fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפגנה: 39 תלמידים בכיתה ה' בבית הספר אשכולות בבינימינה

ביום חמישי האחרון, לאחר מספר הידברויות, המועצה תקצבה את הכיתות ב-10 שעות פיצול ועוד 5 שעות סיוע לכל כיתה. הורי השכבה התכנסו והחליטו כי הפתרון אינו מספק
ההפגנה (צילום: נירית שפאץ)
ההפגנה (צילום: נירית שפאץ)

תלמידי כיתה ה' בבית ספר אשכולות בבנימינה פתחו את שנת הלימודים בהפגנה. התלמידים, עם הוריהם, התכנסו ב-8:30 בבוקר מול בניין המועצה והפגינו שם במשך כשעה וחצי נגד הצפיפות בכיתות השכבה. בשתיים משלוש כיתות ה' שבשכבה באשכולות יש השנה 39, תלמידים ובכיתה השלישית 38, צפיפות שההורים והילדים אינם מוכנים לסבול.

הילדים נשאו שלטים נגד הצפיפות בכיתות, ואחרי ההפגנה חזרו לבית הספר לפתיחת שנת הלימודים. "לא רצינו לשלול מהם את החוויה של פתיחת שנת הלימודים באותו יום", מסבירה אם שהשתתפה בהפגנה. "אבל זה לא סוף פסוק מבחינתנו. נמשיך להילחם כדי לקבל עזרה מהמועצה בנושא".

ההפגנה (צילום: פרטי)
דורשים פיצול של הכיתות. תלמידי בית הספר אשכולות מפגינים (צילום: פרטי)

מדובר בהתארגנות עצמאית של הורים שנמאס להם מכך שהשכבה, שהחלה כשכבה גדולה בכיתה א', רק ממשיכה לגדול כל שנה והכיתות נעשות צפופות יותר ויותר.

"בכל שנה מצטרפים לשכבה מספר ילדים נוספים, אך הכיתות לא מפוצלות, ואנחנו לא מקבלים שעות פיצול ותמיכה מהמועצה", מסבירים ההורים. "אנחנו מבינים שיש בעיה למועצה לפצל ולהוסיף כיתה, מול משרד החינוך, כי כיתות ה׳ לא נמצאות ברפורמה של בנט, וכמות הילדים בכל כיתה לפי תקן משרד החינוך היא 41, אך כפתרון, אנחנו רוצים לקבל עוד אנשי צוות לשכבה, כדי שהילדים יוכלו ללמוד שיעורים מפוצלים. בכל שנה מתבצעת פניה למועצה לסייע לכיתות אלו. מלבד כמות הילדים, הגודל הפיזי של הכיתות לא מותאם. בית הספר ישן והכיתות קטנות, והצפיפות רבה. בשנה שעברה קיבלנו מהמועצה מענה מסוים בשעות פיצול. עם כל הרצון הטוב של בית הספר, המענה לא היה מוצלח ולא היה מספק לכל הדעות. לפני כחודש החלו להתכנס הורי השכבה, ופנינו מספר פעמים למועצה לסייע בשעות פיצול. דרישתנו הנוכחית היא לקבל 100 אחוז שעות פיצול, קרי 18 שעות (פיצול שיעור יכול להתבצע על ידי מורות בלבד) לכל כיתה. ביום חמישי האחרון, לאחר מספר הידברויות, המועצה הקציבה לנו 10 שעות פיצול ועוד 5 שעות סיוע לכל כיתה. הורי השכבה התכנסו והוחלט כי פתרון זה לא מספק, לנוכח כל ההיסטוריה ולנוכח מצב הכיתות. כמו כן, הפתרון למעשה מקצה שעות לשכבה זו על חשבון שכבות אחרות. אנחנו חושבים שהמועצה צריכה להקצות משאבים לבית הספר על מנת להשלים את שמונה השעות החסרות על ידי מורה, ולא על חשבון שאר הכיתות. לכן החלטנו לצאת במחאה מול המועצה. נמשיך להילחם על הנושא ולא נוותר. אלה לא תנאים ראויים ללימודים".

ממועצת בנימינה גבעת עדה נמסר בתגובה: "שנת הלימודים תשע"ט נפתחה כסדרה בכל מוסדות החינוך במושבות. במהלך חופשת הקיץ עסקו באגף החינוך והאחזקה של המועצה בהכנות אחרונות לפתיחת שנת לימודים, שכללו את שיפוצי הקיץ במוסדות החינוך ולווי פדגוגי של מערכת החינוך הכלל יישובית. ביה"ס אשכולות נפתח כסדרו בשכבת כיתה ה' ישנם 3 כיתות המונים כ 37 – 38 תלמידים בכיתה. זו השנה השלישית ששכבה זו מקבלת תגבור מיוחד המותאם לשכבת הגיל ולמספר התלמידים. בשיתוף פעולה בין אגף החינוך, הנהלת ביה"ס וועד ההורים נבנתה תכנית ייחודית לשכבה, התלמידים הועברו לכיתות רחבות היקף הכי גדולות בביה"ס, בין היתר נוספו שעות לימוד, פוצלו כיתות במקצועות הליבה והם נלמדים בכיתות קטנות. נושא מספר התלמידים בכיתה עומד בראש סדר העדיפויות של המועצה ואף עלה בפגישות עם מנכ"ל משרד החינוך , מנהל המחוז ובפנייה אישית של ראש המועצה לשר החינוך. המועצה סבורה שהתקן הארצי לחלוקת כיתות אינו מתאים לישובים ייחודיים כמו בנימינה- גבעת עדה ולכן המועצה פועלת לשינוי התקן שקבע משרד החינוך. תוספת שעות פיצול ניתנו בהתאם לצרכים ומתוך חשיבה שלא לפגוע במרקם החברתי כיתתי וחיזוק התלמידים. בהזדמנות זו אנו מאחלים לכל תלמידי המושבות שנת לימודיה פוריה ומוצלחת ושנה טובה לתושבי בנימינה- גבעת עדה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות