fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל חיפה לא תלויה באף אחד

אחרי מחנה אימון מוצלח בקייב אפשר לומר שניר קלינגר בנה סגל שמותיר רושם ראשוני טוב. אל רוב שחקני המפתח מהעונה שעברה התווספו ארבעה זרים, שבינתיים נראים מבטיחים וחלוץ בכיר נוסף בדמות אלון תורג'מן. לא פחות חשוב, לכל עמדה יש אלטרנטיבה טובה

הפועל חיפה סיימה מחנה אימון מוצלח באוקראינה, שכלל נצחונות מרשימים על (מילואי) שחטאר דונייצק וארסנל (קייב). תוצאות במחנה אימון הן לא הדבר החשוב, אך הן כן מהוות אינדיקציה כלשהי על מצב הקבוצה. המשחקים היו מול מחליפים וצעירים, אך שניים משלושת המשחקים היו מול מחליפים וצעירים של שתי הגדולות של אוקראינה, שחקנים שנמצאים בשלב מתקדם הרבה יותר של הכנה לעונה כי הליגה האוקראינית כבר החלה.

ניר קלינגר נשמע מרוצה מהמחנה והדגיש את הצורך לפתוח חזק את העונה. הליגה נפתחת רק עוד שלושה שבועות, במשחק בית קל על הנייר מול הפועל אשקלון, בדרך יהיו עוד ארבעה משחקים בגביע הטוטו שיאפשרו לקלינגר להמשיך לבחון את הסגל שלו. למרות ההתנעה האיטית מאוד של הקיץ ולמרות כמעט תקלה עם מחנה האימון, קלינגר יגיע למחזור הפתיחה לאחר כחודש שלם בו יש לו סגל מלא, פרט לשחקן אחד.

דור פרץ או קשר זר

השחקן האחד הזה הוא קשר אחורי. נכון לזמן כתיבת הכתבה, עדיין אין הכרעה סופית של מכבי ת"א לגבי דור פרץ, למרות שדד-ליין השבועיים שהיא נתנה לעצמה כבר עבר. פרץ אולי סיבך את העניינים עם השער שהבקיע בליגה האירופית, למרות שבערך חצי סגל של מכבי ת"א הבקיע בשני הסיבובים הראשונים וחלק מהשחקנים האלה לא יישארו בקבוצה.

נכון לרגע זה האדומים ממשיכים לחכות. לא בטוח שהם ימשיכו לחכות עוד יותר מדי זמן, אך כששאר הסגל רץ ביחד לא יהיה נורא לצרף שחקן נוסף ממש ברגע האחרון, בין אם פרץ או קשר זר. מה שעוד עוזר לקלינגר לחכות זה שהוא משתמש באופן עקבי בשיטת שלושת הבלמים, שלהבנתי איתה הוא פתח את כל אחד ממשחקי האימון של הקבוצה עד כה.

שלושה בלמים הופכים את עמדת הקשר האחורי לפחות משמעותית. אפשר להסתדר גם בלי שחקן שיודע לתפקד כמעט כמו בלם נוסף, כפי שפרץ הרבה לעשות בעונה שעברה, בעיקר במשחקים מול הגדולות, כי כבר יש בלם נוסף בהרכב. יש לקלינגר מספיק שחקנים שהוא יכול לצוות לצד מקסים פלקושצ'נקו, בעיקר לירן סרדל ורוסלן ברסקי, עד שהשחקן הנוסף יגיע ויתאקלם.

assaf 01
מחנה אימון מוצלח באוקראינה. הפועל חיפה לפני המשחק מול קייב (צילום: דוברות הפועל חיפה)

קבוצה גמישה בכל המובנים

הדיון הזה מוביל אותי לנקודה ממנה קלינגר יכול להיות הכי מרוצה כרגע: עושה רושם שהוא בנה קבוצה גמישה מאוד בכל המובנים. הוא יכול לנוע בין שלושה בלמים לשני בלמים ויש לו שחקנים שמתאימים לשתי השיטות, גם בתוך השיטות הוא יכול לשנות ניואנסים ולאפשר לשחקנים, בעיקר שחקני ההתקפה, לנוע בין עמדות. חנן ממן, למשל, יכול לתפקד מאחוריי החלוץ או באגף, בכל מקרה הוא יוכל לנוע לכאן או לכאן.

הגמישות בולטת אפילו יותר בסגל השחקנים. הסגל מותיר רושם ראשוני טוב, כשלשחקני המפתח של העונה שעברה, שרובם נשארו, התווספו ארבעה זרים שבינתיים נראים מבטיחים וחלוץ בכיר נוסף בדמות אלון תורג'מן. המבחן של כל השחקנים האלה יהיה ביכולת לתרום לקבוצה לאורך זמן, להתגבר על משברים ולשמור על יציבות יחסית, ייקח זמן רב עד שנוכל להעריך אותם באופן רציני, הנקודה החשובה היא שהסגל בנוי כך שהפועל חיפה לא תלויה באף אחד.
היא לא תלויה בשוער החדש כי יש שוער מחליף בכיר; היא לא תלויה בבלמים החדשים כי יש שניים כאלה לצד ניסו קפילוטו ועוד כמה שחקנים שיכולים לתפקד כבלם בשיטת שלושה בלמים (סרדל, למשל, יכול להיות בלם בצד ימין); היא לא תלויה באף מגן כי בכל צד יש שני מגנים ראויים; היא לא תלויה באף שחקן מרכז שדה כי יש כמה שחקנים עם יכולות מגוונות שיכולים לשחק באמצע; היא לא תלויה באף שחקן התקפה כי יש שלושה חלוצים בכירים, שכל אחד יכול לשחק גם באמצע וגם באגף; ממן ופלקושצ'נקו הם שני קשרים יצירתיים שיקלו על היכולת להסתדר ללא אחד מהם. קלינגר בנה סגל שיכול להגיב לפציעות ולחולשה אפשרית של שחקנים חדשים טוב יותר מרוב קבוצות ליגת העל.

ארבעה משחקים ב-12 ימים

משחקי גביע הטוטו יאפשרו לקלינגר לבחון עד כמה הסגל שלו באמת עמוק ולנסות קומבינציות שונות. בעצם, הם די יכריחו אותו לכך. הפועל חיפה הוגרלה להיות חופשית במחזור הראשון שייערך מחר, מה שאומר שיהיו לה ארבעה משחקים ב-12 ימים בין השני ל-13 באוגוסט. ניתן להניח שבכמות כזו של משחקים בכל כך מעט זמן לכל שחקני הסגל תהיה הזדמנות להוכיח את עצמם.

גביע הטוטו זו הזדמנות לבחון גם את שחקני קצה הסגל, ובהפועל חיפה השנה זה יהיה רלוונטי במיוחד לשחקני ההתקפה. מאחוריי ארבעת השחקנים ההתקפיים הבכירים (אני כולל בכך את ממן) נמצאים הישאם כיוואן, מאמון קשוע, עידן גולן וענר שכטר. אין סיבה שכל הארבעה יהיו בסגל, יכול להיות שגם רק שניים יספיקו, זו לא תהיה הפתעה גדולה אם כיוואן לא יישאר וגם אם אחד מבין גולן או שכטר יושאל בסופו של דבר.

היכולת לוותר על שחקני התקפה מקצה הספסל יהיה רלוונטי עוד יותר אם יצטרף שחקן התקפי נוסף. אם פרץ יגיע בסופו של דבר, ייתכן וקלינגר יחתים שחקן כנף זר. לקבוצה אמנם אין קיצוני קלאסי, אבל כשהסגל נראה עמוק, וכשעושה רושם שקלינגר מתכוון לשחק רק עם שלושה שחקנים התקפיים ביחד רוב הזמן, שחקן בכיר נוסף יכול ליצור פקק. הסכנה הגדולה בקבוצה עם עומק היא שהרבה שחקנים יישארו מתוסכלים כשייגמרו שלבי ההכנות ותתחיל ליגה עם משחק אחד בשבוע והרכב שרץ די קבוע. גם אם יהיה לקלינגר מקום לזר נוסף, אולי עדיף לו לחכות לינואר כדי לבדוק מה הוא באמת צריך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות