fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העליון קבע: קרית ביאליק יכולה להנפיק תוי חניה

החנייה המשופצת
החנייה המשופצת (צילום: אורה פיסטינר)

בית המשפט העליון ביטל את החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים נגד עיריית קרית ביאליק וקבע כי הרשות המקומית מוסמכת לגבות אגרת חנייה.

את הבקשה לתביעה ייצוגית נגד העירייה הגישה שרה רווה לאחר שהעירייה הכריזה על מספר רחובות בקרית ביאליק כאזורי חניה מוסדרים אשר החניה בהם בשעות מסוימת כרוכה בתשלום וכן מנפיקה העירייה תווי חניה שנתיים בסכום של 35 שקלים.
רווה הגישה בקשה לתביעה ייצוגית נגד העירייה בטענה שהעירייה אינה רשאית לגבות כסף עבור תווי החנייה השנתיים. בקשתה התקבלה על ידי בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה שהתיר לה לנהל מאבק משפטי נגד העירייה בשם כל תושבי קרית ביאליק שרכשו תו חנייה שנתי בטענה שלעירייה אין סמכות לגבות כסף עבור הנפקת תוי חניה אלו.

העירייה פנתה לבית המשפט העליון בבקשה לערער על החלטה זו והדיון נערך בשבוע שעבר. בבקשת העירעור טענה העירייה כי אינה כופה את רכישת תוי החניה ולכן מדובר בתשלום רשות ולא חובה והסכום שנגבה עבור תו חניה הוא זעום.

בנימוקיו לקבלת העירעור נכתב בהחלטת בית המשפט העליון כי לא הוכח בפניו שישנה קבוצה של אנשים שרכישת תו החניה עבורם היא מעשה הכרחי ואין להם אפשרות להימנע ממנו. עוד ציין בית המשפט העליון כי גם רווה לא בעצמה לא ציינה מדוע ראתה צורך לרכוש בעצמה תו חניה שנתי.

לאור הנתונים שהוגשו לבית המשפט העליון הוא החליט לבטל את החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים ולפיכך יכולה העירייה להמשיך ולהנפיק את תווי החנייה השנתיים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות