fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפתעה לנוסעים: הרכבת מכרמיאל תעצור בבאר שבע

רכבת כרמיאל
צילום אלכס הובר

בשבת שעבר הופעלו לראשונה הרמזורים שאמורים לחצות את פסי הרכבת, אך הדבר גרם לפקקי אימה בעיר. אנשי מקצועי מעריכים שהפקקים נובעים בשל היעדר סנכרון בין שני המקטעים.
ביום ראשון בבוקר הפקקים ארכו מספר שעות והנהגים התלוננו על כך שנתקעו במשך חצי שעה עד שעה בקירוב, בלי כל יכולת לצאת מהעיר. נהגים רבים העדיפו לבצע סיבוב פרסה על קו הפרדה לבן, תוך שהם מבצעים עבירת תנועה, רק כדי לחמוק מהפקק ולחזור אל תוך העיר.
"הייתי במצב בו, 5 מטרים מאחורי רמזור אדום, 20 מטרים לפניי רמזור אדום, ביניהם אני ורכבים נוספים תקועים על מסילת הרכבת, במפגש עם הצומת המרכזית בכרמיאל, כי אין מחלף ואף אחד לא נותן את הדין על הדבר ההזוי והמסוכן הזה", סיפרה תושבת העיר לילך גונן.
רבים מתושבי העיר מצאו את עצמם נתקעים בפקק, ללא הכנה מאחר ואף אחד לא הודיע מבעוד מועד על הרמזורים שיחלו לעבוד, ביום ראשון בבוקר בשעה שרבים יוצאים אל מקומות העבודה מחוץ לעיר. הפקק מצפון לדרום, לנהגים שביקשו לצאת מהעיר, עבר את גשר מוטה גור והגיע כמעט לעיקול הכביש בסמוך למושב שורשים.
אנשי המקצוע מדברים על הפרדה מפלסית שתפתור את בעיית הפקקים ונמצאת בתכנון, אך הצפי לביצוע הוא לפחות שלוש שנים. בינתיים, בכרמיאל תהיה רכבת משוכללת ומחסום רכבת בסגנון שנות ה'50.
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "בימים אלה נשלמות ההכנות לפתיחת רכבת הגליל, אשר לראשונה תחבר את הגליל וכרמיאל אל קו החוף, חיפה, מרכז הארץ ודרומה. המפגש המדובר מוגדר כזמני. תכנון ההפרדה המפלסית ולאחר מכן ביצועה נמצאת בחברת נתיבי ישראל. ביום שני השבוע התקיים במקום סיור של נציגי רכבת ישראל ושאר הגורמים המקצועיים, כדי להצביע על מרכיבים שיש לשפרם במפגש ולבצעם".
לראשונה מתפרסם לוח הזמנים של הרכבת 
בימים הקרובים תמסור חברת נתיבי ישראל את קו הרכבת לידי משרד התחבורה בטקס בנסיעת בכורה שתתקיים במעמד ראש הממשלה. אם כל התחזיות תתממשנה, בסוף חודש ספטמבר יחלו הנסיעות הסדירות בקווים כרמיאל – באר שבע דרך תל-אביב וכרמיאל חיפה עד תחנת חוף הכרמל.
הקו החדש שהוקם על ידי חברת נתיבי ישראל כולל מסילות באורך של כ ~ 23 קילומטרים, מנהרות נפרדות לכל מסילה באורך של כ~4.7 קילומטרים ושתי תחנות נוסעים חדשות בכרמיאל ובאחיהוד.
לאחר קבלת הפרויקט מחברת נתיבי ישראל, תפעיל רכבת ישראל רכבות בתדירות שתעמוד על שתי רכבות בשעות השיא, אחת עד באר שבע ואחת עד חוף כרמל ורכבת אחת בשעות השפל, עד חוף כרמל.
במהלך היום יהיו 18 רכבות מכרמיאל לחוף הכרמל, 8 רכבות מכרמיאל אל באר שבע שיעברו בתחנות תל אביב. הרכבת הראשונה בתחנה תצא לכיוון חוף הכרמל בשעה 05:33 והרכבת האחרונה לחיפה תצא בשעה 22:33.

רכבת כרמיאל
צילום אלכס הובר

שעות פעילות הרכבת:

  • רכבת ראשונה מכרמיאל (05:33) לחיפה חוף הכרמל (06:24)
  • רכבת ראשונה מחיפה חוף הכרמל (05:57) לכרמיאל (06:50)
  • רכבת אחרונה מכרמיאל (22:33) לחיפה חוף הכרמל (23:24)
  • רכבת אחרונה מחיפה חוף הכרמל (22:57) לכרמיאל (23:50)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות