fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפגנה נגד בניית רבי קומות נוספים בנווה גנים

צפויה התנגדות לשינוי ייעוד בתב"ע לבניית 138 יח"ד בצפון שכונת נווה גנים.
הולילנד? הפגנה בנווה נים (צילום פרטי)
הולילנד? הפגנה בנווה נים (צילום פרטי)

ביום שישי האחרון נערכה הפגנה של  דיירים בשכונת נווה גנים הגרים בסמיכות למתחם ויקטורי ומול חטיבת קרקע של 16 דונם המכונה חורשת האקליפטוסים. לפני מספר חודשים נתלו  על עצים הודעות לתכנון ובנייה ובו נכתב כי הופקדה תוכנית לשינוי ייעוד הקרקע, ממתחם בו תוכנן 38  צמודי קרקע, שונתה התב"ע הנקודתית לאזור זה המשתייך לשכונת נווה גנים ובמקומם ייבנו מגדלים חדשים עם 138 יח"ד, בני 15 קומות.

המגדלים המיועדים יושבים על קרקע של 6 דונם. מדובר בתא שטח בצפון שכונת נווה גנים בין רחוב בגין לשדרות ירושלים. בחודש מרץ 2016 נערך דיון בועדה המחוזית לתכנון ובנייה בעניין הפקדת התוכנית המוצעת. הדיירים בשלושה בניינים סמוכים שכרו משרד עורכי דין בכוונתם להגיש  התנגדות בשבוע הקרוב לתוכנית הבנייה והם יקיימו את ההפגנה. הדיירים מסבירים כי לא נשארו ריאות ירוקות כלל באזור והצפיפות  ברבי הקומות חורגת עד מאד.  הדיירים אומרים כי יש עומס  תחבורתי , חוסר בחנייה , עומס בתנועה מצוקה בגנים ומוסדות חינוך.

בדיונים קודמים שנערכו בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעניין הפקדת התוכנית של היזם בחודש מרץ 2013, התנגדה עיריית קרית מוצקין לתוכנית הבנייה של צמודי קרקע. אך שנתיים  לאחר מכן  נערכה התוכנית מחדש והובאה לאישור שוב בוועדה המקומית במתכונת של מגדלים. אז התנגד לתוכנית  חבר מועצת העיר אבי רוטמן, שהיה סגנו של ראש העירייה חיים צורי. לימים עבר רוטמן לאופוזיציה. לאחר שהתוכנית עברה בוועדת התכנון המקומית היא הוגשה לדיון בוועדה המחוזית.   בתוכנית הבנייה החדשה הגדילו את זכויות הבנייה עם חניות תת קרקעי וחניון עילי.

הדיירים שגילו זאת לאחרונה ממש לא אהבו את הרעיון. מצד אחד העירייה התנגדה לווילות צמודי קרקע בעבר, אך תומכת בהקמת שני מגדלים.  גם בפרוטוקול  דאג נכתב כי הועדה המקומית והרשות המקומית לא היו מתואמות ביניהם לגבי ייעוד השטח.

הולילנד? הפגנה בנווה נים (צילום פרטי)
הולילנד? הפגנה בנווה נים (צילום פרטי)
רוטמן בהפגנה  (צילום פרטי)
רוטמן בהפגנה (צילום פרטי)

יצוין כי יזם התוכנית אמר בזמנו כי 20 אחוז מהדירות במיזם ישווקו כדירות קטנות. וכיוון שאין למוצקין שטחי הרחבה אחרי משכנות אמנים זה הדרך להרחיב את העיר. רוטמן הגיש  השבוע הצעה לסדר היום  שתדון בישיבת המועצה הקרובה ובו מציע לעיריית קרית מוצקין להצטרף להתנגדות לשינוי התב"ע.

עו"ד מימון פאר שמיצג את התושבים אמר בתגובה: "השבוע קיבלתי את התיק לטיפולי. אני לומד את הפרטים ואנו נגיש במועד הקובע את התנגדותנו המנומקת".

רוטמן מסר בתגובה: "חברי מועצת העיר אמונים על ייצוג האינטרס הציבורי של אלפי תושבים המתגוררים  בסמוך. ראש העיר צריך להתנגד לתוכנית לאישור שינוי התב"ע ולהסכים אך ורק לתוכנית המקורית בתב"ע הקיימת.

בעיריית קרית מוצקין מסרו לפנות לועדה המחוזית, אך לא מסרו האם יש בכוונתם להתנגד לתוכנית המוצעת.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות