקלט לנשים מוכות הקרוב ביותר נמצא בחיפה ומשרת נשים במצוקה מכלל מרחבי הצפון, וזאת למרות כמות המקומות המוגבלת בו. אשמח להיות חלק מכל יוזמה לפתיחת מקום מקלט ומענה פיזי, רגשי ומקצועי לנשים בסיכון החוות אלימות מבית בעיר נהריה. אני רואה בכך חובה משותפת שלך כראש העיר הנבחר ושל כלל נבחרי הציבור מכל הקצוות, שכן ישנם נושאים החוצים תפקידים, מעמדות והסכמים פוליטיים", נכתב. 

מרלי הוסיף בעמוד הפייסבוק: "אני שותף מלא למחאה הציבורית נגד אלימות כלפי נשים, בחברה מתוקנת אין מקום לתופעה כזאת. הנחיתי את העירייה לאפשר ואף לעודד השתתפות של עובדות העירייה בהפגנת הזדהות שתתקיים ביום שלישי החל מהשעה 9:00 בצומת הכניסה לנהריה. אחד האירועים הראשונים שהשתתפתי בהם כראש העיר היה ערב עירוני לציון יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים שהתקיים יום ראשון שעבר, שבו קראתי לפעול בנחישות למיגור התופעה. היה לי חשוב מאוד להביע עמדה חד משמעית בעניין זה כראש העיר כבר עם כניסתי לתפקיד. יש להוקיע את האלימות בכלל וכלפי נשים בפרט, זה בידיים שלנו".

מרלי בערב לציון יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים (צילום: יח"צ)
מרלי בערב לציון יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים בהסתדרות (צילום: יח"צ)

ביום שלישי ייכנס לתפקידו ראש עיריית מעלות-תרשיחא הנבחר ארקדי פומרנץ. בכדי לאפשר לעובדות הרשות להשתתף בהפגנה, הוקדם טקס הכניסה של פומרנץ לשעה 08:30 בבניין העירייה. הפגנת הזדהות תתקיים בשעה 09:00 בשיתוף רשת המתנ"סים, מרכז צעירים, הועדה לקידום מעמד האישה, מועצת נשים עירונית, נעמ"ת, תושבות פעילות ועובדות העירייה. יש לציין כי שכרן של העובדות ישולם באופן מלא. 

גם מועצת שלומי תאפשר לעובדות ולעובדים המבקשים לשבות. ראש מועצת שלומי גבי נעמן ישתתף בהפגנה, ויוביל את הקריאה לשינוי חברתי למען נשות ישראל.

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות