fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: "את מה שאהבתי שמתי בצד"

רחל שוורצר. צילום: דורון גולן
רחל שוורצר. צילום: דורון גולן
רחל שוורצר. צילום: דורון גולן
רחל שוורצר. צילום: דורון גולן

סיפור חייה של רחל שוורצר, 65, מקרית ים, יכול להיות הבסיס לסדרת טלנובלה דרום-אמריקנית שנמשכת שנים ומשתרעת על פני יבשות. סיפור שהביא אותה להוציא לאור, בקולומביה ובישראל, ספרים המתארים את עלילות משפחתה.

שוורצר, ילידת קולומביה, תמיד אהבה לכתוב, כתבה לעיתון בית הספר ואף התחילה לימודי עיתונאות באוניברסיטה אך בגיל 19 ברחה עם אמה, ארבע אחיות ואח, מקולומביה לישראל, כדי להימלט מאביה שהטיל אימה ואלימות על המשפחה. שוורצר השתקעה בישראל, נישאה והביאה לעולם ארבעה ילדים. לפני אחת-עשרה שנים נסעה עם אחותה שנזקקה לטיפול רפואי לקולומביה ובדרך מקרה הגיעה אליה מידע שלאביה הייתה משפחה נוספת, במקביל למשפחה המקורית, ויש לו עוד 11 ילדים.

"מתברר שגם המשפחה השנייה עברה ממנו גיהינום של אלימות" היא מספרת על החלטתה להעלות את החיים בצל האלימות על הכתב. שוורצר התחילה לחקור לעומק את שורשיו של אביה וגילתה שהוא ניהל אורח חיים עם לפחות שתי נשים נוספות שבהן נהג באלימות ואת השחיתות שאפפה אותו בעיקר עם המשטרה המקומית. "כתבתי את הכל בכתב יד במחברות" היא אומרת "הייתי יושבת בלילות מול הדפים, כותבת, תולשת, אוספת חומרים על המשפחה והחלטתי להוציא את האמת".

סיפור חייה של שוורצר ומשפחתה נפרש על פני שני ספרים "תמימות של אהבה" ו"הכמיהה לחופש", שתורגמו גם לעברית. לפני שלושה חודשים הודיעו לה שהיא נבחרה על ידי הוצאת ספרים קולומביאנית להוציא לאור את ספרה השלישי "הנרות שמאירים לי את הדרך".

"לא עשיתי אוניברסיטה ובקושי יש לי בגרות. הייתי חייבת לפרנס את הילדים ולעבוד ואת מה שאהבתי שמתי בצד" מספרת שוורצר כשיום היא יו"ר ועד עובדי נעמ"ת בקריות ונציגה בדירקטוריון של הוועד הארצי "אף פעם לא קראתי לעצמי סופרת, רק עכשיו כשהוציאו את הספר שלי בקולומביה ביקשו ממני להגיד שאני סופרת קולמביאנית-ישראלית".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות