fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: אבני הדרך מאת זוהר מור

זוהר מור. צילום: דורון גולן
זוהר מור. צילום: דורון גולן
זוהר מור. צילום: דורון גולן
זוהר מור. צילום: דורון גולן

אי אפשר לפספס את זוהר מור, 49, מקיבוץ רמת יוחנן כשהיא הולכת בשבילי הקיבוץ. עם השיער הג'ינג'י והאנרגיה המתפרצת, הצליחה מור לנצח את מחלת הסרטן שבזכותה גילתה את הסוד לנצח את הפחד באמצעות ציורים על אבנים.

מור נולדה בקיבוץ חפציבה ולאחר הצבא במהלך טיול בניו-יורק, הכירה את מי שעתיד להיות בעלה שהתברר כקיבוצניק מרמת יוחנן. במשך כ-15 שנה היא עבדה כמורה בבתי ספר בקריות, למדה קואצ'ינג לילדים ונוער עד שלפני שלוש שנים השתנו חייה. "התעוררתי בצורה הזויה, הרגשתי משהו בחזה וגיליתי גוש שהתברר כסרטן השד". מור החלה טיפולי כימותרפיה לטיפול בסרטן "וזה היה בומבה לפנים, פחד, לא ידעתי איך זה יגמר ומה יהיה איתי. הרגשתי בעיקר פחד, אוש אני צוללת ונכנסת למטה להעביר את הזמן או לעשות משהו. התחלתי לצייר ציורים צבעוניים יפים והוצאתי החוצה את התחושות שלי בצבעים, צורות ודימויים. הפחד הפך לדחף לנצח את הפחד ולעזור לגוף שלי להבריא".

במהלך טיול בסלובקיה, כשהיא בין הטיפולים הכימותרפיים, מצאה מור אבנים מצוירות ואחת מהן, בצורת ינשוף היא לקחה לטיפול כימו שלאחריו נתנה את האבן לחברה שלה. "בטיפול שלאחר מכן היה לי מאוד קשה אז ביקשתי את האבן בחזרה והטיפולים הנוספים היו הרבה יותר קלים. התחלתי לאסוף אבנים ובמהלך הטיפולים הייתי מציירת עליהם וגיליתי שזה כמו מדיטציה, זה מרגיע ונותן אנרגיה של אופטימיות. הבנתי שמצאתי את מה שהיה חסר לי, את היצירתיות".

את הניצחון האישי שלה החליטה מור להפוך לנחלת הכלל. באחד המבנים של הקיבוץ היא פתחה סטודיו והיא מעבירה סדנאות של ציור על אבנים והרצאות מניסיונה האישי. מור אומרת "אבנים אפשר למצוא בכל מקום ובכל צורה וכל אחד יכול לצייר. את הניסיון היא העבירה לספר ילדים על אדם שחווה משבר ובאמצעות אבן עליה מצוייר ינשוף הוא מצליח להתגבר ולעזור לאחרים.

בתשע השנים האחרונות מור היא גם העורכת של עלון הקיבוץ "ברמה" וכשהיא מתיישבת בכניסה לסטודיו היא מסכמת "כשמשנים את הצורה שבה מסתכלים על דברים, הדברים שמסתכלים עליהם משתנים".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות