fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשפיעה

אפרת סלע-איתמר חזרה להתגורר בעיר לפני כשנה ולכאן גם העבירה את לידרס, העסק המצליח שבנתה יחד עם בעלה, עינב. החברה שלהם מייצרת קמפיינים באמצעות משפיענים ומובילי דעה ברשת ועובדת כבר ארבע שנים עם מיטב החברות בשוק, אבל סלע-איתמר רחוקה מלנוח. יש לה עוד הרבה תוכניות להמשך. ראיון עם בשורה
חיה ונושמת שיווק. אפרת סלע-איתמר (צילום: דורון גולן)
חיה ונושמת שיווק. אפרת סלע-איתמר (צילום: דורון גולן)

יום אחד, כשהיא עבדה בחברת מוצר השנה, גילתה אפרת סלע-איתמר (33) מנהריה, שכל התחום של בלוגרים ומובילי דעה פרוץ מאוד ולא מדיד למפרסמים בישראל. אז היא החליטה, ביחד עם בעלה עינב איתמר לפתח את התחום. שניהם עזבו קריירות משגשגות כדי להתמסר לפיצוח שיטת המדידה של משפיעני הרשת בישראל – והתוצאה היא חברת LEADERS (לידרס) המובילה, שנמצאת כבר בשנת הפעילות הרביעית שלה ומציעה מוצר חדשני עם הצלחה מוכחת בתחום המשפיענים ומובילי הדעה ברשת. סלע~איתמר מסבירה: "כשעבדתי במוצר השנה התחלתי להיחשף לתחום של בלוגרים ומובילי דעה, וראיתי שהתחום פרוץ מאוד ולא מדיד. בחו"ל, למשל, יש חברות שמודדות משפיענים, כמו KLOUT, והבנתי שאין סיבה שלא יהיה מדד השפעה בישראל כדי שמותגים בארץ יוכלו להגיע לאנשים המשפיעים ביותר ברשת כדי לייצר דרכם המלצות על המוצרים שלהן. כיום, חברות ועסקים מבינים שהמלצות, בעיקר אישיות, הן הדרך הכי טובה ונכונה להגיע ללקוחות. בנוסף, מחקרים מראים שמה שהכי משפיע עלינו לפני הקנייה הבאה שלנו הוא המלצות של חברים ומכרים ברשתות החברתיות – פייסבוק, אינסטגרם, יו טיוב וכדומה. כי אם, לדוגמה, אמא שפעילה בקבוצות אמהות בפייסבוק תכתוב שכדאי לכולן להשתמש רק בסבון של LIFE לעור הרגיש של התינוק שלהן, או שכדאי לקנות רק את סרום הפנים של חברת לוריאל, אז זה ישפיע על הגולשות שיראו את זה, הרבה יותר מכל פרסומת".

נושמת שיווק

סלע-איתמר, נשואה פלוס שלושה ילדים, בעלת תואר ראשון במשפטים ופסיכולוגיה ותואר שני במינהל עסקים עם התמחות בשיווק. את ההתמחות המשפטית שלה עשתה בפרקליטות הפלילית בתל אביב, אבל אחרי שעברה את מבחני ההסמכה וקיבלה את רישיון עריכת הדין, החליטה שזה לא הכיוון שלה בכלל.

"אני נושמת שיווק", היא מסבירה, "אני בנאדם שכל כולו מחובר לשיווק וידעתי שזה הכיוון בשבילי, אז הלכתי לעבוד בזה. התחלתי כתקציבאית זוטרה בראובני~פרידן, אחר כך עברתי לפרסי מוצר השנה, ולאחר מכן עזבתי לטובת ההקמה של Leaders. גם בעלי הוא יזם בעצמו וארכיטקט תוכנה שגם עזב משרה מאוד בכירה וביחד הצלחנו לפצח את השיטה. לקח לנו הרבה זמן לבנות אלגוריתם שימדוד נכון וייתן לגולשים ציונים שמשקפים את היכולות שלהם ברשת, אבל הצלחנו בגדול. היום, עינב הוא סמנכ"ל פיתוח בחברת K2VIEW ואני ממנכלת את לידרס".

חיה ונושמת שיווק. אפרת סלע-איתמר (צילום: דורון גולן)
חיה ונושמת שיווק. אפרת סלע-איתמר (צילום: דורון גולן)

החזרה לנהריה

השניים הקימו את החברה כשהם עוד גרו במרכז, אך לפני כשנה החליטו לעבור לצפון וסלע~איתמר חזרה הביתה, לנהריה כאן גם פתחה את המשרד שלה. היא מספרת: "עברתי לצפון מסיבה אישית. הייתה לנו ילדה בת שלוש ובדיוק בשנה השנייה להקמת החברה, ילדתי תאומים והבנתי שאני חייבת להתקרב למשפחה. חששתי להתרחק מהמרכז וחששתי מהמרחק, בגלל שכל הלקוחות שלנו נמצאים במרכז והמוצר שלנו מתאים ללקוחות גדולים, אבל התבדיתי וגיליתי שזה יותר מאפשרי. אני על קו נהריה_תל אביב, נוסעת ברכבת מספר פעמים בשבוע, זו לא נסיעה ארוכה מדי ובזמן הזה אני עובדת ונחה. במרכז הייתי שורפת כשעה נסיעה לכל כיוון ואילו כאן, כשאני ברכבת, אני יעילה יותר.

"בצפון יש אנשים איכותיים שמחפשים להיכנס לתחום השיווק וכשהם רואים חברה כמונו יושבת כאן, בנהריה, זה מאפשר להרבה אנשים טובים ואיכותיים לקבוע את מקום מגוריהם באזור. מתפתחות בנהריה והסביבה הרבה חברות ובכלל, בעידן המדיה הדיגיטלית והחברתית זה לא משנה גיאוגרפית איפה אתה נמצא. יש כאן אנשים מאוד מוכשרים ששמחו להכיר חברה כמו שלנו. אנחנו כל הזמן מגייסים מועמדים אם מתחום המכירות ואם מתחום הדיגיטל שגרים בצפון וצברו ניסיון בתחום.

סלע~איתמר מגיעה ממשפחה מאוד מוכרת בנהריה. ההורים שלה הם דליה ודני סלע, בעלי המוסד המוכר, הוותיק והמצליח, סטודיו הכלות ביוטי סנטר. הדודים הם אמנון ושוש בעלי מעצמת הנדל"ן סלע בינוי. "אני באה מבית של יזמים ועצמאיים. גם במשפחה המורחבת וגם במשפחה המצומצמת. להורים שלי יש את הסטודיו לכלות הכי חזק בצפון כבר 30 שנה, והם הקימו אותו במו ידיהם. היזמות והחוש לעסקים, הם דברים שלמדתי בבית. כמו כן, מגיל צעיר אמא שלי שימשה לי דמות לחיקוי. ראיתי מגיל קטן אמא שתמיד דאגה לאוכל על השולחן ולכל צרכינו, ובמקביל הובילה עסק גדול ומצליח. היום הם שם בשבילי, עוזרים לי עם הילדים שלי שעטופים כל הזמן בחום, אהבה ומשפחתיות ותומכים בי כדי שאצליח לקדם את העסק שלי. אני מאוד שמחה על החזרה לנהריה. יש פה הרבה מאוד יתרונות".

מי אתם המשפיענים?

חברת לידרס מייצרת קמפיינים באמצעות לידרים (משפיענים). אלה הם אנשים שיש להם כוח ברשת החברתית. הם יודעים לייצר שיח ופעילות בקבוצות שונות ולגרום לקבוצות האלה לקדם מוצרים. סלע-איתמר מסבירה: "אנחנו יודעים כיום מי האנשים ברשת שדעתם משפיעה על הרבה אנשים אחרים. מדובר באנשים שעל פוסט אחד בפייסבוק, למשל, יקבלו המון לייקים, שיתופים ותגובות, בעיקר ביחס לכמות החברים שלהם, אבל חשוב מאוד להבין שהגודל לא קובע".

תסבירי.

"מה שקובע זו לא כמות החברים בפייסבוק. יכול להיות שיש לי 5000 חברים אבל אקבל 10 לייקים על כל פוסט, ומצד שני, אולי יש לי 1000 חברים אבל כל פוסט מקבל מאות לייקים, שיתופי, תגובות וכו'. (אינגייג'מנט בעגה המקצועית), המדד הוא בעצם לא כמה חברים יש לך אלא לכמה אנשים אתה מצליח להגיע. "האלגוריתם שאנחנו פיתחנו, לוקח את כמות העוקבים ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, בלוגים), ומזהה מי הכי משפיע בכל תחום ותחום. אנחנו מאתרים אייקוני פייסבוק ואנשים עם עשרות אלפי עוקבים מתחומים שונים כמו קולינריה, בישול, אפייה, יופי, אופנה ואפילו תחומים נישתיים יותר או עם קהל קטן יותר, וכאשר אנחנו יודעים לזהות מי האנשים האלה, אנחנו מניעים אותם לדבר על המוצרים של החברות השונות. למשל, לקמפיין שערכנו עבור מקופלת פרווה טבעונית פנינו לאנשים שהכי פעילים ברשת, בעיקר בתחום הטבעונות, וגרמנו להם לייצר מתכונים טבעוניים בעזרת המקופלת וכך לחשוך אותה לקהל המטרה המדויק של המוצר.

עבור קליניק גייסנו 200 אושיות יופי, בלוגריות, אינסטגרמריות ויטיובייריות שקידמו את אתר החברה ואת האודמים החדשים שלה.

"לכל קמפיין אנו בוחרים את הגולשים המתאימים ביותר מרחבי הרשת. הם לרוב, יקבלו במתנה את המוצר המדובר להתנסות. אנחנו בונים מעטפת קריאטיבית לקמפיין של המוצר והלידרים מעלים לרשת פוסטים באותה רוח של הקמפיין.

"יש לנו מערכת שפיתחנו בעצמנו, ששואבת את כל המידע ויודעת לתת למפרסם תמונה של כל מה שקרה עם פרסום המוצר שלו ברשת. אנחנו נותנים נתונים מדידים וזה הכי חשוב ללקוחות, דוחות שמסכמים את כל האימפקט שנוצר ברשת לצד אנליטיקס של הקמפיין".

מי הלקוחות שלכם למשל?

"אנחנו עובדים עם גוגל ישראל, סופר פארם, מטרנה, האגיס, פיליפס אוונט, מוצרי ביוטי של קליניק, לנקום, גרנייה, לוראל ועוד, מותגי שטראוס השונים כמו אחלה, שוקולד פרה, מקופלת, מחלבות גד, טרה ועוד".

לרשת יש עד כדי כך כוח?

"בהחלט. יש להון האנושי ברשת כוח גדול, גם מניסיון וגם על פי מחקרים, ואנחנו משתמשים בו גם עבור פרסום המוצרים וגם לקמפיינים חברתיים. למשל, עשינו בפורים קמפיין חברתי לשוקולד פרה. נשים, לידריות, העלו לרשת משלוחי מנות שהן הכינו מעטיפות של שוקולד פרה. הייתה לזה גם אמריה סביבתית, גם אמירה חברתית משפחתית של זמן בילוי עם הילדים ויצירה בבית. היו לנו 150 אמהות שיצרו 100 אלף צפיות בסרטונים ולמעלה ממליון חשיפות לפוסטים שלהן. כשבוחרים את האנשים הנכונים שמדברים במקומות הנכונים, ומניעים אותם נכון לפעולה, אפשר ליצור דברים מדהימים".

המדיה החברתית ומשרדי הפרסום

האם יהיה אפשר לומר שהבלוגרים והמשפיענים "יהרגו" בסופו של דבר את הפרסום המסורתי?

"אני לא חושבת. זה לא משהו שהוא מנוגד, אלא דווקא משלים. משרדי פרסום  אוהבים אותנו, עובדים איתנו ושולחים לנו לקוחות. אנחנו עובדים צמוד עם המשרדים הגדולים בישראל – באומן, שלמור, גיתם ועוד, והם מבינים שהכלי שאנחנו מעניקים לחברות ועסקים הוא טוב ולכן הם ממליצים עלינו. אנחנו מעניקים שירות משלים לפרסום הכולל. היום לכל חברה יש בתקציב הפרסום, גם נתח למשפיענים.

"רני רהב, למשל, היה אחד הראשונים שגילו את הפוטנציאל שלנו והוא המליץ עלינו להרבה לקוחות. הוא נהג לקרוא ללידרס משרד יח"צ חברתי ויש בזה משהו כי אנחנו מייצרים המון תוכן והרשת החברתית היום היא מקור לחדשות ולמידע. הרבה אנשים מסתפקים בפייסבוק בשביל לקבל את כל המידע שהם צריכים ודרכו הם גם ייכנסו לאתרים שונים".

אז התקדמתם הרבה.

"כן. המון. אנחנו יודעים כיום לזהות איפה כדאי לפרסם ולדבר על כל מותג ומותג, אם זה בקבוצות של אמהות, שהן קבוצות משפיעות מאוד, אם זה באינסטגרם, שפונה יותר לצעירים, וכדומה. אנחנו יודעים איפה לשים את הנוכחות כדי לתת למותג חשיפה מרבית".

מה הלאה?

"לידרס עובדת כל הזמן, ובנוסף לכל מה שאנחנו עושים, החברה גם מנהלת קהילות מותג שנתיות ללקוחות".

כלומר?

"לקוחות הרבה פעמים לא רוצים רק קמפיין ספציפי. הם רוצים להיות כל הזמן ברשת. למשל, אנחנו מנהלים קהילה למותג לייף של סופר פארם ויוצרים שיח ברשת, דרך מובילי דעה ברמה היומיומית.

"כלי נוסף שיש לנו, הוא כלי ניטור. היום אנחנו יודעים להגיד באילו פורומים מתבצעות השיחות על המותג של החברה ולהביא את המותג למקום הנכון. לידרס הוא כבר שם דבר. אין משפיען, מוביל דעת קהל או מותג שלא שמע עלינו.  כשהתחלנו חינכנו את השוק להשתמש בנו והיום לקוחות מחפשים אותנו. גם בעולם הפרסום לומדים כיום להשתמש בכוח האנושי ככלי פרסומי וזו רק תחילת הדרך. הכוח של המשפיענים עולה משמעותית כל שנה ויש מחקרים שמראים שהרשת החברתית היא המדיה שהכי משתלם לפרסם בה. לא סתם 90 אחוז מהצרכנים (לפי מדד נילסן) אומרים שהגורם המשפיע עליהם ביותר בהחלטת רכישה זה המלצות מחברים, מכרים ומהרשתות החברתיות".

לידרס נמצאת בתנופה ואיתה גם סלע-איתמר. היא מעבירה הרצאות לחברות, עסקים, במכללות ואוניברסיטאות, משתתפת בכנסים ומעבירה ימי עיון למשווקים.

בנוסף, כיום היא גם שותפה במשרד פרסום חדש שנקרא women up אותו הקימה עם גורואית השיווק ענבר בזק. המשרד יודע לקחת תובנה צרכנית נשית ולהפוך אותה לאסטרטגיה שיווקית יעילה, ומעניק שירותי ניהול מדיה חברתית ומתמחה בעולמות נשיים ונוכחות ברשת החברתית.

"תחום המשפיענים והשיווק והפרסום ברשתות החברתיות הוא תחום ענק ואין סוף למה שאפשר לעשות עם העולם הזה", מסכמת סלע-איתמר. אז, כמובן, שהזרוע עוד נטויה.

חושבים שאתם משפיענים? היכנסו לאתר ובידקו מהו ציון ההשפעה שלכם, אולי גם תיהנו מהתנסות בכמה מוצרים על הדרך  theleaders.co.il.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות