fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסגל של מכבי הושלם

עושה רושם שגיא לוזון עושה עבודה טובה בקיץ הזה. הסגל של מכבי חיפה השתנה לחלוטין וכבר היום, כשלושה שבועות לפני פתיחת הליגה, הסגל די סגור. על הנייר הקבוצה נראית הרבה יותר טוב מבעונה הקודמת. אפשר לצפות לטוב, כמה טוב? ימים יגידו

ירוק עד / עמית פרוסנר

כמעט אחרי כל הפסד בפליאוף בעונה שעברה, גיא לוזון חזר והבטיח שהוא זיהה את כל הבעיות של מכבי חיפה ושבעונה הבאה תהיה קבוצה טובה. כמו שהדברים נראים כרגע, לוזון צדק.

גארי קגלמאכר היה השחקן הטוב ביותר של מכבי חיפה בעונה שעברה. יחסית לאפור מסביבו, קגלמאכר עשה את שלו, בעיקר באגף ימין, והיה אחד מהבודדים שהגיע לכל משחק ונלחם עד הסוף. קגלמאכר היה גם הזר היחיד שנשאר מששת הזרים ששיחקו במכבי בעונה שעברה. ובעונה הזו? בכלל לא בטוח שהאורוגוואי בכלל יפתח בהרכב הראשון של מכבי. עד כדי כך השתנה הסגל של מכבי, וכל הקרדיט מגיע ללוזון. מכבי חיפה ניסתה להביא את עומר אצילי, שהעדיף את מכבי תל אביב. ניסתה להביא את דן אייבינדר, שהעדיף את הפועל באר שבע. אבל גם בלי שני אלה, שהיו בתוכניות, לוזון הצליח לסגור את הסגל, כמעט לחלוטין, שנשאר קצת פחות מחודש עד לתחילת הליגה. מסתבר שכשעובדים כמו שצריך אז אפשר להביא זרים איכותיים, גם לפני סוף אוגוסט, ואפשר אפילו להגיע למחזור הראשון בליגה עם הרכב מלא. בלם מהיר? – דוס סנטוס. מגן אחד התקפי, שיודע לבנות משחק מעמדת המגן ויכול לשחרר את שחקן ההתקפה שלפניו להיכנס למרכז ולהשאיר לו את הקו? – ארנסט מאבוקה. קשר אחורי מנהיג? – גל אלברמן. שחקנים שבועטים מחוץ לרחבה ומשחקים לעומק? – הגיעו. וזה עוד לפני ההחתמה המסקרנת ביותר של מכבי בשנים האחרונות.

amit 02
הצטיין בעונה שעברה, לא בטוח שיהיה בהרכב העונה. קגלמאכר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

גולר מצוין מהליגה השוויצרית

אם היו מספרים לאוהדי מכבי חיפה שיש שחקן בליגה השוויצרית שהבקיע בעונה שעברה 14 שערי ליגה ובישל עוד שישה, הם היו חושבים, ודי בצדק, ששחקן כזה לא ירצה להגיע לכאן, אבל מכבי הצליחה לשכנע את קאיו אלבס מגראסהופרס לחתום והקשר ההתקפי, בן ה-31, חתם לשנתיים, עם אופציה לעונה נוספת. הברזילאי לא ירד מעשרה שערים לעונה, בכל אחת מארבע העונות שלו בליגה השוויצרית, ומביא איתו למכבי ארסנל של יכולות התקפיות שיכולות לעזור מאוד לקבוצה מול קבוצות מסתגרות. חוץ מטכניקה גבוהה על שטח קטן, קאיו בועט מצוין מרחוק ומצטיין גם בבעיטות חופשיות. עכשיו למכבי יהיו כמה אופציות על הדשא לשחקנים שיכולים בהברקה אחת לייצר מהלך לא צפוי. אגב, קאיו מסוגל לשחק בכל העמדות ההתקפיות בקישור, וגם כחלוץ שני. עוד לפני שהגיע לשוויץ, הוא נרכש על ידי איינטרכט פרנקפורט הגרמנית ב~4 מיליון יורו ושם שיחק בעיקר כפליימקר מאחורי החלוץ. בשוויץ, בשנים האחרונות, הוא שיחק בעיקר באגף שמאל ומשם נכנס למרכז, בדיוק על העמדה שבה שיחק אלירן עטר בשנתיים האחרונות. מצד אחד, זה נותן ללוזון לא מעט אפשרויות בהרכב, אבל די ברור ששחקן כזה לא מגיע לשבת על הספסל, וקאיו יפתח את העונה בהרכב, מה שאומר שעטר יתחיל את העונה כחלוץ מרכזי, או שיתחיל את העונה על הספסל, כי לעמדת הקשר הקדמי, ליד אלברמן וגיאורגי קוסטדינוב, מכבי מתעתדת להביא זר נוסף.

למעט אולי עוד שחקן או שניים ישראלים, שיכנסו לסגל ויחליפו שחקנים שיצאו להשאלות, הסגל של מכבי כבר כמעט הושלם, ועל הנייר הקבוצה נראית הרבה יותר טוב מבעונה הקודמת. עכשיו ללוזון יש חודש כדי להדביק את כל השחקנים החדשים שלו, כי רובם הגדול ישחק מול בני יהודה לכשתתחיל ליגת העל.

תחרות אדירה בהרכב

בעונה שעברה היו כמה משחקים שמכבי לא הצליחה לדלות ממעמקי הסגל אפילו שבעה מחליפים. מול קרית שמונה בחוץ מכבי רשמה רק שישה מחליפים, כי פשוט לא היה את מי להוסיף. בלא מעט משחקים שיחקו חמישה ושישה שחקנים שרק עלו מהנוער, גם כי מכבי ניסתה לתת להם הזדמנות, אבל גם כי פשוט לא הייתה ממש ברירה. העונה הסיפור השתנה לחלוטין ומספיק להסתכל בחלק הקדמי כדי לראות את התחרות האדירה שתהיה בהרכב. בהנחה הסבירה שאלברמן וקוסטדינוב ישחקו במרכז הקישור, למכבי יש ארבעה מקומות נוספים בהרכב. קאיו בטוח, ונשארנו עם שלושה. עטר ודמארי יתחרו על מקום במרכז ההתקפה, קהת ישחק בקישור והוא יכול לשחק גם באגף ימין ולנצל את היציאה קדימה של מאבוקה. אבל גם אם קהת יהיה על הספסל, יש עדיין את ניקיטה רוקאביצה, גילי ורמוט ואופיר מזרחי, שכולם יתחרו על מקום אחד בהרכב. וזה בכלל בלי להזכיר את עמית זנטי ואחד מבין שון וייסמן ומוחמד עוואד. וכל זה כזכור, שעטר או דמארי גם הם על הספסל. התחרות היא גדולה, ויש אפשרות ריאלית מאוד שנראה את מכבי כשהספסל מורכב מרוקאביצה, עטר, קהת ומזרחי. זנתי ווייסמן אפילו לא יתלבשו, במקרים שכולם יהיו בריאים. זה ייתן ללוזון לא מעט אפשרויות לניהול משחק, וזה ייתן לו לא מעט אפשרויות בהתאמת שיטת המשחק ליריבות.

amit 01
עונה קריטית מבחינתו. רועי קהת (צילום: אדריאן הרבשטיין)

קהת יגיע לעונה הבאה?

יש שחקן אחד שיכול להרוויח מאוד מהתוספת שהצטרפה למכבי, וזהו רועי קהת. הקשר של מכבי מצטיין בעיקר בכניסות לרחבה ובמציאת שטחים ריקים, ומעדיף את הכדור לשטח ולא לרגל. בעונה הקרובה יהיו לידו לפחות שלושה שחקנים שמסוגלים לייצר בעצמם ולמסור, וקהת יוכל לנצל את התכונות האיכותיות שלו ולסכן את השער. כמובן שאי אפשר לשפוט שום דבר ממשחקי אימון, אבל הדבר היחיד שאפשר לראות מקהת, שהוא הרבה יותר מעורב במשחק ההתקפה ומנסה לשחק במקומות המסוכנים. קהת יודע להבקיע ויודע לבשל, וליד קאיו ועטר אמור להיות לו הרבה יותר קל, אבל חובת ההוכחה היא עליו והוא יצטרך לנצל את ההזדמנויות שיהיו לו בתחילת העונה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות