fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכללת בראודה עתרה לבג"צ נגד עיריית כרמיאל

מכללת בראודה טוענת בבג"צ כי עיריית כרמיאל לא נוקטת בשום צעד כדי לשנות את רישום השטח שנמצא תחת אורט
אורט בראודה (צילום אלכס הובר)
אורט בראודה (צילום אלכס הובר)

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה הגישה  היום (שלישי) עתירה לבג"צ כנגד עיריית כרמיאל. עיריית כרמיאל הקצתה את הקרקע עבור המכללה האקדמית אך בפועל היא נרשמה תחת אורט ישראל, שבאותה תקופה שלטה במכללה האקדמית, ולכן הסוגיה מונחת לפתחה של העירייה .

המכללה מבקשת מבג״צ לאלץ את עיריית כרמיאל להעביר חלק מהקרקע עליו יושבת המכללה לרשות המכללה האקדמית, שבפועל, ובניגוד לחוק, השטח רשום על אורט ישראל.

בנימוקים לבג"צ נכתב בין השאר : "בשל ניגוד עניינים מהותי מובנה בו הייתה מצויה אורט ישראל, אשר אנשיה אחזו בשני כובעים, הן במוסדות המנהלים של אורט ישראל והן במוסדות המנהלים של המכללה האקדמית, פעלו חד צדדית לטובת האינטרסים של אורט ישראל ובניגוד לאינטרסים של המכללה האקדמית, הקרקע עליה פועלת המכללה האקדמית מזה למעלה מעשרים שנים, לא הועברה לחכירה של המכללה האקדמית עם הקמת העמותה.

אורט בראודה (צילום אלכס הובר)
אורט בראודה (צילום אלכס הובר)

בחודשים פברואר – יולי 2014, בדק משרד מבקר המדינה היבטים בפעילותה של המכללה האקדמית. בדו"ח שהוציא לאחר מכן, מבקר המדינה ביקר בחריפות את ניגוד העניינים המובנה לפיו פעלו אנשי אורט ישראל.

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה פועלת מעל 20 שנה בקמפוס בכרמיאל, משרתת כ-  3,000 סטודנטים לתחומי ההנדסה מכל רחבי הצפון והגליל בפרט, זוכה להכרה ולהוקרה על פועלה בישראל ומחוצה לה, ומשמשת עוגן אקדמי איכותי בפריפריה

הסיבה לעתירת המכללה האקדמית הינה בהימנעותה של עיריית כרמיאל להגיע להחלטה הכרחית  הן מבחינה משפטית והן מבחינת אינטרסים ציבוריים כלליים ורחבים, להחריג חלק מהקרקע אשר הוחכרה ללא תמורה על ידי עיריית כרמיאל לאורט ישראל – לטובת החכרתה ללא תמורה למכללה האקדמית".

מהמכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה:  "הגשת העתירה לבג"ץ מהווה עוד שלב במאבקה הצודק של המכללה לקבל את זכויותיה על פי חוק, ולקיים לימודים אקדמאיים איכותיים בשטח עליו נמצאת כיום. שטח המכללה רשום שנים תחת רשת אורט כחלק מניגוד עניינים מובנה מצד הרשת. כל שעל עיריית כרמיאל לעשות הוא לקחת אחריות ולהעביר את השטח על שמה של המכללה האקדמית, ובכך לאפשר הכרה קבועה למכללה אשר היא ראויה לה".

תגובת עיריית כרמיאל: "לא התקבלה בעיריית כרמיאל תביעת כזאת. אם וכאשר נקבל את התביעה נלמד אותה ונגיב בבית המשפט".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות