fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסכם קיבוצי ראשון לנהגי המטרונית

מטרונית. צילום: דורון גולן
מטרונית. צילום: דורון גולן

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל חברת דן בצפון חיים מור חיים, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, נציגי ההסתדרות במרחב חיפה ויו"ר ועד עובדי דן בצפון אחמד חליל חתמו השבוע על הסכם קיבוצי פורץ דרך בחברה, המסדיר לראשונה ומשפר משמעותית את תנאי העסקתם של כ-150 הנהגים המועסקים בדן בצפון.

מטרונית. צילום: דורון גולן
מטרונית. צילום: דורון גולן

דן בצפון הינה חברה בת של דן, והחל מאוגוסט 2013 היא מפעילה בזכיינות למשך 12 שנה את שלושת קווי המטרונית במטרופולין חיפה. לחברה כ-100 אוטובוסים מפרקיים המסיעים ומשרתים מדי שנה כ-26 מיליון נוסעים באזור נרחב שכולל את הקריות ואת העיר חיפה. תוקפו של ההסכם החדש הוא למשך שלוש שנים, אולם הצדדים התחייבו כי כבר בתוך שנתיים מהחתימה, יתחילו ביניהם מגעים לחתימת הסכם חדש שיביא לשיפור נוסף בתנאי ההעסקה בחברה.

ההסכם שנחתם היום מבטיח לנהגים ביטחון תעסוקתי וודאות לגבי המשך העסקתם, תוך שהוא מסדיר קבלת עמד של קביעות לנהגים בתום תשעה חודשי העסקה. עוד נקבע בהסכם כי השכר השעתי לעובדים יעמוד על 39 שקל לשעה, וזאת בהתאם לשכר שנקבע בחברות תחבורה אחרות בהן נחתמו הסכמים קיבוציים מול ההסתדרות, כדוגמת דן, אגד, אגד היסעים, תחבורה ברמה ומטרודן. בנוסף לכך, כל עובד יקבל מעתה הוצאות אש"ל בסך 18 שקל ליום.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות