fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל עכו: סופגים שלוש בראש

הפועל עכו (ליגת על)

הקבוצה ספגה במחזור האחרון את הפסדה השלישי ברציפות כשנכנעה במשחק חוץ להפועל רעננה, 3:1. היה זה גם משחק שלישי רצוף שעכו סופגת שלישייה.

עכו, כמו במשחקים קודמים, הצליחה להחזיק מעמד לפחות מחצית אחת. לקראת סיום המחצית הראשונה נשרקה לחובתה בעיטת עונשין מ-11 מ', אך השוער דני עמוס, התעופף והדף. עמוס, שנפגע בראשו במהלך הפנדל, הוחלף במחצית והובהל לבית החולים עם זעזוע מוח. מי שנכנס לשער היה השוער הצעיר רום אילוז (19), שרשם הופעת בכורה בליגת העל. בדקה ה_58 ספגה עכו את הראשון משער נגיחה שהגיע אחרי הגבהת כדור קרן. בדקה ה_62, היא ספגה את השני. בדקה ה-69, בישל דור כוכב לגיא דיין, שטיווח מ-16 מ' פנימה, 2:1. עכו חיפשה את השוויון, אך חוסר המחץ הידוע שלה בהתקפה היה שוב בעוכריה, ובדקה ה-83 נסתם גורל המשחק עם שער שלישי שכבשה רעננה.

ההפסד השאיר את עכו מתחת לקו האדום, והרחיק אותה 3 נקודות מהקבוצה שמעליה, הפועל ת"א.

המאמן ירון הוכנבוים: "סחטנו את הלימון הזה תקופה ארוכה מאוד והגיע הזמן לרענן את השורות. אני מקווה שעכשיו, עם השחקנים החדשים שהצטרפו אלינו, נשיג את הנקודות שיעזרו לנו להישאר בליגה. אני מאמין שנגיע ליעד שהצבנו לעצמנו בתחילת העונה ושהפועל עכו תישאר בליגה".

החלוץ אליאור סיידר, שבתקופה האחרונה מגלה יכולת חלשה מאוד בחלק ההתקפי, אמר: "אני מאוכזב מעצמי. אני נלחם, מוציא מעצמי את המקסימום ומגיע למצבים, אבל הכדור פשוט לא נכנס. אחרי מה שקרה לנו בעונה שעברה, אני מאמין שאפשר עדיין להציל את העונה ולהישאר בליגה".

השוער דני עמוס, שנפגע במשחק נגד רעננה והוחלף, הובהל לבית החולים עם זעזוע מוח ואושפז ליממה שלאחריה שוחרר להמשך התאוששות. לאחר יומיים של מנוחה, שב עמוס להתאמן רגיל ויפתח בהרכב במשחק נגד מכבי חיפה.

שוער המשנה, רום אילוז הצעיר (19), שהגיע ממחלקת הנוער של קרית שמונה ורשם הופעת בכורה בליגת העל, סחט מחמאות על יכולתו, למרות השלישייה שספג נגד רעננה. אילוז הגיע לעכו בעקבות המלצתו של מאמן השוערים של הפועל עכו משה בן דוד.

הקבוצה צירפה השבוע לשורותיה את החלוץ הבלגי הצעיר דילן סייס (19), מקבוצת קלאב ברוז', בה משחק הישראלי ליאור רפאלוב. סייס נחשב לכישרון מבטיח בבלגיה והוא מגיע לעכו אחרי שקבוצת האם שלו הסכימה לשלם 80 אחוז משכרו. סייס צפוי לערוך את הופעת הבכורה שלו בעכו במשחק הקרוב נגד מכבי חיפה. מנכ"ל הקבוצה רפי סולטן: "דילן סייס הוא חלוץ הרכש הראשון שלנו, אבל בטח לא האחרון. אנו עושים מאמצים גדולים לחזק את הקבוצה בשחקנים נוספים".

שב לכישרון מבטיח. היו"ר רוזנפלד והמנכ"ל סולטן עם סייס (צילום: קרן דה קסטרו)
שב לכישרון מבטיח. היו"ר רוזנפלד והמנכ"ל סולטן עם סייס (צילום: קרן דה קסטרו)

נחשב לכישרון מבטיח. היו"ר רוזנפלד והמנכ"ל סולטן עם סייס (צילום: קרן דה קסטרו)במקביל להגעתו, הקבוצה מעוניינת להשתחרר מהקשר הבוסני עדנאן זהירוביץ', במטרה לפנות מקום לשחקן חיזוק זר אחר. עד שתימצא קבוצה שתקלוט את השחקן, ימשיך זהירוביץ' להתאמן בעכו והוא גם צפוי לשחק במשחק נגד מכבי חיפה.

הבלם עוביידה חטאב, שהורחק במשחק נגד מכבי ת"א בגין פגיעה ללא כדור בערן זהבי, ספג עונש הרחקה מ-3 משחקים. בנוסף, נקנסה הקבוצה בסכום של 1500 שקלים, בגין התנהגות בלתי ספורטיבית.

הרכש החדש מהפועל נצרת עילית יניב בריק, ייכלל לראשונה בסגל הקבוצה במשחק נגד מכבי חיפה.

הקשר עדי קוסטנטינוס, ששוחרר, חתם בהפועל פ"ת מהליגה הלאומית. המגן ליאור לוי, שגם הוא שוחרר, סיכם בהפועל רעננה.

הנהלת הקבוצה החליטה על מחיר אחיד לכרטיסים במשחק נגד מכבי חיפה-50 שקלים.

סקציה מעלות (ליגה א')

הקבוצה פספסה הזדמנות לטפס מעל לקו האדום, אך סיימה את משחקה הביתי נגד הפועל חדרה, בתיקו, 2:2. היה זה משחק שלישי של מעלות ללא ניצחון, בעקבותיו היא נותרה במקום הלפני אחרון. הנקודה האופטימית שיצאה מהתיקו, היא צמצום הפער בינה לבין הקבוצה שמעליה, הפועל בית שאן, לנקודה אחת בלבד.

מעלות פתחה רע וכבר בדקות ה_23 ו_30, ספגה פעמיים ונקלעה לפיגור מוקדם, 2:0. בדקה ה-33, ירה אילן טל, בעיטה חופשית מ-25 מ' לבין חיבורי הקורות וצימק ל-2:1. בדקה ה-43 נפגע טל בצורה קשה אחרי תיקול עם שחקן יריב ויצא מהמגרש כשהוא מדדה וסובל מכאבים. לאחר טיפול מקומי הובהל טל לצילום בבית החולים, שם אובחן כי הוא סובל מנקע בקרסול שייאלץ להשבית אותו בתקופה הקרובה. בעקבות הפציעה, הטיח המאמן ברוך ממן מילים קשות לעבר השחקן הפוגע, ובתגובה הורחק על ידי השופט. ממן: "הייתי בסערת רגשות מהפגיעה ועוד יותר מהעובדה שהשחקן הפוגע אפילו לא טרח להתנצל בפני אילן".

למחצית השנייה עלתה מעלות במטרה אחת -להשיג את השוויון. בדקה ה-67 היא גם השיגה את מבוקשה. רונן פלאח הגביה כדור עונשין לעומק הרחבה, תום בר יוסף נגח למרכז השער, אך שוער חדרה הדף את הכדור היישר לגופו של בלם אורח ומשם הוא התגלגל פנימה, 2:2. בשנייה האחרונה של המשחק יכלה מעלות להשלים מהפך, אך נועם קולקופסקי, בעט מ-7 מ' ומול שער חשוף, מעל המסגרת.

המאמן ברוך ממן: "היה משחק משוגע שבו יכולנו לנצח בדיוק כמו שיכולנו גם להפסיד. אני מעודד מהעובדה שזו פעם ראשונה העונה שאנחנו חוזרים מפיגור. השקענו מאמץ כביר וגם נקודה היא ברכה. אם נמשיך באותה היכולת ועם עוד טיפת מזל, אני מאמין שלאט לאט נצא מהמצב שבו אנחנו נמצאים כיום. אין לנו אפשרות לבצע שינויים, ועם הסגל הקיים נצא למלחמה על ההישרדות שלנו בליגה".

הקשר אבי טפטה, שהתחיל את העונה בבית"ר נהריה, חזר למעלות וכבר שולב במשחק האחרון נגד חדרה. טפטה: "אני שמח לחזור למעלות ומקווה לעזור לקבוצה להישאר בליגה. הסיטואציה שבה הקבוצה נאבקת בתחתית נגד הירידה קצת מוזרה לי, כי עד היום כששיחקתי במעלות, היו לי איתה רק הצלחות ועליות".

המאמן ברוך ממן, שהורחק במהלך המשחק נגד הפועל חדרה לאחר שאיים על שחקן אורח שפגע ופצע את אילן טל, הורשע על ידי בית הדין של ההתאחדות בגין התנהגות בלתי הולמת והורחק מ-2 משחקים.

נפצע ויצא. אילן טל ממעלות, מקבל טיפול ראשוני  (צילום: זיו פרבר)
נפצע ויצא. אילן טל ממעלות, מקבל טיפול ראשוני  (צילום: זיו פרבר)

(ליגה ב') בית"ר נהריה ומכבי עכו, 3:1

בדקה ה-18, האורחים מעכו עלו ליתרון ראשון משער של יקי ויצמן. בדקה ה-25 נותרה בית"ר נהריה בעשרה שחקנים אחרי שאחמד עלי, ביצע עבירה קשה על שחקן יריב, ובתגובה ספג כרטיס אדום והורחק. דווקא בנחיתות מספרית במגרש, הצליחו הבית"רים להשיג שוויון. זה קרה בדקה ה_35, כשדין כהן הבקיע ואיזן ל-1:1. עכו פתחה מצוין את המחצית השנייה ובדקה ה_50 היא החזירה לעצמה את היתרון אחרי שער של אסף הררי. בדקה ה-53, הגדילה עכו את יתרונה אחרי שדין לזרא הלוהט, הבקיע את השער השלישי (שערו ה-7 ב-6 המשחקים האחרונים) לזכות קבוצתו. עד לסיום ידעה עכו לשמור על יתרונה ולהשוות את מספר נקודותיה לאלו של נהריה וגם להיצמד אליה בטבלה.

מאמן מכבי עכו יוסי עמר: "אנחנו חיים משישי לשישי ורק לקראת סיום העונה נראה אם אנחנו יכולים בכלל לדבר על עלייה. כרגע, אין ספק שהמטרה היא פלייאוף עליון אבל אנחנו לא רוצים להרים את האף, וכבר בתחילת השבוע כינסנו את השחקנים והכנסנו להם טוב טוב לראש שיתרכזו במשחק נגד כאוכב. ככל שנאגור יותר נקודות, השחקנים יבינו את המעמד והמאבק בצמרת ואני מקווה שהם גם יביאו איתם את היכולת גם למגרש".

מאמן בית"ר נהריה אמיתי ברק: "הפסד אכזרי, למרות שלא שיחקנו טוב. הגענו למצבים ואיימנו על השער של עכו, אבל לא הצלחנו לכבוש. לצערי, מה שגמר לנו את המשחק היו בדקות הראשונות של המחצית השנייה שקיבלנו שני שערים מהירים. לשחק ב-10 שחקנים מתחילת המשחק זה לא פשוט, אבל אין מה לעשות, אנחנו חייבים להמשיך הלאה. העונה עוד ארוכה ואני מוכן להפסיד למכבי עכו ולעשות עכשיו רצף ניצחונות".

החלוץ אריאל בוזורגי, שחתם בשבוע שעבר בבית"ר נהריה, ערך הופעת בכורה מחודשת.

הדרבי של מכבי עכו. שחקן בית"רי מעכל את ההפסד בעוד שחקני מכבי עכו חוגגים ברקע (צילום: מיכה פישנזון)
הדרבי של מכבי עכו. שחקן בית"רי מעכל את ההפסד בעוד שחקני מכבי עכו חוגגים ברקע (צילום: מיכה פישנזון)

אחי עכו (ליגה ב')

הקבוצה הביסה במחזור האחרון בביתה את כפר מנדא, 1:5, והשלימה משחק חמישי ברציפות ללא הפסד. מוחמד אבו ריא ודאוד אגא הבקיעו צמדים כ"א, כשמחמוד יוסף כבש את השער החמישי והשלים את החגיגה.

ביום שלישי התבשרה הקבוצה כי זכתה בניצחון טכני על הפועל בועיינה (0:3), כך שלמאזנה התווספו 3 נקודות נוספות שהקפיצו אותה למקום ה_8 בטבלה, 4 נקודות בלבד מהמקום ה_5, שמוביל לפלייאוף העליון.

כזכור, לפני כחודש ימים, היתה אמורה אחי עכו לקיים משחק חוץ נגד בועיינה. אלא, שהקבוצה המארחת לא הצליחה לעמוד בדרישות ההתאחדות לגבי כמות המאבטחים, והמשחק בוטל. באחי עכו היו שבעי רצון מהחלטת בית הדין.

סמי ח'רינו, שבעונה שעברה כיהן כחבר עמותה בכיר בהפועל עכו בליגת העל, מונה לאחרונה ליו"ר הקבוצה. זאת, בעקבות פנייה אישית שנעשתה אליו מצידו של סגן ראש העירייה אדהם ג'מאל, שידוע גם כפטרונה של אחי עכו.

ח'רינו, שמאז הגעתו, הקבוצה לא הפסידה, סיפר השבוע על חזרתו למגרשי הכדורגל: "כנראה שחיידק הכדורגל טבוע בי ואני שמח לחזור לכדורגל. אני מכבד את אדהם וכתושב עכו שאיכפת לו מהעיר, חשוב לי לקדם את הספורט בעכו, ולכן נעניתי בחיוב. כשהגעתי, הקבוצה היתה שקועה בתחתית הטבלה, ועכשיו לאט לאט אנחנו מתקדמים".

ח'רינו היה בעברו שחקן בהפועל עכו וגם באחי עכו, וכעת, עם מינויו לתפקיד היו"ר, הוא בעצם סוגר מעגל.

הפועל נהריה (ליגה ג')

הקבוצה הפסידה במשחק חוץ להפועל חורפיש, 3:1, כשאת השער היחיד לזכותה מבקיע אורן בן חמו. מנהל הקבוצה יהודה ללוש: "המצב מייאש, אבל אנחנו ממשיכים הלאה. ביקשנו מהשחקנים שיכבדו את המועדון ויתנו מעצמם כל משחק על מנת שנצבור מספיק נקודות ולא נרד למקום האחרון".

להפועל נהריה, שמדורגת במקום ה-12, 9 נקודות בלבד מ-14 משחקים, נקודה אחת יותר מהפועל בענה (מקום 13, 8 נקודות).

דור העתיד

נוער

גביע המדינה

הפועל חצור – הפועל מטה אשר, 1:2. למטה אשר: חלדון אגא.

נערים א'

ארצית (מחזור 13)

הפועל עכו – מכבי חיפה, 3:4. לעכו: רז טוויזר, רועי דדון, סאהר סעדי ואושרי דדון. עכו כבר פיגרה, 3:1, אבל ידעה לחזור לעצמה ולחולל מהפך בדרך לניצחון.

ניצח את מכבי חיפה. רז טוויזר, כובש וחוגג (צילום: ענת טוויזר)
ניצח את מכבי חיפה. רז טוויזר, כובש וחוגג (צילום: ענת טוויזר)

הפועל חדרה – מכבי נהריה, 0:2.

נערים ב'

מחוזית (מחזור 12)

מכבי קרית אתא – מכבי נהריה, 2:0. לנהריה: רביע גדבאן ואיתי בס.

הפועל מטה אשר – בית"ר עכו, 3:0. לעכו: ממהרו פיקדו, יוני אברהם ובאיהו תנעמי.

נערים ג' (מחזור 12)

הפועל דיר חנא – הפועל עכו, 18:0. לעכו: רועי עקיבא -4 שערים, אוזיאל בוטלר, רביע טאהא, איאן קסיס, נדב אבוטבול וטל גבאי – 2 שערים כ"א, איליה דצון, יובל הנס, אלי בן שושן ושלו נאור – שער אחד כ"א.

הפועל חיפה – מכבי מעלות, 2:5. למעלות: בר אלקובי ומור כהן.

הפועל מטה אשר -הפועל קרית שמונה, 3:2. למטה אשר: עידו דומאן ואור דיין.

ילדים א' (מחזור 12)

הפועל מטה אשר – הפועל פ"ת, 0:1. ניצחון בכורה העונה למטה אשר בליגת השרון החזקה.

הפועל אסף עכו – נווה יוסף חיפה, 1:0.

בית"ר נהריה – מכבי דלית אלכרמל, 1:5. לנהריה: ספיר קורט – 5 שערים.

מכבי קרית אתא – מכבי מעלות, 2:1. למעלות: ג'ואד חיר אלדין ויקיר גבאי.

ילדים ב' (מחזור 12)

כפר ורדים -הפועל נהריה, 2:3. לכפר ורדים: סולי חמדאן, ניקו סולטן ועילי מיכאלי.

משחקי סוף השבוע

ליגת העל (יום ראשון, 31.1)

הפועל עכו – מכבי חיפה (שעה 20:30)

ליגה א' (שישי, 29.1)

הפועל מגדל העמק – סקציה מעלות (שעה 12:30)

ליגה ב' (שישי, 29.1)

הפועל בועיינה – בית"ר נהריה

מכבי עכו – הפועל כאוכב (שעה 14:00)

הפועל שפרעם – אחי עכו

ליגה ג' (שישי, 29.1)

הפועל נהריה – הפועל רמה (11:4)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות