fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוף הכרמל: הממשלה תסייע במימון תחזוקת החופים

את החוף צריך לממן. סוכת מציל בחוף. צילום: אבי ברומברג
את החוף צריך לממן. סוכת מציל בחוף. צילום: אבי ברומברג

בדיון ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת שהתקיים לפני כשבועיים הוחלט כי במהלך 2017 יתווספו 10 מיליון שקלים שישמשו לשיפוי דמי הכניסה לטובת החופים המוכרזים ואחזקת החופים ברחבי המדינה. בך יעמוד תקציב שיפוי הרשויות על סך 17 מיליון שקלים. החלטה זו באה לאחר מספר דיונים בוועדת הפנים והגנת הסביבה.

במהלך הדיון ציינו כרמל סלע, ראש מועצת חוף הכרמל, ומודי ברכה, סגנו של סלע ומחזיק תיק איכות הסביבה וחופים במועצה, בפני יו"ר הועדה ח"כ דודו אמסלם, מנכ"לית משרד הפנים, אורנה הוזמן-בכור, נציגי האוצר, נציגי משרד הפנים וחברי הועדה, כי עלות הפעלת סוכת מציל אחת מוערך בכ-1.5 מיליון שקלים לשנה ומשרד הפנים משפה תחנה אחת בלבד, בעוד למרבית הרשויות מספר רב של תחנות הצלה. סלע בפני הועדה גם כי השיפוי שניתן במהלך 2016 ממשרד הפנים אינו מכסה אפילו מחצית מההכנסות מגביית כניסה לחופים.

כזכור, בתחילת השנה התקבלה החלטה במשרד הפנים להפסיק את הגבייה בכניסה לחופים. מאז

את החוף צריך לממן. סוכת מציל בחוף. צילום: אבי ברומברג
את החוף צריך לממן. סוכת מציל בחוף. צילום: אבי ברומברג

החלטה על פתיחת החופים לכלל הציבור חל גידול משמעותי במספר הרוחצים בחופים המצריך פינוי מספר רב של עגלות אשפה, בניית תחנות הצלה נוספות ואחזקה שותפת. דבר שיוצר עומס כלכלי חסר תקדים על הרשויות.

לצד התוספת התקציבית לחופים המוכרזים, המשרד להגנת הסביבה הכפיל את תקציב החופים הפתוחים והוא יעמוד על כ-5 מיליון שקלים. כמו כן, שיטת התקציב תשתנה וחצי מהסכום יינתן לרשות מראש והחצי השני לפי מדד חוף נקי, שמשמעתו של מדד חוף נקי, שיטת תקצוב ע"פ יישום הניקיון בשטח. חוף נקי, יזכה לתקצוב נוסף מצד המשרד. שיטת התקצוב הנ"ל הינה שיטה שהציג מודי ברכה בפני המשרד להגנת הסביבה כבר במהלך שנת 2011. "לשמחתנו המשרד קיבל לבסוף את דרישתנו הבסיסית לשינוי שיטת התקצוב, ובחוף הכרמל מברכים על כך", נמסר מהמועצה.

ברכה ציין השבוע: "ההחלטה של משרד הפנים לבטל את עלות הכניסה לחופים מצריכה שיפוי הולם לרשויות. הסכמת משרד הפנים ומשרד האוצר להגדיל את תוספת התקציב בכ- 10 מיליון שקלים היא בשורה של ממש ופרי עבודה משותפת של פורום ראשי ראשויות החוף".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות