fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: "כמו חלום ילדות שפתאום מופיע מולי"

איציק גולדמן. צילום: דורון גולן
איציק גולדמן. צילום: דורון גולן
איציק גולדמן. צילום: דורון גולן
איציק גולדמן. צילום: דורון גולן

בשנת 1942 בעיצומה של מלחמת העולם השנייה, אחד מכלי הרכב ששינו את ההיסטוריה לטובת בנות הברית, היה רכב צנוע ופשוט: ה-ג'יפ האמריקני שהביא את הכוחות הלוחמים לכל מקום. לאחר המלחמה רובם של אותם ג'יפים ששרדו אותה היה גריטה והריסה בשביל המתכת, אולם חלקם הצליחו להימלט מהגורל.

אחד מאותם ג'יפים שהגיח לעולם באותה שנה נמצא היום בקרית ביאליק, ברשותו של צביקה גולדמן, 59, שמצא אותו כשהלך לקנות מכונית אחרת.

"הלכנו לראות רכב וולוו בשביל הבת שלי", הוא משחזר את הפגישה הראשונה, "את הוולוו לא קניתי אבל לידו ראיתי את הג'יפ זרוק בתוך בוץ, רקוב לחלוטין. זה היה כמו חלום ילדות שפתאום מופיע מולי, אז קניתי אותו ומאז, כבר תשע שנים, שאנחנו ביחד".

בשנתיים הראשונות עסק גולדמן בשיפוצים נרחבים כדי להביא אותו למצב נסיעה "נשכבתי תחתיו לילות וימים כדי לתקן. החלפתי כל מה שהיה צריך, שיפצתי סרנים, מנוע, גיר, רצפה, חשמל, כל מה שהיה הרוס, שזה בעצם כל הרכב". הניסיון למצוא את מלוא ההסטוריה של הג'יפ גילה כי הוא נרשם בארץ ב-1952 ועבר כמה גילגולים עד שנזרק בשדה. מה שעבר עליו בעשר השנים שלפני כן, עדיין בגדר תעלומה שגולדמן מנסה לפענח.

עד עכשיו השקיע גולדמן בשיפוץ כמה עשרות אלפי שקלים ולדבריו "השיפוץ עדיין לא הסתיים. תמיד יש עוד משהו לעשות, לסדר ולתקן. זו מערכת יחסים ארוכת טווח. זה ממש כייף לשפץ ולבנות בעצמך ולראות איך כל דבר ברכב חוזר לעבוד כמו ביום שיצא מהמפעל. אני אוהב את הפשטות שיש ברכב הזה, המכניקה שבה השתמשו. המכוניות היום זה אוסף של מחשבים ואלקטרוניקה ואין בהם את הלב של המכניקה".

הג'יפ המשופץ מהווה מוקד משיכה בכל מקום אליו הוא מגיע, גם כשהוא נוסע במהירות המירבית שלו של שמונים קמ"ש. "זו הדרך הכי טובה לראות את הנוף, הכל פתוח מסביב ואין שום מסגרת" אומר גולדמן "זה משהו בשביל הנפש. גם כשעובר עלי יום קשה אני מגיע לג'יפ ונרגע. אני עושה עליו סיבוב וכל העומס נעלם. ביום שישי אני מתניע אותו ויוצא לטיול קצר וזה מעלים את כל הלחץ והעומס של כל השבוע. התחביב הזה  בשבילי זה סוג של תרופה, משהו אישי לנפש".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל: 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות