fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקהילה האתיופית בחדרה הפגינה נגד הרב אסולין

עשרות בני העדה האתיופים הפגינו במשך שעות בכניסת בניין עריית חדרה ביום שני האחרון במחאתם כנגד מועמדותו של הרב אליהו אסולין לתפקיד רב העיר חדרה. לפני למעלה משנה תחקיר של תאגיד השידור הציבורי 'כאן' חשף כי הרב אסולין שהוא גם מוהל מלמד לערוך ברית מילה על גבי משפחות תמימות מקרב העדה האתיופית ומאפשר לתלמידיו להתנסות על תינוקות בני העדה מבלי שעברו הכשרה ראויה
הפגנת הקהילה אתיופים צילום נטע פלג
הפגנת הקהילה אתיופים צילום נטע פלג

תמורת סכום כסף לא מבוטל הציע הרב לתחקירן התאגיד שהתחזה למתמחה למול תינוק בלי שעבר הכשרה לכך ואמר כי :”על הטיפוסים האלה אתה לומד הכי טוב…גם אם תחתוך עקום הם לא ישימו לב כי הם לא מבינים כלום".
בעקבות התחקיר, הרבנות שללה את הסמכתו של אסולין ללמד במשך שלוש שנים. לפני כעשרים יום עמותת "טבקה-צדק ושוויון ליוצאי אתיופיה", הגישה לבג"ץ עתירה וצו על-תנאי בדרישה לפסול את מועמדותו של הרב אליהו אסולין לרב ראשי של העיר. הבחירות לרבנות העיר חדרה אמורות להתקיים אתמול, חמישי, התקיימה הפגנה התקיימה, ביום שני כשהמפגינים מחזיקים שלטים בהם כתוב 'תינוקות אתיופים הם לא בשר תותחים', 'אסון אתה לא רב אתה קצב', ו'די לגזענות כלפי הקהילה'.

הפגנת הקהילה אתיופים צילום נטע פלג
הפגנת הקהילה אתיופים צילום נטע פלג

כך נשמע אחד המפגינים: "הרב התרברב ואמר למוהלים שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים ואם יש פגם הוא יתקן אותו כאילו עשה יצור רהיטי משרד. הוא השפיל קהילה שלמה, אדם כזה שמסתכל רק על הכסף, פוגע באוכלוסיה שלמה ומאפשר לגרום צלקת פיזית ונפשית בתינוקות, לא יכול להיות שליח ציבורה. אנחנו מבקשים שיסיר את המועמדות שלו, מקומו מאחורי סורג ובריח". לדברי המפגין, הוא ושאר המפגינים ציפו להתערבות של ראש העיר צביקה גנדלמן, כשראו אותו יוצא מבניין העירייה אך הוא הלך מבלי להגיד מילה.

ר', פעיל נוסף שהיה שם אומר: “הקהילה מאוד כועסת כי ציפתה שהראש העיר ירד אליהם וידבר איתם. במקום זה יצא מהדלת הראשית חלף מול המפגינים מלווה השוטרים הרבים שהיו במקום. כאילו הקהילה אוויר. רמיסת כבוד כזו אף ראש העיר לא עשה לקהילה".

מהעירייה נמסר: “כידוע שלח ראש העיר מכתב חד וברור לוועדת הבחירות, בבקשה לפסול את מועמדותו של הרב אסולין. צר לנו כי כמה גורמים פוליטיים ניסו להשתמש בבני הקהילה האתיופית וליצור פרובוקציות. עיריית חדרה והעומד בראשה ימשיכו לחבק לטפח ולקדם את הקהילה אתיופית, כפי שנעשה עד כה.

מלשכת הרב אסולין נמסר: "הרב אסולין הביע את התנצלותו בפני רבני העדה על ההתבטאות האומללה שגרמה לפגיעה בכבודה של העדה. ההתנצלות נאמרה למרות שהסרט כולו נתפר בגסות על ידי גורמים פוליטיים בעיר חדרה ומסיבות הידועות להם, הם מבקשים להסיט את האש לכיוונו. הרב אסולין זכה למול למעלה מאלף ילדי העדה והוא שומר על קשר קרוב עד עצם היום הזה עם בני משפחותיהם.
הניסיון למחזר פעם אחר פעם את הסרטון של אז תוך שיתוף פעולה מלא עם גורמים פוליטיים בחדרה, מעיד על מטרת הכתבה שלא נועדה להיאבק למען העדה היקרה אלא לשרת אינטרסים פוליטיים של מפלגות אחרות. בני העדה אינם כלי חפץ שאפשרי לטלטל אותו מצד לצד גם בהפגנה המדוברת על אף שתכננו אלפים ורבבות להגיע התוצאה ידועה לכולם בדמות של 38 מפגינים לא מקומיים, חייבים לזכור שהרב אמר משפט בשיחה פרטית לבן אדם בהומור וביקש סליחה מעל כל במה אפשרית, בית הכנסת שלו מן הסתם הוא בין

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות