fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסכם קיבוצי חדש באקדמית בראודה: לימודים ללא שיבושים

נחתמו הסכמי עבודה קיבוציים חדשים עם חברי הסגל האקדמי בכל הדרגות, שיבטיחו לימודים אקדמיים ללא שיבושים למשך שנים
אקדמית בראודה, צילום אלכס הובר
אקדמית בראודה, צילום אלכס הובר

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה  חתמה על הסכם קיבוצי עם הסגל האקדמי הזוטר אחרי שנה וחצי של מאבקים. ההסכם יצא  לפועל בסיוע הממונה על השכר באוצר והוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, שתוקפו כעשור. ההסכם שנחתם מול הסגל האקדמי הזוטר מתלווה להסכם קיבוצי חדש לסגל האקדמי הבכיר, שנחתם לפני כחודשיים, ומבטיח כי שנת הלימודים האקדמית תשע"ט תיפתח כסדרה ותתקיים ללא שיבושים.

 

אקדמית בראודה, צילום אלכס הובר
אקדמית בראודה, צילום אלכס הובר

 

תזכורת:  בחודש אפריל נחתם ההסכם הקיבוצי בין ארגון הסגל הזוטר לבין המכללה להנדסה אורט בראודה זאת, לאחר 15 יום של שביתה. עם חתימת ההסכם, חזרו המרצים מן החוץ לעבודה סדירה.

מאחר ותוקף ההסכם הותנה באישור הועדה לתכנון ותקצוב, והממונה על השכר באוצר, שהיו מעורבים בגיבוש ההסכם הקיבוצי, הוא מלכתחילה היה שברירי למדי. חברי הסגל התנו את המשך עבודתם בחתימת הרגולטורים בתוך שבוע  ימים אחרת ישובו לשבות.  אך אז הרגולטורים לא חתמו והמרצים מן החוץ שבו לשבות.

שבוע לאחר חתימת ההסכם, שלח ארגון הסגל הזוטר הודעה למנכ"ל המכללה: "על בסיס ההסכמה בנינו, אשר היוותה תנאי יסודי לחתימתנו על ההסכם הקיבוצי ולחזרתנו לעבודה מלאה בטרם אישורו על ידי הרגולטורים, אנו רשאים לחדש את השביתה כבר מחר בבוקר. עם זאת, מתוך רצון טוב אנו נמתין עד יום שלישי בערב כדי לאפשר למכללה להמשיך ולפעול מול הרגולורים לצורך אישור ההסכם הקיבוצי עליו חתמו הצדדים. במידה ולא נקבל עד למוד זה אישור ברור, רשמי וכתוב כי ההסכם אושר הרי שאנו נחדש את השביתה, ללא הגבלת זמן, מבוקר יום רביעי ה-9 לחודש ואילך".

תגובת המכללה האקדמית להנדסה בראודה: "המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה נאותה להסיר את צו המניעה, אשר בחסותו הושגו מרבית ההסכמות על תנאי ההעסקה לסגל הזוטר  מחווה שנוצלה לרעה בדמות השביתה הראשונה בת שבועיים. יתר ההסכמות  חסרות תקדים כשלעצמן , הושגו בזכות ההידברות שהייתה בין המכללה לוות"ת.

בהמשך למאבק פרצה פעם נוספת שביתת המרצים מן החוץ , בשל היעדר הסכמת הרגולטורים לצרף חתימתם להסכם שנחתם בין המכללה האקדמית בראודה לבין  ארגון הסגל הזוטר במכללה, התקיים דיון בבית המשפט המחוזי בחיפה לבקשת המכללה האקדמית להוצאת צו מניעה נגד השביתה. בית המשפט, אשר זימן לדיון גם את נציגי המועצה להשכלה גבוהה והאוצר, לא שבע נחת מעיכוב האישור להסכם והתיר לסגל להמשיך לשבות. לפיכך, עוד באותו יום נועדו ראשי המכללה עם נציגי אגודת הסטודנטים, במטרה להגיע להסכמות הצדדים בהקלות לקראת תקופת הבחינות הקרובה ובדרכים לסיים את הסמסטר במינימום הנזק האפשרי אך מבלי לוותר על רמת הלימודים הגבוהה במכללה.

כעת מתבשרים הסטודנטים כאמור כי כל המכשולים הוסרו ונחתם הסכם שתוקפו לכעשר שנים. מנכ"ל המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, מנכ"ל המכללה אחיאב גולן : "המכללה הנה בין הבודדות בארץ בה מתקיים הסכם קיבוצי הן עם הסגל האקדמי מן המניין והן עם סגל המורים מן החוץ, דבר המחסן את המכללה מפני שביתה המשחרת לפתחם של שאר המוסדות האקדמיים עם תחילת שנת הלימודים תשע"ט. לאחר עבודה מאומצת השלמנו חתימה על הסכמי עבודה קיבוציים מול כלל חברי הסגל האקדמי. עברנו ימים לא קלים של שביתה ארוכה, כאשר הנפגעים העיקריים הם ציבור הסטודנטים, אשר כל מאמצינו הוכוונו למענם מתוך מחויבות למזער עבורם ככל הניתן את נזקי ההשבתה. הסכמי העבודה החדשים מבטיחים לימודים אקדמיים תקינים במכללה לאורך שנים ואני מבקש להודות לכל הגורמים שסייעו ודחפו לחתימתם בהקדם" .

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות