fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנה באה הרכבת לתחנה המשודרגת

ביום ראשון תחנוך רכבת ישראל את תחנת בנימינה המשודרגת לאחר עבודות שיפוץ שארכו שנתיים בעלות של 13 מיליון שקלים. בין החידושים: אולם נוסעים גדול, תוספת קירוי ברציפים והסדרת הכניסה והיציאה  
רכבת אילוסטרציה
רכבת אילוסטרציה

בחנוכה (25.12) תחנוך רכבת ישראל את תחנת בנימינה המשודרגת. התחנה, שהוקמה לפני 95 שנה, משרתת כ-245 אלף נוסעים בחודש ומספקת שירות בתדירות גבוהה לחיפה ולתל אביב. השירות למרכז הארץ הוא בתדירות של ארבע רכבות לשעה בשעות שיא, כולל רכבות ישירות לתל אביב בזמן נסיעה של כחצי שעה בלבד.

לפני כשנתיים הוחלט ברכבת ישראל לבצע בתחנה שדרוג כדי להתאימה לסטנדרטים עדכניים, לשפר את תנועת הנוסעים ולהגדיל את תפוסתה. העבודות, בעלות של 13 מיליון שקלים, כללו את הרחבת אולם הנוסעים, תוספת קירוי של מאות מטרים מעל הרציפים והסדרת מבואות הכניסה והיציאה.

אולם הנוסעים כולל מבנה קופות חדש, חדר מנהל חדש ועמדות אוטומטיות למכירת כרטיסים. כמו כן הוכפל מספר שערי הכניסה והיציאה ונוצרה הפרדה בין הנוסעים הנכנסים לתחנה לבין היוצאים ממנה. לצורך שיפור בזרימת הנוסעים וקיצור זמן ההמתנה, נוספה עמדת בידוק ביטחונית בכניסה וקרוסלות ליציאה מהירה, כולל קרוסלה נגישה לאופניים ועגלות תינוק. בנוסף הוסדרו דרישות כיבוי אש בתחנה ותחנת האוטובוס בחזית התחנה העברה למקום בטוח יותר.

רכבת (צילום: רכבת ישראל)
רכבת (צילום: רכבת ישראל)

בקרוב תבצע רכבת ישראל עבודות נוספות לשיפור השירות ללקוחות התחנה: הקמת כניסה מערבית סמוך לבסיס גשר הולכי הרגל והקמת חנות נוחות חדשה בתחנה.

לאחר פתיחת הכניסות והיציאות החדשות מהתחנה, תיסגר הכניסה הצפונית הסמוכה לחנות הנוחות. בכניסה החדשה יוצבו שתי מכונות שיקוף, במטרה לספק שירות יעיל ומהיר.

מנכ"ל רכבת ישראל בפועל, בני לביא: "תחנת בנימינה היא אחת מתחנות הרכבת המשמעותיות ביותר והיא משרתת יישובים רבים מכל רחבי צפון הארץ, העמקים וחבל המנשה. אני רוצה להודות למועצה המקומית והעומד בראשה, פינקי זוארץ, על ההבנה בחשיבותה של הרכבת והעבודה המשותפת למען תושבי בנימינה והסביבה. רכבת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח ומגיעה כל שנה ליעדים חדשים – תחנות חדשות ועלייה מתמדת במספר הנוסעים. במקביל לכך, אנו פועלים גם לשדרוג תחנות הרכבת הוותיקות, על מנת להתאימן למספר הנוסעים שעולה בהתמדה ולשפר את השירות שניתן בהן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות