fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל עכו יצאה למחנה אימונים בהונגריה

הפועל עכו, הנמצאת בימים אלה במחנה אימונים בהונגריה, סיימה את משחק האימון הראשון שלה, נגד אפולון לימסול מקפריסין, בניצחון, 1:2. חלוץ הרכש הסרבי החדש ברנקו מיכאלוביץ' כבש והעלה את עכו ליתרון, 0:1, ואליאור סיידר, הכפיל ל-0:2. מחמוד עבאס, הצטיין עם 2 בישולים.

מנכ"ל הקבוצה רפי סולטן, שלא יצא עם הקבוצה להונגריה, אמר: "אני מקבל דיווחים ועדכונים שוטפים על כל מה שקורה. האווירה מצוינת והאימונים מאוד אינטנסיביים".

IMG-20160715-WA0012
מתאמנים ומחייכים. איש המשק חיים חזן עם סידר, צמח ומשאלוף (צילום: יגאל סויסה)

למחנה יצאו 22 שחקנים, השוערים: ירדן קרישטול ורום אילוז, והשחקנים: בר אביטן, אור אלקבץ, רז לוי, מושיקו מישאלוף, אחמד קסום, דיא לבאבידי, דניאל בורחל, בר עמר, ציון צמח, מחמוד עבאס, מידגוקס פנקה, קווין ריינשטיין, קובי אלפסי, איתי מורנו, שאקר סקר, לידור באבא, וליד דרוויש, אליאור סיידר, ברנקו מיכאלוביץ' ומוראד אבו ענזה.

המשלחת גם כללה את הצוות המקצועי עם המאמן שלומי דורה, עוזרו איציק טוויזר, מאמן הכושר אסי כץ, מאמן השוערים עומרי הובל, והמאמן המנטלי אילן עמר, מנהל הקבוצה דוניה שינהולץ, חבר העמותה יגאל סויסה, הפיזיותרפיסט לאון קופל ואנשי המשק חיים חזן וצפניה גאון. היו"ר דודי רוזנפלד, הצטרף בתחילת השבוע למחנה האימונים.

IMG-20160719-WA0015
חתימה טובה. המאמן שלומי דורה חותם על חולצת הפועל עכו (צילום: יגאל סויסה)

העונה נפתחת באוגוסט

עונת המשחקים הקרובה, 2016/17, תפתח ב-5 באוגוסט (יום שישי) במסגרת משחקי גביע הטוטו. הפועל עכו, שהוגרלה לבית א' יחד עם אחי נצרת, הפועל עפולה והפועל נצרת עילית, תפתח בשני משחקי חוץ. הראשון, נגד נצרת עילית, והשני (15.8, יום שני), נגד עפולה. המשחק השלישי יהיה נגד אחי נצרת, בבית (2.9, יום שישי).

שיטת המשחקים בגביע הטוטו של הליגה הלאומית הוא סיבוב אחד, בסיומו 2 הקבוצות הראשונות מכל בית, עולות לשלב הבא, רבע הגמר.

הליגה עצמה תפתח ב-19.8 (יום שישי), כשעכו תארח במחזור הראשון את עירוני רמת השרון. במחזור השני תצא עכו למשחק חוץ מסקרן נגד היורדת השנייה מליגת העל, מכבי נתניה.

המפגש הפיקנטי נגד מכבי שעריים עם המאמן ירון הוכנבוים, יתקיים במחזור ה-8. עכו תסיים את העונה הסדירה במשחק בית נגד בית"ר שמשון ת"א/רמלה.

בהפועל עכו לא ייחסו חשיבות רבה להגרלת המשחקים, כפי שתיאר המנכ"ל רפי סולטן: "בסופו של דבר, נשחק נגד כל הקבוצות, אז זה לא כל כך משנה את מי נפגוש במחזור הראשון ואת מי במחזור האחרון. מה שחשוב, זה שנצליח לעמוד במטרות ולהחזיר את הפועל עכו לליגת העל".

העכואי הראשון בליגה הצ'יליאנית

הכדורגלן העכואי שאדי שעבאן (24), חתם השבוע בקבוצת דפורטיבו פלסטינו, מהליגה הראשונה בצ'ילה. שעבאן, עד לפני שנתיים שחקן הפועל עכו בליגת העל, עבר בקיץ שעבר לקבוצת אל הילאל חברון מהליגה הפלשתינית, עמה זכה בגביע פלשתין ושיחק בשורותיה במשחקי גביע אסיה לקבוצות מחזיקות גביע.

במהלך העונה שעברה, יצא שעבאן יחד עם קבוצת אל הילאל חברון למחנה אימונים בצ'ילה, שם היא קיימה משחק הכנה נגד דפורטיבו פלסטינו. יכולתו הטובה של הקשר העכואי, צדה את עיני ראשי המועדון הצ'יליאני, שעקבו אחריו. בשבועות האחרונים, נוצר קשר בין הצדדים ושעבאן קיבל הצעה להצטרף לקבוצה. שעבאן, שהוזמן לתחילת האימונים של הפועל עכו, לא היסס, ובסוף השבוע שעבר כבר המריא לסנטיאגו, עיר הבירה של צ'ילה, מקום קבוצתו החדשה.

המועדון נוסד בשנת 1920 על ידי מהגרים פלסטינים ונתמך, בין השאר, גם על ידי הרשות הפלסטינית. בשנת 1955 זכה המועדון באליפות הראשונה שלו ובשנת 1978 באליפות שנייה. המועדון גם זכה פעמיים בגביע המדינה (בשנים 1975 ו-1977).

הליגה הצ'יליאנית, שתפתח בחודש הבא, מונה 18 קבוצות. בעונה שעברה סיימה דפורטיבו פלסטינו במקום ה-12 בטבלה.

שעבאן, שיזכה לשכר של 40 אלף שקלים בחודש, אמר ערב נסיעתו: "אני מרוצה ומאוד מתרגש לקראת האתגר הבא שלי. אני מקווה להצליח". אביו של השחקן, סוהיל, אמר: "אני מאושר בשבילו ומאחל לו שיצליח. מגיע לו. מגיל קטן הוא השקיע והתאמן קשה. אני רק לא מבין למה בהפועל עכו, שזה הבית שלו, הוא לא קיבל הזדמנות? עכשיו, כשהם ירדו ללאומית, הם נזכרו בו. אני מאמין שהליגה בצ'ילה היא תחנת ביניים לקראת היעד עליו אנחנו מכוונים, שזה אירופה".

הגעתו של שעבאן כבר זכתה לכותרות בעיתונות המקומית, שם סיפרו על שחקן צעיר, חזק ובעל טכניקה טובה. המאמן של דפורטיבו פלסטינו ציין כי שעבאן היה במעקב והוא שמח על הצטרפותו.

בצ'ילה לא מזכירים את העובדה ששעבאן מגיע מעכו, עיר בישראל, אלא מדגישים שמדובר בשחקן נבחרת פלשתין ושהגעתו תחזק את הקשר בין צ'ילה לפלשתין.

shaban-tzile
השגריר שלנו בצ'ילה. שאדי שעאבן במדים החדשים (צילום: אתר הקבוצה)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות