fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפגנת מחאה נגד תוכנית הבניה בצפון נתניה

הפגנת מחאה מול הותמל בתל אביב (צילום: חבצלת השרון)
הפגנת מחאה מול הותמל בתל אביב (צילום: חבצלת השרון)

עשרות מתושבי חבצלת השרון, שושנת העמקים, אביחיל ועין התכלת הגיעו היום (רביעי) לישיבה של הועדה הלאומית לתכנון שהתקיימה בקרית הממשלה בתל אביב כדי למחות על התכנית לבנות אלפי יחידות דיור בשטחי חבצלת השרון ועין התכלת.

התושבים מחו על אופן הגשת התכניות החד צדדי, ללא שיתוף וללא התחשבות בצרכי היישובים, בתשתיות הקיימות, באוריינטציה המקומית ובאיכות הסביבה של כולם.

מדובר בתכנית להקמת 1100 יחידות דיור בתחום עין התכלת מהבלו ביי מזרחה. כמו כן קיימת תכנית לבניית 4600 יחידות דיור באדמות חבצלת השרון בסמיכות לעין התכלת.

ראש המועצה רני אידן: "בישיבה הובהר שהמועצה ביחד עם הישובים מתנגדים לתכנית תמ"ל 1010 שנמצאת לפני הפקדה ולתכנית חבצלת השרון מכיוון שהשטח הכלוא בין עין התכלת לחבצלת השרון בהן קיימת בניה צמודת קרקע בלבד אינו מתאים להקמת אלפי יחידות דיור מכל בחינה שהיא ובוודאי לא מבחינה סביבתית ותחבורתית. לשתי השכונות אין חיבור איכותי תחבורתי סביר למרכז נתניה כך שמדובר בשכונות שהן ייצור כלאיים שיבנו בצמידות לנתניה את במנותק ממנה.
"לכן, עמדתנו היא שיש לבצע הליך תכנוני חדש שמתחיל בבחינת דרכי הגישה, הסביבה, הרחובות, הפארקין וכלח מה שתכנית מסוג זה צריכה להכיל. רק לאחר מכן ניתן יהיה לבחון את כמות יח"ד האפשריות כדי להקים שכונה אטרקטיבית עם חיבור אמיתי לעיר נתניה".

 

 

הפגנת מחאה מול הותמל בתל אביב (צילום: חבצלת השרון)
הפגנת מחאה מול הותמל בתל אביב (צילום: חבצלת השרון)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות