fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים; מוסיקת ג'ז להמונים

משה אבן טוב. צילום: דורון גולן
משה אבן טוב. צילום: דורון גולן
משה אבן טוב. צילום: דורון גולן
משה אבן טוב. צילום: דורון גולן

הגיל השלישי, שעל פי התפיסה המסורתית מיועד למנוחה ורגיעה, מתברר יותר ויותר כשלב בו רבים יוצאים לקריירה נוספת, מטפחים אהבות ויוצאים לדרכים חדשות. אחד מהם הוא משה אבן טוב, 74, מקרית מוצקין, שמאז פרישתו לפנסיה לקח על עצמולהפיץ את מוסיקת הג'ז להמונים בהרכבים מוסיקליים שונים.

אבן טוב, יליד הארץ, נשוי לעליזה, אב לשלושה וסב לשמונה הגיע עם הוריו לקרית מוצקין ב-1948בזמן מלחמת העצמאות "והדי היריות בוואדי רושמיה עדיין מהדהדים באוזני". כבר בתור נער הוא למד מוסיקה "בהתחלה למדתי לנגן בכינור אבל צחקו עלי שאני מנגן בכינור אז עברתי לנגן באקורדיון" הוא נזכר "ואז צחקו עלי קצת פחות. לקראת הצבא גיליתי את התופים, התאהבתי בהם ומאז אני "משועבד" לתופים".

לאחר שירות בחיל האוויר ולצורך פרנסה עבד כמכשירן במפעל, נפצע במלחמת יום הכיפורים בקרבות ברמת הגולן והצטרף לחברת הייטק. לפני שנים הקים חברת הייטק עצמאית ובין לבין הספיק גם לכהן כחבר מועצת עיר בתקופתו של משה גושן. "רציתי לשחק טניס ובקרית מוצקין לא היה מגרש" הוא אומר "ביקשתי מגושן להקים מגרש טניס והוא צחק עלי. אז החלטתי להיכנס למועצת העיר והקמתי את סיעת תל"מ (תושבים למען מוצקין) נכנסו למועצת עיר וקיבלנו שני מגרשי טניס באורט מוצקין".

לאורך כל השנים, בהם גם התנדבות של 28 שנים במשטרת התנועה, המשיך אבן טוב לנגן אך במינון נמוך. הקפיצה הגיעה עם הפרישה לגימלאות מתפקידו כסמנכ"ל חברת הייטק "היה לי ברור שאני חוזר למוסיקה כי מוסיקה בשבילי זה כמו סם. הרבה אנשים אומרים לי שזה הזמן לנוח אבל אני מנגן ותודה לאל יש הופעות בכל הארץ". אבן טוב מומחה למוסיקת ג'ז ובאמצעות ההרכבים המוסיקליים הוא מפיץ את האהבה הזו.

"אנחנו מנגישים את הג'ז להמונים" הוא מספר "להופעות שלנו מגיעים גם בני נוער וחבר'ה צעירים שמקבלים הסברים על הג'ז ולעיתים אנחנו עושים גם הופעות בהתנדבות כדי להנגיש את המוסיקה הזו לעוד ועוד אנשים. אני מקדיש את מרבית זמני למוסיקה כדי להנות מהחיים ולהפיץ את המוסיקה הנפלאה הזו לכמה שיותר אנשים".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות