fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצה טובה

קבלו המלצה חמה: אתר "המלצה" שהקים עידן חזני הוא הכתובת שלכם להמליץ על עסקים ונותני שירות העושים מלאכתם נאמנה והכל התחיל בזכות קופאית האדיבה בסופרמרקט השכונתי
צילום: דורון גולן

כמו כל הרעיונות הגדולים גם הרעיון של עידן חזני, מייסד ומנכ"ל אתר "המלצה", הגיע במקרה במהלך קניות במרכז הקניות השכונתי. הרעיון קרם עור וגידים ולאחרונה הושק האתר אשר עתיד להיות "אתר ההמלצות של ישראל", הפלטפורמה להעלאת וחיפוש המלצות.

צילום: דורון גולן
צילום: דורון גולן

"עשיתי קניות וקיבלתי עזרה ושירות נפלא מהקופאית ורציתי להמליץ עליה" נזכר חזני "היא הפנתה אותי לקופאית הראשית ורשמתי את ההמלצה על גלוית נייר. כמה ימים לאחר מכן, עלה לי הרעיון להקים אתר שבו ניתן יהיה לרשום המלצות גם על עובדים בעסק ולא רק על בעלי מקצוע ועסקים וכדי שזה יהיה חשוף לכולם. תוך כדי גיבוש הרעיון ראיתי צורך ליצור במה לכל סוגי ההמלצות, אם זה על עובדים בעסק כמו אותה קופאית, עובדי ציבור, המלצות על טיולים, עולם הפנאי, על מוצרים ולמעשה כל נושא אפשרי.

בפן החברתי ראיתי גם מקום לומר מילה טובה על אנשים העושים מעשים טובים, כמו מתנדבים למיניהם".
חזני, אדריכל במקצועו, עם מוח שופע ברעיונות יצירתיים, שילב כוחות עם הילה איזמן המכהנת כסמנכ"לית החברה. איזמן הגיעה עם רקע נרחב כבעלת חברה לבניית אתרי אינטרנט, שיווק ברשתות חברתיות, בנייה וקידום אתרים בארצות הברית. "בגלל הרצון שלי להתפתח החלטתי לחפש אתגר חדש ומעניין" מספרת איזמן "ואז נוצר הקשר עם עידן והרעיון שלו התאים לי כי זה נראה לי רעיון מבריק שניתן להתפתח בו עוד הרבה שנים".

אתר "המלצה" הושק אך לפני כחודשיים ומדי יום עוקבים חזני ואיזמן אחר ההתפתחות שלו, משנים, משפרים ומטמיעים בו רעיונות חדשים שהופכים את חוויית השימוש בו נעימה וקלה. בכדי למנוע מצב של המלצות כוזבות החליטו השניים כי כלל היסוד של האתר הוא אמינות ויסודיות. כל המלצה שנרשמת על ידי המשתמשים על עסק עוברת בדיקה מול הממליץ כדי לאמת אותה. בנוסף לכך יכול הממליץ להוסיף תמונות וסרטוני וידאו.
"אין ספק שהוספת תמונה ו/או סרטון וידאו לתיאור ההמלצה המילולי, תתרום להתרשמות חזקה יותר בעיני המתבונן בהמלצה" אומרים השניים.
ממשק המשתמש של אתר "המלצה" עבר ליטושים עד שהוצג לציבור. הדגש בו הוא על נוחות השימוש. ממשק האתר ידידותי ורישום ההמלצות, הופך את החוויה לנעימה. בנוסף יש באתר שורת חיפוש המאפשרת לראות את חוות הדעת שהושארו על ידי אחרים על אנשים, מוסדות ציבור, עסקים, מוצרים וגם בנושאים כלליים אחרים. לאלו שעדיין חוששים מהטכנולוגיה, מציע אתר "המלצה" הדרכות מסודרות באתר עצמו אשר הופך את תהליך הרישום והשימוש לפשוט עוד יותר.

בימים אלו של רשתות חברתיות, אתר "המלצה" מאפשר גם להתחבר לרשת הפייסבוק של המשתמשים.
איזמן מוסיפה ומציינת "מערכת אתר "המלצה" מהווה השלמה לפייסבוק בכך שהיא מאפשרת לכל מי שרשם המלצה באתר, לבצע שיתוף של ההמלצה בדף הפייסבוק האישי שלו ובכך לשתף את כל חבריו בהמלצה שרשם. ההמלצה מקבלת חוזק כפול בכך שההמלצה מתפרסמת גם בפני החברים וגם בפני כל העולם ונשארת לצמיתות ולא כמו בפוסט בפייסבוק שנעלם לאחר דקות ולא ניתן לראותו יותר וזו הגאוניות של האתר בשילוב עם הרשתות החברתיות.
לבעלי עסק המנהלים דף עסקי בפייסבוק, מציע האתר אפליקציית "המלצה" ייעודית אשר פותחה במיוחד ואושרה להטמעה ע"י הנהלת פייסבוק המאפשרת לרשום המלצות מתוך דף העסק. אפליקציה זו ניתנת בשלב זה לעסקים ללא כל תשלום".
הרעיון העומד בליבו של אתר "המלצה" הוא מתן נגישות ושקיפות מלאה לכל אדם לרשום ולקרוא המלצות על כל נושא. זאת אומרת, שכל אדם יכול למעשה להמליץ ולחשוף את המלצתו בפני ציבור הגולשים. "אם לדוגמא לקוח פרטי רוצה להמליץ על בעל עסק או אפילו עובד בתוך עסק, הוא יכול לעשות זאת בקלות וכך למעשה יאפשר לכולם לראות את ההמלצה שלו". אתר "המלצה" מאפשר לכולם להמליץ בכל תחום עיסוק, בכל נושא ועל כל אדם.
"הלב של האתר הוא מסר חיובי הבא לאמר מילה טובה" מסבירה איזמן "לתת המלצות טובות על בעלי מקצוע ועסקים בשיטת דירוג שבנינו במיוחד, להקרין חיוביות ולא שלילה". חזני מוסיף "אני מעדיף שלא יופיעו באתר עסקים שיש עליהם תלונות וחוות דעת שליליות כך שהבמה פנויה לעסקים חיוביים בלבד. יחד עם זאת, קיימת באתר אפשרות להגיש תלונה על בית עסק רשום והיא תיבדק ע"י המערכת. במידת הצורך, רשאית מערכת האתר למחוק עסק עליו קיימות תלונות חוזרות ונשנות. אני מעוניין להימנע ממצבים שבהם יש ניסיון לפגוע בעסקים מתוך אינטרסים מסחריים או אישיים. כל ממליץ חייב להיות רשום באתר כדי שיוכל לרשום חוות דעת וכל המלצה על בית עסק שנרשמת עולה רק לאחר שאנחנו מוודאים עם הממליץ ומאמתים שאכן קיבל שירות מבית העסק. גם אם מישהו רוצה להמליץ על עסק שעדיין לא רשום במאגר שלנו, יכול לעשות כן".

צילום: דורון גולן
צילום: דורון גולן

לדברי איזמן, כל עסק רשאי להירשם באתר "המלצה", החל מרישום חינם שכולל פרטיים בסיסיים ועד לרמת פרימיום פלוס הכוללת גם בניית אתר אינטרנט עצמאי שנבנה על ידי צוות אתר "המלצה" בשיתוף העסק. חזני יודע להיכן הוא מכוון את אתר "המלצה" והוא אומר: "אני מעוניין שהאתר הזה יהווה חלופה לכל אתרי הנישה, זה יהיה האתר המרכזי בישראל שבו ניתן למצוא ולרשום המלצות בכל תחום ובכל נושא".

חזני ואיזמן מייחסים משקל רב לפן החברתי של האתר והקו שלהם אומר כי כל גוף חברתי שהוקם שלא למטרות רווח (מלכ"ר), עמותות שונות וארגוני צדקה, יזכו להקים חבילת פרימיום חינם. חלקן כבר משתמש בשירות. "זו התרומה שלנו" אומרת איזמן "זו הדרך שלנו לתרום לחברה ואנחנו עושים זאת בשמחה".

חזני מוסיף "אנו שוקדים כעת על פיתוח אפליקציה למובייל ובכך מבקשים להקל על הגולש להעלות המלצות מכל מקום ברחבי העולם באופן ידידותי תוך העלאת תמונות וסרטוני וידאו נלווים להמלצה".
לסיום מוסיף חזני ואומר " כולי תקווה כי הגולשים ימצאו באתר מקום בו אפשר לפרגן לא רק על עסקים איכותיים אלא גם על עובדי ציבור אשר עושים מלאכתם נאמנה וזוכים בעיקר ל"קיתונות של רותחין" או על מתנדבים לסוגיהם השונים, אשר עושים מעשי מצווה וגמילות חסדים. אני מזמין את הגולשים להביע הערכתם לציבור אנשים זה".

למעבר לאתר לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות