fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העליון החמיר את עונשו של ה"אנס מהקריות"

אילוסטרציה של אונס
אילוסטרציה של אונס

בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר בעונשו של דניס טרטיאקוב, אזרחי אוקראיני, מי שכונה "אנס מהקריות", ל-18 שנות מאסר בפועל, במקום 13 שנים שהוטלו עליו על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה.

על פי עובדות כתב האישום, הנאשם חטף בכוח קטינה, אז בת 17, שהלכה ברחוב, הכניסה למחסן, הטיח ראשה בקיר, הפשיטה ובעל אותה חרף התנגדותה, תוך שהוא תוקף אותה באגרופיו, דוקר וחותך אותה במקומות שונים בגופה באמצעות סכין. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרמו לקטינה חתכים ופצעי דקירות מרובים. עוד עולה מכתב האישום, כי כשבועיים לאחר מכן, ארב הנאשם למתלוננת אחרת ברחוב, התנפל עליה וחתך אותה בצווארה.

הנאשם הורשע בביצוע עבירות של אינוס בנסיבות מחמירות, חטיפת קטין למטרת ביצוע עבירות מין, כליאת שווא, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ועוד, וזוכה מעבירות שיוחסו לנאשם כלפי המתלוננת הנוספת.

בית המשפט המחוזי בחיפה הטיל על הנאשם עונש של 13 שנים, ופיצוי לקטינה בסך של 90 אלף שקלים.  פרקליטות המדינה הגישה ערעור על קולת עונשו של הנאשם וכן על הזיכוי מהעבירה של פציעה בנסיבות מחמירות כלפי מתלוננת שניה. במסגרת טיעוניה, טענה הפרקליטות כי יש מקום להחמיר בעונשו של הנאשם, זאת "בהתחשב במידת האלימות הקשה והאכזריות שהופעלו במהלכם, שכן העונש לא עומד בשום יחס לתמונת הנזק הקשה והצמית שנגרם למתלוננת". הנאשם מצידו הגיש ערעור על חומרת העונש.

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של הנאשם, קיבל את עמדת המדינה, והעמיד את עושנו של הנאשם על 18 שנות מאסר בפועל. כמו כן, לאור הנזקים שהנאשם גרם לנפגעת, הגדיל ביהמ"ש את סכום הפיצוי מ- 90 אלף שקלים ל- 150 אלף שקלים.  בית המשפט העליון אף הרשיע את הנאשם בעבירה ממנה זוכה של פציעה בנסיבות מחמירות, וחייב את הנאשם לפצות את הנפגעת השניה בסכום של 50 אלף שקלים.

את המדינה ייצגה בבית המשפט העליון עו"ד תמר פרוש מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. ההליך בבית המשפט המחוזי נוהל ע"י עו"ד מיטל חן-רוזנפלד מפרקליטות מחוז חיפה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות