fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: ד"ר למטקות

יעקב בן שבת, מטקות מסיבי פחמן. צילום: דורון גולן
יעקב בן שבת, מטקות מסיבי פחמן. צילום: דורון גולן
יעקב בן שבת, מטקות מסיבי פחמן. צילום: דורון גולן
יעקב בן שבת, מטקות מסיבי פחמן. צילום: דורון גולן

המוח היהודי שהביא לעולם את הדיסק-און-קי, מעבדי מחשב, פיתוחי נשק ובריאות, הביא לעולם גם את משחק המטקות שמוגדר בוויקיפדיה "משחק ישראלי מטיפוס המסירות", שבו חובטים בכדור גומי חלול באמצעות מחבטים.

בחופי ישראל ניתן למצוא את שחקני המטקות כשבשנים האחרונות, המקצוענים שבהם ואלו שרוצים להיות, זונחים את המטקות שבנויות מעץ, לטובת מטקות שבנויות מקרבון (סיבי פחמן) שמשמש גם מכוניות מרוץ וכלי טיס.

"לפני ארבע שנים קניתי מטקה מקרבון והראיתי לבן שלי, מוטי, שאמר שזה צעצוע והוא יכול לעשות משהו יותר טוב", מספר יעקב בן שבת, 63,  מקרית ים, יצרן מטקות מקרבון "בארוחת יום שישי הוא נתן לי את המטקה שבנה וביום שבת הלכתי לשחק איתה וכל החבר'ה התלהבו ממנה".

ההתלהבות הפכה לבקשות לקנות מטקות מקרבון ובן שבת ובנו פתחו בסדרה של ניסיונות עד שהצליחו את הרכב החומרים הנכון. בן שבת מסרב לחשוף את המקום שבו מיוצרות המטקות "תרשום שזה בקריות, כי כולם רוצים לדעת איך אנחנו בונים אותן" הוא מסביר "תהליך ייצור של מטקה נמשך שבועיים בעבודת יד וכל מטקה עוברת בדיקה ומה שלא מוצא חן בעינינו הולך להשמדה".

בן שבת מספר שהמטקה מקרבון מספקת עוצמה גדולה יותר ובעלת משקל קל ועמידות ארוכה. "ברור שאני אוהב לשחק מטקות", הוא צוחק, "כל הזדמנות שיש לי אני מגיע לחוף לשחק מטקות עם החבר'ה, כבר עשר שנים בכל מזג אויר".

המטקות של בן שבת נמכרות כעת גם בתל-אביב ומתחרות ביצרנים שם. "אני יודע שיש יצרנים אחרים שקונים את המטקות שלנו וחותכים אותן כדי לגלות איך הן בנויות. אבל זה לא יעזור כי יש נוסחאות לחומרים שמשמשים את המטקות שלנו שאף אחד לא יודע".

ואם אתם מעוניינים להיכנס לעולם ההיי-טק של המטקות, רק שתדעו שהמחירים מתחילים ב-500 שקלים למטקה ומטפסים למעלה.

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות