fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקריות חגגו עצמאות 69

עצמאות בקרית מוצקין. צילום: ניר שטיינברג
עצמאות בקרית מוצקין. צילום: ניר שטיינברג

קרית מוצקין

חגיגות יום העצמאות בקריית מוצקין התקיימו כמדי שנה באמפי פארק עם הופעות של להקות מקומיות, להקת משינה, אייל גולן ולהקת תיסלם. בעת הופעתו של אייל גולן נרשם שיא של כעשרים אלף חוגגים ובסך הכל הגיעו במהלך הערב, להערכת המשטרה, כשלושים אלף חוגגים.

עצמאות בקרית מוצקין. צילום: ניר שטיינברג
עצמאות בקרית מוצקין. צילום: ניר שטיינברג

הלהקות המקומיות שפתחו את הערב פתחו הלהקות המקומיות: כובע טמבל- הדור הבא. להקת פוקוס, כובע טמבל –  קבוצת הנוער והבוגרים, בנות סטודיו סאמר דאנס נווה גנים. לאחר מכן עלו על הבמה משינה, תיסלם ואייל גולן.

קרית אתא

כ-35 אלף איש, על פי הערכות, הגיעו ביום העצמאות לפארק הרצל בקרית אתא ליהנות מחגיגות החג המסורתיות, אשר כללו הופעות של מיטב אומני ישראל ביניהם: להקת משינה, משה פרץ, נתן גושן, טליסמאן ויוסי שיטרית.

להקת משינה. צילום: עיריית קרית אתא
להקת משינה. צילום: עיריית קרית אתא

את הערב אשר נמשך עד לשעות הקטנות של הלילה, הנחה אלי יצפאן והוא נפתח בהופעות של התזמורת העירונית, להקות המחול והזמר של רשת המתנ"סים ומופע זיקוקי דינור מרשים.

הערב נערך בנוכחות ראש העירייה, יעקב פרץ אשר בירך את התושבים ואמר:" במהלך שנות קיומה, הגיעה מדינת ישראל להישגים חסרי תקדים, בזכות הקרבה, נחישות ובעיקר בזכות המרקם האנושי יוצא הדופן בעם שלנו. אנו זקוקים לאחדות בקרבנו על מנת להתגבר על כל האתגרים הניצבים בפנינו ובכדי להפוך את מדינת ישראל לטובה יותר, לזכר הנופלים ולמען הדורות הבאים."

קרית ים

רבבות, כך לדברי עיריית קרית ים, הגיעו לעיר לחגוג את אירועי יום העצמאות ה 69 לישראל שבהם הופיעו, בין היתר, שלומי שבת ונעה קירל.
נעה קירל בקרית ים. צילום: דוברות העירייה
נעה קירל בקרית ים. צילום: דוברות העירייה
שבת אף נפגש עם ראש העירייה, דוד אן צור, ושמע ממנו על קהילת יוצאי טורקיה שמתגוררים עיר והבטיח לשוב להופעה נוספת בקיץ. קירל התרגשה מקבלת הפנים החמה ואף שלפה טלפון והעבירה את ההופעה בשידור חי
למעריציה.
אבן צור אמר בתום האירועים כי השנה היו אירועים מרגשים במיוחד וחסרי תקדים בהיקף הקהל שהגיע לעיר.
קרית חיים

עיריית חיפה יכולה לרשום לזכוכתה הישג בחגיגות יום העצמאות שהיו בקרית חיים לאחר שהתברר כי לרחוב אחי אילת הגיעו כחמישים אלף חוגגים. מסיבת "צו בחוץ" מתקיימת בקרית חיים זו השנה השישית ובעירייה טוענים כי מדובר בשיא של חוגגים.

על במת הענק שהתנוססה לגובה של  כ – 15 מטרים, כגובה בניין ב- 5 קומות, ושטחה היה כ – 120 מ"ר, הורכב ציוד הגברה במשקל כוללל של 12 טון. בפני הקהל  הופיעו על הבמה אמנית הילדים הילה הררי שפתחה את המסיבה במופע לילדים ולאחריה עלו על הבמה  פאר טסי, אייל גולן, עמרי סבח, טליסמאן, אתניקס, נתן גושן, להקת ניצנים, ואופק הרוש.

למעלה מ –100 אלף חוגגים גדשו את במות השמחה בחיפה בערב מרתוני של כוכבים, זיקוקים, ריקודים ובימות שמחה.  הלהקות ההרכבים והאמנים הציפו את כל העיר בחגיגות. אלפי שוטרים, פקחים ומאבטחים הזרימו את תנועת כלי הרכב, אבטחו את החוגגים והבטיחו כי הסדר הציבורי ישמר ודבר לא יפגום בשמחת החג.

חוגגים עצמאות. צילום: ראובן כהן
חוגגים עצמאות. צילום: ראובן כהן

באותה השעה בדיוק התקיימה גם מסיבת "צו בחוץ-עצמאות" בשדרות מוריה שעל הר הכרמל עם קהל דומה של כ – 50 אלף חוגגים תושבי חיפה ואורחים נוספים מכל רחבי הארץ שחגגו לאורך שדרות מוריה בשעות הערב והלילה המאוחרות. כ –6000 חוגגים השתתפו בבימת השמחה בגן האם בה התקיימו הופעות חיות עם מיטב אמני האינדי. גם כאן נפתח האירוע עם מופע ילדים ליטלי ונמשך עם מרסדס בנד, האלה, גיא מזיג, קילר הלוהטת, שפיטה, BLACK RABBIT ,THE ANGELCY.

בקרית שמואל השתתפו אלפים נוספים בבמת החג המסורתית שהופעלה ברחבת בית הכנסת החדש. כאן פתח את האירועים ג'יני הקוסם, לאחריו עלה על הבמה שולי רנד. האירוע ננעל בהרקדה חסידית כאשר רבים מבני המקום הצטרפו לריקודים המסורתיים שנמשכו לאורך שעות ארוכות.

גם המוזיאונים פתחו את שעריהם ביום העצמאות חינם בחסות המועצה לשימור אתרים: מוזיאון הרמן שטרוק, המוזיאון הימי הלאומי ומוזיאון העיר חיפה היו גדושים.  אירועי היום ננעלו בקונצרט החגיגי המסורתי של התזמורת הסימפונית חיפה שהעלה הפקה ייחודית פרי שיתוף פעולה עם מיזם 929 – תנ"ך ביחד, בניצוחו של רועי אופנהיים. מיד עם סיום האירועים עם שחר החלו עובדי העירייה בניקוי הרחובות ומתחמי השמחה לקראת החזרה לשגרה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות