fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפרקליטות: יוגשו 15 כתבי אישום נגד חשודים בפרשת קריסת המרפסות בחדרה

מרפסות הבניין שקרסו (צילום: שלומי גבאי)
מרפסות הבניין שקרסו (צילום: שלומי גבאי)

המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה הודיעה ל-15 חשודים בפרשת קריסת המרפסות בחדרה כי בכוונתה להגיש נגדם כתב אישום, בכפוף לשימוע, בגין העבירות הבאות (כל אחד על פי החשדות המיוחסים לו): בנייה בסטייה מהיתר ובנייה שלא על ידי קבלן שהוסמך לכך.

מכתבי השימוע נשלחו לחברה היזמית – גינדי יזום ופיתוח בע"מ ומנהליה בעת הרלוונטית: כפיר ומנור גינדי, אייל פרידמן, אורי לוי ועובדים נוספים מטעמה; החברה המבצעת – מליבו בנייה בע"מ, מנהלה, אמיר נחום, ועובדים מטעמה; חברת הבניה אל ראסלן, אשר ביצעה בפועל את הבניה, ומנהל מטעמה; מתכנן השלד והאדריכל.

מרפסות הבניין שקרסו (צילום: שלומי גבאי)
מרפסות הבניין שקרסו (צילום: שלומי גבאי)

על פי מכתבי השימוע, ב-24 לדצמבר 2013  קרסה המרפסת בקומה 8 בבניין המזרחי מבין שני הבניינים בפרויקט "גינדי פארק חדרה", וגרמה גם לקריסת המרפסת בקומה 7. מרפסת קומה 8, שגודלה 57 מ"ר ועשויה מבטון מזוין בעובי 18 ס"מ, התנתקה לגמרי מהבניין ונפלה לגינה בקומת הקרקע. מרפסת קומה 7 נותרה תלויה על בלימה בחזית המבנה. המרפסת קרסה עקב כשל כפיפה, אשר נבע ממיעוט מוטות ברזל עליונים בקורות שנשאו אותה. את המרפסת נשאו 4 קורות. לפי תכנית הקונסטרוקציה של הבניין, בקורות אלו היו אמורים להיות 30 מוטות ברזל. עם זאת, בפועל היו רק 4 מוטות ברזל, מתוכם אחד לא עוגן בקיר המבנה ושניים עוגנו בקיר, אך לא היו בתוך הקורה.

החשודים הוזמנו להשמיע את טענותיהם בהליך שימוע שיתקיים במחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה, ככל שיחפצו בכך. תיק החקירה נחקר על ידי יחידת הונאה במחוז חוף במשטרת ישראל.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות