fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נלחם עד הרגע האחרון: נפטר הרב יצחק קדוש שנדרס על ידי רוכב אופניים חשמליים

הרב יצחק קדוש (צילום פרטי)
הרב יצחק קדוש (צילום פרטי)

 

הרב יצחק קדוש, 72, מקרית מוצקין נפטר בערב שבת לאחר חודש וחצי בהם נאבק על חייו. קדוש נדרס על ידי רוכב אופניים חשמליים ונמצא שרוע על הכביש בצומת צבר, בדרכו לבית הכנסת. הלוויתו נערכת הלילה (מוצ"ש) בבית העלמין בצור שלום.

קדוש אושפז ב- 12 לדצמבר בבית החולים רמב"ם בחיפה במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם ומאז מצבו הרפואי התדרדר. בכל פעם התעורר מתרדמת לרגעים ספורים ושוב איבד את הכרתו.  קדוש נשלח לשיקום בבית לוינשטיין ברעננה, אך מצבו החמיר והוא הובהל בדחיפות לבית החולים מאיר ושם נפטר.

קדוש, היה החזן בית הכנסת 'נחלת אבות' בקרית ביאליק. הוא יצא ביום התאונה  מביתו בשעה: 05:30 ברחוב אשכול בקרית מוצקין וצעד לכיוון בית הכנסת הנמצא בצומת צבר לתפילת שחרית.

על פי הערכות כשחצה במעבר החצייה, פגע בו רוכב אופניים חשמליים. קדוש אותר על ידי אזרח שהזעיק את המשטרה ומד"א. לאחר אשפוזו עבר ניתוח ראש כתוצאה מדימומים פנימיים.

שבוע לאחר התאונה המשטרה הודיעה כי עיכבה שלושה חשודים מעורבים, נתינים זרים ממולדובה, בחשד שפגעו בקדוש ועזבו את זירת התאונה.

על פי החשד, רוכב האופניים הפוגע שהה יחד עם חבריו בזירת התאונה זמן קצר לאחר הפגיעה בקדוש עזבו את המקום טרם הגעת ניידת המשטרה ובוחני התנועה.

בתוך כך, בוחני התנועה ניתחו את זירת התאונה, לרבות מעקב אחר מאפיינים ייחודיים של התנועה בצומת בשעת התאונה סביב 05:00 בבוקר, ואכן הבחינו בשלושה נתינים זרים, העונים לתיאור ונעים באותה השעה כל גבי אופניים במסלול הצרונה.

השלושה עוכבו לחקירה בראשות בוחני בתנועה בתחנת המשטרה וכבר בשלב התחקור הראשוני נקשרו לתאונה.

הרב יצחק קדוש (צילום פרטי)
הרב יצחק קדוש (צילום פרטי)

ביתו מיכל אלקיים אמרה בעת האירוע:  "אבי היה בדרך לבית הכנסת והוא נדרס על ידי רוכב אופניים חשמליים. אבי הולך ברגל מידי יום לבית הכנסת בצומת צבר. התפילה מתחילה בשעה: 5:45 ובשעה 6:30 בבוקר צוות של מד"א פינה אותו לבית החולים.  תלמיד שלו מבית הכנסת התקשר אלינו ואמר שראה אדם הדומה לאבי מוכנס לאמבולנס אבל לא ידע לזהות בוודאות כיוון שהיה ללא חולצה. מיד התחלנו בחיפושים אחריו. התקשרתי אליו, הוא לא ענה ונסעתי לבית הוריי. בשעה 8:45 קיבלנו טלפון מבית החולים רמב"ם והודיעו לנו שהוא נפגע. כשהגענו לבית החולים מצבו היה יציב, הוא היה מבולבל אבל בהכרה. אבי שוחח איתנו ואמר שהוא נתן לרופאים את מספר הטלפון של אימי. הרופאים אמרו שיש לו דימום ושברים בגולגולת וקרע בקרקפת. בשעות הערב כשהיינו לצידו הוא לפתע נרדם ואיבד את ההכרה. הזעקנו את הרופאים שלקחו אותו לניתוח חירום. מאז הוא ללא הכרה, מורדם ומונשם.

אלקיים מוסיפה: "בבית חולים אמרו לנו שאבי נפגע מאופניים חשמליים, אך עברו שישה ימים ואין לנו כל מידע ממשטרת ישראל מה התרחש בזירה. הצומת מרושת במצלמות ואמרו לנו שבאותו הרגע המצלמות לא  כוונו לתאונה. אנחנו דורשים שיבדקו ויחקרו את המקרה הזה, יש מצלמות בתחנת המטרונית ובחנויות מסביב. אין שום סיבה שלא יידעו מה קרה שם".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות