מהות הצדק היא הספק הסביר, הצורך למצוא ראיות מפלילות ולא לכנס את כל הכוח של התביעה כדי לייצר אג'נדה של אשמה. פרשת זדורוב אינה מניחה לציבור הישראלי. הסדרה "צל של אמת" מוליכה את כולנו, הצופים, אל עבר התהיות והספק.
עכשיו מעלה ח"כ עו"ד רויטל סווייד הצעת חוק שמבקשת לקבוע כי לא יואשם אדם בעבירה שדינה מאסר עולם, אלא רק ברוב של שלושה שופטים. ואם שופט אחד יהיה בדעת מיעוט, הנאשם יזוכה מחמת הספק הסביר. כמובן שזה יעלה את משקלו של כל שופט, אבל זה יותר צודק, כי אם האיש אשם ויש ראיות להרשעה, הרי שהרוב יהיה ברור, ואם לאו, אם קיים הספק, האיש יזוכה בדעת מיעוט. למעשה הרכב השופטים יהיה מעין חבר מושבעים החייב בהרשעה פה אחד, כשמדובר באנשי מקצוע הדנים אדם בפשע שדינו מאסר עולם.
יש לגישה שכזו, שפועלת לטובת ההגנה, אמירה ברורה שרק ראיות מוצקות יכריעו את הכף ולא אינטרפרטציה שיפוטית והודאה של הנאשם, שעליה לא ניתן לסמוך אם הופעל עליו לחץ גורף.
לגבי רומן זדורוב, נדמה לי שהסדרה "צל של אמת" הוכיחה שלא הכל נחקר ושאם אין לבית המשפט או לכל אדם ידיעה נחרצת לגבי זכאי או אשם, האיש הוא מקרה קלאסי של ספק סביר, אפילו אם כחוט השערה, כדברי כבוד השופט דנציגר שהיה בדעת מיעוט בבית המשפט העליון.