fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשטרה סגרה ביומיים 6 בתי הימורים בלתי חוקיים בנהריה

רחוב הגלעד בנהריה צילום: דוברות המשטרה
רחוב הגלעד בנהריה צילום: דוברות המשטרה

 

תופעת ההימורים הבלתי חוקיים בנהריה ממשיכה להכות גלים.

תחנת משטרת נהריה ומחוז חוף בראשות ניצב עמוס יעקב פועלים בשנה האחרונה למיגור הפשיעה  בנהריה דרך בתי הימורים המכונים "אינטרנט קפה",  ומסבים נזק רב למשתמשים שהם בעיקר אנשים , פשוטי במצב סוציאקומי נמוך מאד ונתמכים בקצבאות.

שישה בתי ההימורים נסגרו  שבוע שעבר על ידי צו סגירה עליו חתם ניצב יעקב. כמו כן רותחו  דלתות בתי הימורים  בשדרות הגעתון, רחוב לוחמי הגיטאות, רחוב הגלעד ועוד.

מדובר במקומות מרכזיים, הומי אדם ונגישים. משפחות פשע שעומדות מאחורי הפעלת בתי ההימורים מצאו את הדרך הקלה להשיג כסף, כשהחשש הוא שהכסף שנאסף עובר למטרות פשיעה חמורות יותר.  את בתי ההימורים מפעילים בדרך כלל "קופים", אנשים שהם העורף של המפעילים.

רחוב הגלעד בנהריה צילום: דוברות המשטרה
רחוב הגלעד בנהריה צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל מנהלת מלחמת חורמה מול בתי ההימורים הבלתי חוקיים, ואין בידה לעצור.  פגיעה כלכלית בעבריינים והן מיגור בהתמכרות להימורים.

את המבצע מוביל מפקד תחנת נהריה סנ"צ יוסי שרביט ורפ"ק גלעד גפן קצין רישוי מחוז חוף.  13 אנשים נעצרו בפשיטה האחרונה, 5 מתוכם נכלאו והובאו להארכת מעצר.  10 מחשבים וציוד נלקחו מכל בית עסק.

רפ"ק גפן: "הממ"ז מנחה אכיפה משולבת גם אכיפה מנהלית ופלילית. יש את הפשיטה ותופסים את מכונות ההימורים ובבד ובד מתנהל הליך מנהלי  לסגירת המקומות, השמדת הציוד וחילוט הציוד. בחצי שנה האחרונה סגרנו 20 בתי הימורים בעיר נהריה. אנו 'קוצצים את הדשא והוא צומח מחדש'.  בנהריה היתה הצטברות של התופעה ורואים ירידה דרסטית והחלו להבין ששם לא כדאי להפעיל בתי הימורים.

"אנו מוצאים 'מחשבים' שאין להם שימוש אחר מלבד הימורים. חוות הדעת שאנו מקבלים שמדובר במחשב שאין לו שימוש חוקי. זו אותה השיטה כמו מכונת מזל טיפוסית, רק שמקרה הזה לוחצים במקלדת על אנטר".

עוד מוסיף רפ"ק גפן: "אנשים נכנסים למקום ונותנים למפעיל סכומים של אלפי שקלים ומקבלים קרדיט. או שהם מפסידים או שפודים את הכסף. יחס ההמרה הוא 100 נקודות לשקל.  קהל היעד הם אנשים קשיי יום, אנשים עם התמכרויות. אנחנו מפעילים את כל הסמכויות שלנו".

רפ"ק גפן מציין שכדי להקים 'אינטרנט קפה', צריך  מערך שלם של גורמים בעולם העברייני לפי הקודים ואזורי שליטה. אנשים שיחסית לא מתחלפים. "הם מחוללי פשיעה, הם לא ארגונים עם היררכיה ועשרות חיילים, אלא נקודתיים שמקבלים ביטוי עברייני. זה דרך קלה ומאד מכניסה עשרות אלפי שקלים ביום.

"בחלק מהמקומות תפסנו שחקנים בשעת משחק בפעילות מלאה. מפקד המחוז מפעיל את הסמכויות שלו באופן תדיר ורואים תוצאות בהיקפים", מסכם גפן.

סנ"צ יוסי שרביט הוסיף: "זאת מלחמה. בשנתיים וחצי שאני עומד בראש תחנת נהריה זו מלחמה שיש לה אורך נשימה וזה לא נגמר. אנחנו סוגרים בתי הימורים והם נפתחים מחדש, לא נתייאש ולא נרים ידיים.

"עומדים מול עיני האנשים הכי מסכנים , שאין להם שקל שאפילו מפקידים לערבות את הקצבה מהביטוח הלאומי שלהם כי הם בחובות וזה 'תפוס' אצל מפעיל ההימורים כי הם שיחקו על אשראי שאין להם.  אנשים שחושבים שמהימורים תבוא הישועה.

"לא פעם פנו אליי נשים שבעליהם רוקנו את הבתים והגיעו לפת לחם אך ורק  כדי להמר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות