fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המבחן הגדול של יואב כץ

אני כותב כל שבוע שהפגרה באה בזמן טוב להפועל חיפה, אבל זה לא אומר שקל היה להעביר אותה. שלושה שבועות הם הרבה מאוד זמן בימינו התזזיתיים, בוודאי לאוהדים שרק לאחרונה גילו מחדש את סם ההנאה האמיתית מכדורגל. אצל האדומים לא רגילים לחכות בציפייה דרוכה למשחק הבא, ניתן להניח שהפסקה כל כך ארוכה הורידה את הדריכות, אז טוב שיריבה גדולה תגיע לחיפה ביום ראשון ושאחריה יהיה דרבי.

הפגרה עצמה לא הביאה עימה בשורות טובות, להיפך. השוער ארנסט שטקוס עבר ביום רביעי ניתוח תוספתן ואלון תורג'מן נפגע במשחק אימון ונזקק לתפרים בלחיו, נכון לעכשיו הוא אמור להיות כשיר למפגש מול מכבי ת"א אך עוד לא ניתן לדעת בוודאות. היעדרות של תורג'מן תהיה בעייתית, כי עדן בן בסט לא יעמוד לרשותו של ניר קלינגר.

פסיקה מעצבנת של ההתאחדות

כצפוי, הממסד השמרן דחה את הערעור על הרחקתו של בן בסט בטיעון המעצבן של מדרון חלקלק: שאם יתקבל ערעור כזה, בהסתמך על צילומי טלוויזיה, קבוצות יתחילו לערער על כל דבר. הטיעון מעצבן, כי זה התירוץ השמרני הקבוע להימנעות מכל סוג של שינוי וכי הוא לא מחובר למציאות. אם מבהירים בצורה חד משמעית שניתן לערער רק על השפעות עתידיות של כרטיסים שנשלפו ורק במקרה בו הטלוויזיה מראה על טעות שיפוט ברורה, לא כזו שקשורה לשיקול דעת, יהיו מעט מאוד מקרים שיובילו לערעור. בזמן שעוד ליגות מאמצות שימוש במצלמות טלוויזיה בזמן אמת, בכדורגל הישראלי ממשיכים להיבהל משימוש בהן אפילו בדיעבד.

דבר נוסף שלא קרה זה שיואב כץ לא ניצל את השהות בארץ כדי לחתום על חוזים חדשים עם שחקנים. זאת הייתה הזדמנות נהדרת לנצל את המומנטום ואת האווירה הטובה כדי להבטיח שכמה מהשחקנים החשובים ביותר יישארו בקבוצה לתקופה ארוכה ושהם ירגישו טוב לגבי היחס של בעל הבית כלפיהם. אבל יהיו עוד הזדמנויות כאלה.

assaf 01
הזדמנות פז לעשות משהו גדול. יואב כץ (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ברשימת היתרונות של הפגרה, אחד החשובים ביותר הוא ששלושת השבועות שעברו קירבו אותנו לחודש ינואר. הפועל חיפה הצליחה עד כה להחזיק מעמד בצמרת הגבוהה עם 12 שחקנים שקלינגר משתמש בהם באופן עקבי. זה לא יכול להחזיק מעמד עונה שלמה. האדומים שרדו את ההיעדרות של עדן בן בסט, אבל מספיק ששחקן נוסף היה נעדר וזו כבר הייתה הופכת להיות בעיה משמעותית. אי אפשר להימנע לגמרי מפציעות ובטח לא מהרחקות בעקבות כרטיסים צהובים שבשלב מסוים יגרמו לחלק גדול מ~12 המופלאים להחמיץ משחק פה ושם.

העומס המנטאלי על השחקנים של קלינגר עצום. זה לא מקרה שכמעט כולם מועמדים לנבחרת הסיבוב בליגה, בשאר קבוצות הצמרת העומס מתחלק בין הרבה יותר שחקנים. הפועל ב"ש צברה כמות זהה של נקודות לזו של הפועל חיפה, למרות שקשה לציין אפילו שחקן אחד שלה שנמצא בעונה טובה. כל משחק וכל תקופה יש לברק בכר שחקנים אחרים שלוקחים את המושכות ודואגים לנקודות. לקלינגר אין כרגע את הפריבילגיה הזאת.

הזדמנות לעבות את הסגל

לכן, חודש ינואר הולך להיות חודש משמעותי מאוד בעונה הזאת, המבחן הגדול של יואב כץ בשאלה האם הוא מסוגל להיות בעל בית של קבוצת צמרת אמיתית או שהוא מסתפק במועט. קודם כל, זו תהיה עוד הזדמנות לסכם עם השחקנים שנמצאים בקבוצה, כי אלה שמסיימים חוזה בקיץ, כמו חנן ממן, יהיו רשאים לנהל מו"מ עם קבוצות אחרות בינואר אם לא יחתמו על חוזה לטווח ארוך בהפועל חיפה.

ולא פחות חשוב, זו תהיה הזדמנות עבור כץ לעבות את הסגל. כאשר עירוני קרית שמונה זכתה באליפות לפני שש שנים, אחד הרגעים החשובים ביותר בעונה היה ההחתמה של דויד סולארי במהלכה. איזי שרצקי החתים את הארגנטינאי עוד בדצמבר, כדי שהוא יוכל להיות זמין מתחילת ינואר. סולארי הכניס אנרגיות חדשות בקבוצה והבקיע את השער החשוב ביותר בעונה, שער ניצחון בזמן פציעות על בני יהודה, שכבר בזמן אמת הייתה הרגשה שזה שער האליפות של הצפוניים.

אם האדומים רוצים לפנטז על גורל דומה, הם זקוקים לפחות לשני שחקנים דומיננטיים בפגרה. שחקן מהסוג של סולארי זה בדיוק מה שחסר בסגל של קלינגר _ שחקן כנף יצירתי עם יכולת פריצה. שחקני האגף של קלינגר הם חלוצים או שחקני מרכז שדה, אין לו שחקן כנף קלאסי ויהיו רגעים בהם הוא יזדקק לאחד כזה.

assaf 02
האם יצליח לשכנע את הבוס לפתוח את הכיס? ניר קלינגר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

יש מקום לזר נוסף, אפילו לשניים

יש לקלינגר מקום לזר נוסף בסגל, אפילו לשניים כי מותר להחזיק שישה זרים ולשחק עם חמישה. זה חשוב כי שחקנים זרים ניתן להשיג במחיר זול יותר, את אופציית הזר השישי ניתן לנצל כדי להמר על שחקן צעיר וזול לעמדה שקלינגר ירגיש שהוא זקוק בה לשדרוג. אבל אם הוא רוצה מניות בטוחות ומוכרות יותר, הוא עשוי למצוא כמה בשוק הישראלים.

זה זמן טוב להזכיר שהקבוצה הנוכחית החלה להיבנות בינואר של שנה שעברה, עם ההגעה של בן בסט, שמואל שיימן ודור פרץ. קשה להאמין שהשנה קבוצות בכירות ישאילו שחקן כמו פרץ להפועל חיפה, שנאבקת איתן בצמרת, אבל שחקנים יחסית בכירים שישוחררו מהקבוצות שלהם עשויים לראות באדומים את האופציה המועדפת עליהם: קבוצת צמרת עם סגל קצר שיהיה להם קל יחסית להשתלב בו.

דיווחים מהחודשים האחרונים סיפרו על הבעת עניין של הפועל חיפה בגילי ורמוט ואפילו עידן ורד כשזה היה רלוונטי לרגע. טוב שחושבים בגדול, אבל בין העלאת שמות למימוש יש דרך ארוכה שעוברת אצל בעל הבית. יצא טוב מאוד שקצת לפני ינואר מגיעים שני משחקי בית רצופים מול מכבי ת"א ומכבי חיפה, שני משחקים שצפויים להניב לכץ הכנסות גבוהות מאוד שיוכלו גם לעזור לו להוציא יותר בינואר וגם להבהיר את התמורה הכלכלית שבמאבקי צמרת בפלייאוף העליון.

יכול להיות שהעונה הזו היא הזדמנות חד פעמית להפועל חיפה לעשות משהו גדול. קלינגר, השחקנים והאוהדים נראים מגויסים לכך, בחודשיים הקרובים נוכל לדעת עד כמה גם כץ.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות