fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגעים לקואליציה: "יכול להיות שחר של יום חדש עבור אקטיביסטים ופעילים חברתיים בנתניה"

אלי-בר--3צילום-ברמן
אלי-בר--3צילום-ברמן

חודש וחצי אחרי הבחירות ומועצת העיר כמרקחה. המירוץ לסגנות ממשיך וראש העירייה מרים פיירברג- איכר עדיין לא סגרה קואליציה. מלבד אלי דלל ואלון אלראי שקיבלו באופן רשמי ובהסכמת המועצה תפקידים רשמיים –  המועצה בערפל. אלי בר, הפרשן הפוליטי לענייני בחירות מסביר שראש העירייה לא ממהרת לשום מקום. מחד הופץ כי פיירברג קיבלה כבר את ההחלטה להעניק סגנות לפי מפתח של שלושה מנדטים לסגן, ומאידך במצב הזה הקואליציה שלה לא מספיק חזקה.

"התאוריה שלי היא שפוליטיקאי שאין לו שאיפות להיבחר מחדש, נמצא במצב הכי נוח מבחינתו. הוא לא חייב דין וחשבון לאף אחד ויכול לסגור חשבונות פוליטיים ישנים. מה שהיה כבר לא מה שיהיה. זה בפירוש יכול להיות שחר של יום חדש עבור אקטיביסטים, חברי ועדי שכונות ופעילים חברתיים וסביבתיים בעיר נתניה" אומר בר וממשיך, "הקדנציה הקרובה תהיה משוחררת מכל הכבלים של נושא משרה ציבורית המעוניין להיבחר מחדש. כל ההבטחות שנתנו – בטלות. מעתה פיירברג תעשה רק מה שהיא סבורה שנכון לעשותו מנקודת מבטה. היא תהיה חופשיה לעשות את מה שהיא סבורה שהוא הדבר הנכון ביותר עבור נתניה ולהתעלם מכל רעשי הרקע מסביב, בעיקר הרעשים הבוקעים מדפי הפייסבוק השכונתיים".

אלי בר צילום ברמן
אלי בר צילום ברמן

השבוע התכנסו חברי מועצת העיר בוועדת הכספים. כל רשימה הציגה את השגותיה לגבי התקציב ובוועדה המקומית לתכנון ובנייה התכנסו כדי לאשר את מינויו של אלון אלראי כמ"מ ועדת משנה לתכנון ובניה. אלראי כבר מחזיק בתואר יו"ר מועצת העיר, הוא היה יו"ר צוות המשא ומתן הקואליציוני, התמנה כיו"ר ועדת הכספים וכמ"מ יו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה.

"מסבב המינויים שנעשה עד כה עולה כי אלראי עומד להיות דמות פוליטית משמעותית אצל פיירברג. זו אולי גם הסיבה שאלראי פרש מצוות המשא ומתן הקואליציוני. במסדרונות העירייה אומרים שפיירברג החליטה כבר מי היורש שלה ובחיזוקו של אלראי היא מאותת לליכוד", אומר בר.

אלון אלראי צילום רותי ברמן
אלון אלראי צילום רותי ברמן

האם תהיה לפיירברג קואליציה רחבה?

"בזה שראש העירייה מושכת זמן בהקמת הקואליציה היא צוברת כעסים. ברור לי שיש לה קשיים מכאן ועד להודעה חדשה. היא הבטיחה לרבה של קהילת צאנז והיא חייבת לו. אם היא תיתן סגן או חצי סגן לרשימת גל שיש לה שני מנדטים היא תצטרך לתת גם לישראל ביתנו ועל זה כבר כמעט היתה הסכמה אלא שיש חילוקי דעות לגבי מי יכהן ראשון כסגן: הרב שמעון שר או גרש פישמן. כל אחד מהם רוצה להיות ראשון וסיבותיו עימו. לנתניה אחת יש שישה מנדטים והדרישה של חבריה היא לשני סגנים יוצרת כעס אצל חברי המועצה הנבחרים הטוענים שבששת המנדטים כלולה גם ראש העירייה ומדוע צריכה להתעקש על הסגנות של שירי חגואל שאת המנדט הזה היא יכולה לפצל ובכך להגדיל את הקואליציה שלה.

"בכלל נראה שהשיקולים לסגנות בשכר קשורים לפרנסה ולפנסיה ולאו דווקא לגודלו וחשיבותו של התפקיד אותו הם מחזיקים. כך המצב היום כאשר חגי חדד מש"ס ושירי חגואל אינם מקבלים שכר דבר שמלחיץ אותם מאד. השבוע ראינו את יצחקי בדבוקה אחת עם אורנשטיין מולנר ואורגד, האם זה מצביע על עמדתו? יצחקי מתפוצץ מהאפשרות שתיק החינוך יעבור לשטבון המחזיק בשלושה מנדטים".

איזה קואליציה נראית לך כבסיס מוצק?

"קואליציה דתית בה נמצאים שטבון עם שלושה מנדטים, ש"ס עם שלושה מנדטים, נתניה אחת עם שישה מנדטים, הליכוד עם מנדט אחד והרצל קרן עם מנדט אחד. זו תהיה  קואליציה חלשה שצריכה חיזוק שמתאפשר רק עם פיצול הסגנות לגל ולישראל בתינו כדי שיהיה לה רוב בטוח. לפיירברג יש את כל האופציות כי כולם רוצים להיות בקואליציה. אין סיעה שהיא אופוזיציה מובהקת".

קואליציה חילונית?

"לא ממש חילונית, אבל ראש העירייה יכולה להפתיע בקדנציה האחרונה שלה ולעשות שינוי מגמה של 180 מעלות על מנת להשאיר חותם בעיר ולהרכיב קואליציה אחרת על בסיס חילוני".

האם התגובה של הסיעות על התקציב יש אמירה לגבי הקואליציה?

"לא. לתקציב יעשו תיקונים וחברי כל הסיעות יהיו מרוצים. כל התיקונים הם כסף קטן לעומת תקציב של מליארד וחצי. אף אחד לא יתאבד על 100 אלף שקלים נוספות לתנועות הנוער. השבוע גם רפי ימין מסיעת נתניה אחת של ראש העירייה פרסם שהוא לא יסכים לתקציב כפי שהוא וכי יש לעשות בו עדכונים. התקציב שפורסם על ידי הגזברות הוא תקציב רזה ומקוצץ, תקציב של אחרי בחירות. התקציב לא יעבור ללא קבלה של לפחות חלק מהדרישות של הסיעות השונות גם אם הם לא יכנסו לקואליציה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות