fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנהלת חיפה כימיקלים: נגיש חלופות לייבוא אמוניה וקיום המפעל

מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר)
מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר)

דיון סוער התקיים  ביום שני בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בנושא החשש מפיטורי עובדי חיפה כימיקלים. במהלך הדיון הודיעה מנכ"לית חיפה כימיקלים דרום, שרון אייל, כי להנהלת המפעל פירוט של עשר חלופות לייבוא אמוניה, אשר עשוי לאפשר את המשך קיום המפעל. "חבל שלא עשיתם זאת עד כה. חזרתי וביקשתי ממנכ"ל המפעל להגיש הצעות מפורטות עם מפרטים ופריסת סיכונים, ועד עכשיו זה לא קרה", השיב מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר. דנציגר ציין כי יבוא אמוניה מירדן "כמעט מוכן לפעולה", כלשונו, והוא נעצר על ידי המלך עבדאללה. "ראש הממשלה יכול לטפל בזה", אמר.

הדיון הופסק למשך מספר דקות לאחר שסגן השר להגנת הסביבה, ירון מזוז, התעמת עם חברי כנסת, לאחר שקרא לעובדי המפעל לצאת להפגין, ובתגובה קראו לו חברי הכנסת מיקי רוזנטל, מיכל בירן, אילן גילאון ויעל כהן-פארן להציג פתרון מעשי. "מי שאשם במצב זו הנהלת המפעל. מאות משפחות עומדות לקבל מכתבי פיטורים ערב הפסח. מנכ"ל המפעל התעלם במשך שנים מהבעיה, סירב להעביר את המפעל לדרום ושיחק עם היתרי הרעלים. אלחם למען העובדים, לא משנה מי יעמוד מולי", אמר  מזוז.  עוד טען מזוז כי שר האוצר משה כחלון, הציע למנכ"ל המפעל להגדיל את הפיצוי למפעל עד לסכום של 720 מיליון שקלים.

מיכל האמוניה בקריות (צילום: דורון גולן)
מיכל האמוניה בקריות (צילום: דורון גולן)

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, אשר יזם את הדיון יחד עם חברי הכנסת מאיר כהן, טלי פלוסקוב ומשה גפני: "אנחנו שומעים שמציעים פיצויים למפעל, אבל מה עם העובדים? אלה דיני נפשות, מדובר בעשרות אלפי אנשים שייפגעו". ראשי עיריות דימונה וערד, בני ביטון וניסן בן חמו: "אנחנו אלה שנצטרך להתמודד עם חוסר התעסוקה". ח"כ אלאלוף אמר כי יפנה לראש הממשלה בבקשה לקיים דיון דחוף עם כל שרי הממשלה הרלוונטיים. הוא הודיע כי הוועדה תעקוב ותקיים דיוני המשך גם במהלך פגרת הכנסת.

ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה בדיון: "אני חשה צרימה נוראית שגורל עובדי רשות השידור פותח את כותרות העיתונים, ו-1,500 עובדים בפריפריה לא מעניינים אף אחד. מנכ"ל המפעל, נדב שחר, לא מעוניין בפתרון. הוא משתמש בבשר העובדים כדי להיטיב את התנאים שלו. בסך הכל מדובר על המשך רווחים, רק קצת פחות ממה שהיה קודם". יחימוביץ' פנתה לנציגי הנהלת המפעל: "הייתם שמחים להיפטר מהעובדים ולקחת חדשים, אתם סוחרים בהם". בתגובה אמרה שרון אייל מהנהלת המפעל: "לוקח 3 שנים להכשיר עובד, הטענה לא ריאלית". ח"כ מיכל בירן: "אתם הכשלתם את המכרז ומשתמשים בעובדים כמגן אנושי". ח"כ אכרם חסון: "במדינה מתוקנת מנהלי המפעל היו נכנסים לכלא". ח"כ טלי פלוסקוב: "שרי האוצר והכלכלה מודעים לבעיה ומוכנים לעזור ולמצוא פתרון, אך נדרש שיתוף פעולה מצד הנהלת המפעל. סגירת המפעל תיקח אותנו כמה שנים אחורה והמדינה תיאלץ לתמוך במשפחות המפוטרים". ח"כ אורלי לוי: "מדוע לא נועדו כל הגורמים הרלוונטיים בפרשה יחד, בשולחן עגול, כדי למצוא פתרון לפרשה? אולי מישהו רוצה לעשות מניפולציה על איזשהן מניות?".

מנכ"ל עיריית חיפה, גדי מרגלית: "יש אפשרות להביא אמוניה למפעל בכמויות קטנות בלי לסכן מיליון תושבים. אין שום סיבה לפטר אפילו עובד אחד. אפשר לעבוד עם אמוניה מיובאת".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות