fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המחטף הגדול: בית ספר אנתרופוסופי יוקם (אולי) במטה אשר

ראש מועצת שלומי גבי נעמן פנה בשבוע שעבר לשר החינוך נפתלי בנט שיתערב בנושא הקמת בית הספר האנתרופוסופי בשלומי. ימים ספורים לאחר מכן, קבעה מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון שבית הספר יקום במטה אשר. אבל היא לא אמרה פרט חשוב. מתי? ואם בכלל?  נעמן: "הודעת מנהלת המחוז על הקמת בית ספר אנתרופוסופי במטה אשר כמוה כהודעת קבורה לבית הספר בגליל המערבי"
"אין הצדקה לפתיחת מסגרת זו בשלומי". ד"ר אורנה שמחון (צילום: משרד החינוך)
תגייס את הצוותים. ד"ר שמחון (צילום: משרד החינוך))

חשיפת "צפון-1" לפני כחודש על ההחלטה להקים בית ספר יסודי אנתרופוסופי במועצה המקומית שלומי, גרמה לסערה רבתי במשרד החינוך במחוז צפון בשל התנגדותה העיקשת של מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון כי בית הספר הזה לא יקום ביישוב שלומי אלא אך ורק בשטחי המועצה האזורית מטה אשר.

"צפון-1" חשף כי ראש המועצה גבי נעמן מקדם עם הזרם האנתרופוסופי הקמת בית ספר אזורי על פי שיטת החינוך וודלורף הידועה, וכי זה יהיה בית הספר הראשון בגליל המערבי המלמד בשיטה זו. לשם כך הקצתה המועצה מבנה שיכיל כיתות לימוד מכיתה א' עד כיתה ד' בשלב הראשוני. לבית הספר נרשמו עד כה 280 תלמידים מכל הגליל המערבי מתוכם 44 תלמידים משלומי.

לא מתכוון לוותר. גבי נעמן (צילום: עצמי)
לא מתכוון לוותר. גבי נעמן (צילום: עצמי)

מטה אשר, לא שלומי

השבוע, לדברי נעמן, בוצע מחטף. הוא פנה לשר החינוך נפתלי בנט בשבוע שעבר בדרישה שיתערב בנושא הקמת בית הספר האנתרופוסופי בשלומי, ואילו שבוע לאחר מכן החליטה ד"ר שמחון לנהל ישיבה משותפת עם נציגים ממועצת מטה אשר והעמותה האנתרופוסופית מאחורי גבו ולזרז את המהלך להקמת בית הספר במועצה.

בהודעה שיצאה ממשרד החינוך ביום ראשון השבוע אחרי הצהריים נכתב: "מטה אשר, משרד החינוך והפורום האנתרופוסופי הארצי החליטו כי בית הספר האנתרופוסופי יוקם במטה אשר. בדיון שנערך בהשתתפות ראש המועצה יורם ישראלי וצוותו ויו"ר הפורום הארצי של הזרם האנתרופוסופי גלעד גולדשמיט, הוחלט כי בית הספר הייחודי, שנכלל בתוכנית האב לחינוך של מטה אשר, יהיה בית ספר אנתרופוסופי. הרשות המקומית הונחתה על ידי מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון לבצע סקר היתכנות להקמת להקמת בית הספר, בתיאום עם הפורום הארצי של הזרם האנתרופוסופי".

עוד נכתב כי "הרשות תעביר למחוז רשימת תלמידים המבקשים ללמוד בזרם האנתרופוסופי וכי המועצה תהיה אחראית לאתר שטח להקמת בית הספר. עיתוי הקמת בית הספר ייקבע בתיאום עם הרשות המקומית ובכפוף לבדיקת ההיתכנות".

כלומר, מהודעת משרד החינוך כלל לא ברור האם בית הספר יוקם בשנת הלימודים הבאה או רק עוד כמה שנים. גורם שמעורה בפרטים אמר ל"צפון-1": "הייתה מטרה קודם כל לקבוע שבית הספר יקום במטה אשר ולא בשלומי, אבל לא ברור מתי יקום. העיתון שלכם חשף את הסיפור הזה ולפחות דבר אחד טוב יצא מזה, שיקום בית ספר אנתרופוסופי בגליל המערבי".

שר החינוך גדעון סער ומנהלת מחוז צפון במשרד החינוך ד"ר אורנה שמחון
. ד"ר אורנה שמחון (צילום: שושן תירם)

תושבים תומכים בנעמן

במקביל לכל ההתרחשויות, גבי נעמן קיבל פניות מהורים תושבי מטה אשר בהן הם מחזקים את ידו. כך כתבה אמא מאחד המושבים: "למרות שאני גרה במטה אשר, אני חושבת שהמקום הנכון לבית הספר הוא שלומי. אני ועוד הורים רבים מעריכים מאוד ומשתהים לנוכח המאבק הקשה שאתה מנהל, ומחזיקים אצבעות ששלומי תזכה בבית ספר מיוחד שכזה. אם בית הספר האנתרופוסופי ייפתח בשלומי, משפחתי ואני נעזוב את המושב ונגיע לגור בשלומי במטרה שעוד כמונו יבואו לחזק את הפריפריה של הפריפריה. במצב היום של ואקום מנהיגותי במדינה, טוב לדעת שיש מנהיגים אמיתיים שאכפת להם מהתושבים ומהבוחרים שלהם, ואתה הדוגמה לכך".

נעמן מצידו לא מתכוון לוותר. הוא שלח השבוע שני מכתבים קשים מאוד לשר החינוך נפתלי בנט ויו"ר ועדת החינוך בכנסת יעקב מרגי בהם ביקש להעלות את נושא ההתנגדות הנחרצת לא להקים את בית הספר בשלומי לדיון דחוף בוועדת החינוך לפני היציאה לפגרה.

נעמן כתב לנפתלי בנט: "התנהלות משרד החינוך מחזירה אותנו 60 שנה אחורה.  החלטת מנהלת המחוז נוגדת מדיניות ממשלה ואני מניח שגם את דעתך האישית. שלומי מתכוונת להתפתח בתחום החינוך ולצמצם פערים חברתיים מול מועצות אזוריות והערים סביבה החובקות אותה מכל הכיוונים. הודעת מנהלת המחוז על הקמת בית הספר האנתרופוסופי במטה אשר, כמוה כהודעת קבורה לבית הספר בגליל המערבי וזאת מאחר כי בכירי מטה אשר אינם מעוניינים כלל לפתוח מוסד חינוכי זה וכל כוונתם הייתה למנוע הקמת בית הספר האנתרופוסופי בגליל בכלל ובשלומי בפרט. מנהלת המחוז שותפה לכל התהליך". נעמן ביקש מבנט להקפיא את ההליכים בעניין זה עד שלא יתקיים דיון.

סגן ראש המועצה האזורית מטה אשר איל רייז מסר: "בישיבה שהתקיימה ביום ראשון אצל מנהלת המחוז, ד"ר אורנה שמחון בהשתתפות נציג ההורים, נקבע כי אם יוקם בית ספר אנתרופוסופי בגליל המערבי הוא יוקם בתחום השיפוט של המועצה האזורית מטה אשר, בעיקר משום שרשימת הילדים שהוצגה למחוז, על ידי נציג קבוצת הורים, מרביתה מקרב תושבי המועצה (יותר מ-90 אחוזים). לאור זאת סוכם כי המועצה תבצע סקר שבו תיבחן ההיתכנות להקמת בית ספר חדש וייחודי, וייבדק כמה הורים באמת מעוניינים בבית ספר מסוג זה במועצה. במקביל מקיימת המועצה הליך מזורז לאיתור מבנה לבית הספר האנתרופוסופי. עוד סוכם בישיבה כי בהתאם לסקר ההיתכנות, ואם יימצא מבנה מתאים, יוחלט בתוך כשלושה שבועות האם בית הספר ייפתח בשנה הבאה או לא. סקר ההיתכנות יסתיים בתוך כמה ימים".

ד"ר שמחון בתגובה לדברים של נעמן: "הקמת בית הספר האנתרופוסופי במטה אשר התקבלה מתוך ראייה אזורית, ואין כל סיבה להקים שני מוסדות כאלה הסמוכים זה לזה. לנו ידוע רק על שני תלמידים שרוצים ללמוד בזרם זה משלומי. אם ראש המועצה טוען שיש לו 40 תלמידים תושבי שלומי הרי משמעות הדבר שראש הרשות מכריז על סגירת בית הספר בן צבי ביישוב".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות