fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשרד להגנת הסביבה מחמיר את התנאים למפעלי כרמל אולפינים וגדיב מקבוצת בז"ן

המשרד להגנת הסביבה ערך אתמול בחיפה דיון ציבורי על היתרי הפליטה למפעלי כאול וגדיב מקבוצת בז"ן. במסגרת הדיון נסקרו התנאים החדשים והמחמירים שדורש המשרד מהמפעלים לצמצום זיהום האוויר
שימוע לכרמל אולפינים. (צילום: המשרד להגנת הסביבה)
שימוע לכרמל אולפינים. (צילום: המשרד להגנת הסביבה)

לדיון הציבורי שנערך אתמול (שני) בחיפה הגיעו נציגי ארגוני סביבה ואזרחים ששמעו מאנשי המקצוע של המשרד להגנת הסביבה על היתרי הפליטה החדשים וקיבלו מענה לשאלותיהם בתחום.

היתרי הפליטה החדשים של המפעלים כאול וגדיב יביאו לצמצום היקף הפליטות לאוויר באופן שישפיע לטובה על איכות האוויר במפרץ חיפה ונסמכים על הטכניקה המיטבית הזמינה, על בסיס תקנים אירופאיים מחמירים. בהיתרים מוגדרים זמני תקלה המותרים במתקני הטיפול ,הריכוז המרבי המותר בארובות, ודרישות מחמירות ממכלי האחסון.  בגדיב וכאול מכלי האחסון המכילים בנזן נדרשים בחבור למתקני טיפול להפחתת פליטות בנוסף לאמצעי הפחתה קיימים.  בכדי להגביר את הבקרה והפיקוח תוגבר תדירות הדיגום בכאול.

בנוסף, ניתנו דרישות תפעוליות בהתאם לרגולציה עדכנית של סוכנות הגנת הסביבה הפדרלי בארה"ב שמטרתם להבטיח כי הלפיד שמופעל במקרה חירום ומונע פליטות לא מבוקרות לאוויר יופעל בצורה שתבטיח שריפה מלאה של הגזים המוזרמים אליו. במקרה של שריפה לא מלאה פליטת העשן מלפידים תוגבל ל-5 דקות בשעתיים, והמפעלים יחויבו לדווח על כל תקרית של עשן שחור בלפידים, לתעד ולשמור את הצילומים לביקורות המשרד.

שימוע לכרמל אולפינים. (צילום: המשרד להגנת הסביבה)
שימוע לכרמל אולפינים. (צילום: המשרד להגנת הסביבה)

המשרד מפרסם פעמיים בשנה דוח תמונת מצב הכולל נתונים שנתיים על כל הפליטות לאוויר במפרץ חיפה. בשבועיים הקרובים יפרסם המשרד את הנוסח הסופי של היתרי הפליטה שיכנסו לתוקף החל מיום הפרסום ויכולו על 7 השנים הבאות.

לפי  חוק אוויר נקי, מפעלים בעלי פוטנציאל זיהום אוויר גבוה, מחויבים לקבל היתר פליטה לאוויר. במסגרת התכנית הלאומית לצמצום זיהום האוויר במפרץ חיפה וטרם פירסום ההיתרים למפעלים כרמל אוליפינים וגדיב מקבוצת בז"ן ערך היום המשרד להגנת הסביבה דיון פומבי בחיפה בו הוצגו פרטי ההיתרים החדשים, לאחר שהוטמעו בהם הערות הציבור שהתקבלו בחודשים האחרונים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות