fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: "אני כבר לא מאחר"

יעקב גרשטיין. צילום: דורון גולן
יעקב גרשטיין. צילום: דורון גולן
יעקב גרשטיין. צילום: דורון גולן
יעקב גרשטיין. צילום: דורון גולן

כשאתם תקועים בפקקים האינסופיים בקו קריות-חיפה ורואים את הבחור שמדווש על אופניים וחולף על פניכם, כדאי שתדעו שזה יעקב גרשטיין, 47, מקרית מוצקין, שהחליט לוותר על המכונית לטובת האופניים עליהם הוא נוסע יום-יום לעבודתו במחלקת השינוע בבית החולים רמבם.

גרשטיין, נשוי ואב לשניים, גילה את עולם הרכיבה כשהיה נער בן 13 ברוסיה, אז למד בבית ספר מקצועי לספורט במשך ארבע שנים. הוא עלה לארץ לפני 23 שנים, התחיל לעבוד בבית חולים בחיפה ותחום הרכיבה ננטש לטובת העבודה והחיים בארץ חדשה. אולם חיידק הרכיבה התעורר מחדש כאשר שמע שבבית החולים רמבם יש קבוצת רכיבה. "עברתי לרמבם לפני שש שנים והדבר הראשון שעשיתי היה להירשם לקבוצת רכיבה" הוא מספר בחיוך "זו קבוצה שמשתתפת ברכיבה תחרותית במסגרת הליגה למקומות עבודה ועכשיו אני גם רוכב במסגרת איגוד האופניים הישראלי לרכיבת שטח".

על קיר ביתו ניצבים עשרות גביעים ומדליות שמספרים על הישגיו "התחלתי עם אופניים משומשים והפתעתי את כולם כשזכיתי במקומות גבוהים". כיום מקדיש גרשטיין את זמנו הפנוי לאימונים והוא רוכב בממוצע 12 אלף קילומטרים בשנה. לפני כמה שנים החליט לוותר על השימוש במכונית ומאז הוא רוכב לעבודה "אני כבר לא מאחר" הוא מספר "אני עושה את המרחק מהבית לרמב"ם בפחות משלושים דקות כשברכבת זה 21 דקות. חוץ מאשר קניות אני מגיע לכל מקום על אופניים. לפעמים אין לי חשק להתאמן אבל ברגע שאני מתיישב על האופניים הכל עובר ואני מתמלא באנרגיה".

בין שאר התארים הספיק גרשטיין לזכות פעמיים בתואר אלוף ישראל לרכיבת שטח בקטגורית הגיל 40 פלוס ובמקום הראשון במחוז צפון לשנת 2016-17 בליגה למקומות עבודה. "רכיבה על אופניים זה קודם כל כושר" אומר גרשטיין "לא חייבים להתחרות, אפשר להנות גם מרכיבה לא תחרותית כי ספורט עושה מצב רוח טוב".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות