fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקריות יכללו בתוכנית לצמצום זיהום האוויר

זיהום ונזק בריאותי לתושבי השרון הצפוני. מפחמה בשטחים (צילום: יוסי כהן)
זיהום ונזק בריאותי לתושבי השרון הצפוני. מפחמה בשטחים (צילום: יוסי כהן)

במהלך פגישת עבודה שנערכה השבוע בכנסת בהשתתפות השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין וראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ, סוכם על הכללת ערי הקריות לתוכנית לצמצום זיהום אוויר המופעלת בחיפה. המשמעות הפניית תקציבים ממשלתיים להקטנת הזיהום הנגרם ממפעלים, כלי תחבורה ותחנות דלק.

במהלך פגישה שנערכה בין השר לראש עיריית קרית אתא, לפני מספר חודשים בעירייה העלה פרץ בפני השר את הדרישה להכליל את הקריות בתוכנית ולבצע השקעות תקציביות גם בקריות. במהלך החודשים האחרונים נערכו מספר ישיבות מקצועיות בהשתתפות מנכ"ל המשרד, ישראל דנציגר אשר הביא את הנתונים בפני השר.

במהלך הפגישה ביום שלישי השבוע אמר השר כי הקריות יכללו בתוכנית הלאומית. התקציבים יועברו להסבת משאיות ורכבי תחבורה ציבורית לנסיעה על חשמל וגז טבעי באופן שיקטין את פליטות החלקיקים מרכבי התחבורה הציבורית. עוד יושקעו משאבים בהתקנת מסננים ברכבי דיזל מזהמים ותיאסר כניסת משאיות מזהמות לשכונות מגורים שונות בקריות. עוד תוגבר האכיפה על המפעלים ויוגבר מערך הניטור אשר יכלול ניידות ניטור אשר יעבירו נתונים בזמן אמת בדבר רמת הזיהום באזורים שונים.

"הכללת הקריות בתוכנית הלאומית לצמצום זיהום האוויר היא צעד נוסף לשיפור איכות החיים של תושבי הקריות", אומר פרץ, "לא יעלה על הדעת שהעיר חיפה לבדה תהנה מתקציבי מדינה להפחתת הזיהום ותושבי הקריות הסמוכות יקופחו. אני שמח שהשר נעתר, לאחר עבודת מטה של המשרד להגנת הסביבה להכליל את הקריות בתוכנית ולשפר את רמת איכות האוויר של תושבי כלל הקריות".

"המציאות של קירבה בין ריכוז אוכלוסייה בת 500,000 תושבים למפעלים מזהמים ולחומרים מסוכנים היא בלתי הגיונית. זאת מציאות בת עשרות שנים אשר יכולה לבוא על פתרונה רק לאחר העתקת המפעלים לאזור מרוחק מאוכלוסייה", אומר פרץ, "כל פתרון אחר הוא פתרון זמני אשר מטרתו היא הגברת האכיפה והבטיחות. גם אם יוחלט על העתקת כל המפעלים מן האזור מדובר בתהליך ארוך אשר ייקח שנים אולם החלטה כזו תביא לתחילת תהליך אשר מבחינתנו הוא הפתרון היחיד".

עמותת אזרחים למען הסביבה מסרה כי הצטרפות רשויות מקומיות נוספות היה מתבקש מההתחלה ועל ראשי העיריות בקריות לדרוש שינוי בתכנית של המשרד להגנת הסביבה שכן ההצטרפות לתכנית במתכונתה הנוכחית אין לה ערך כמעט.

השר אלקין אמר בפגישה כי ימשיך ויפעל בשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות על מנת לשפר את איכות האוויר באזור מפרץ חיפה ולפעול להבטחת שלומם של התושבים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות