fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

:המאבק על בית הספר נתיבות משה פתרון לא נראה באופק

בית הספר נתיבות משה (צילום: דורון גולן)
בית הספר נתיבות משה (צילום: דורון גולן)

המאבק סביב בית הספר נתיבות משה בשכונת קרית שמואל נמשך גם השבוע עם הגעתם של חברי כנסת לפגישה עם הצוות החינוכי של בית הספר והורי התלמידים. בנוסף לכך התעוררה בשכונה מחלוקת בין הזרם הליטאי שמפעיל את בית הספר לבין תשובי השכונה מהזרם הדתי-ציוני, על אופייה העתידי של השכונה.

בית הספר נתיבות משה (צילום: דורון גולן)
בית הספר נתיבות משה (צילום: דורון גולן)

420 התלמידים שלומדים בבית הספר ששייך לחינוך המוכר שאינו רשמי, מהם רק 250 תושבי חיפה, טרם החלו את שנת הלימודים לאחר שההורים החליטו להשבית את בית הספר עד אשר יתוקנו הליקויים שבו או עד שימצא להם בניין מתאים בשכונה. ביום שלישי השבוע הגיעו לבקר בבית הספר נציגי המגזר החרדי של משרד החינוך, שר הדתות דוד אזואלי, יו"ר ועדת החינוך בכנסת יעקב מרגי וסגן השר ירון מזוז. הם נפגשו עם הורי התלמידים והצוות החינוכי וערכו סיור במקום.

יו"ר ועדת החינוך יעקב מרגי וסגן השר ירון מזוז מסיירים בבית ספר נתיבות משה (צילום: דורון גולן)
יו"ר ועדת החינוך יעקב מרגי וסגן השר ירון מזוז מסיירים בבית ספר נתיבות משה (צילום: דורון גולן)

"צריך לקרוא להורים לא לוותר" אמר אזולאי "זה מאבק צודק. זו חובתה של המערכת המוניציפאלית לתת את החינוך לילדים". גם מרגי חיזק את עמדת ההורים ואמר "אנחנו לא נשקוט. כל עוד יונה יהב לא יבין שהוא מנהל מלחמה מכוערת ובזויה על גבם של הילדים". מרגי קרא למשרד החינוך להתערב בנעשה עם בית הספר ואמר כי יפעל מול משרד החינוך למנוע מעיריית חיפה הקצאות שהיא מקבלת עד שתפתר בעיית בית הספר.

חבר מועצת עירייה חיפה, שי בלומנטל (צילום: דורון גולן)
חבר מועצת עירייה חיפה, שי בלומנטל (צילום: דורון גולן)

במהלך הסיור בבית הספר עמדה ממול קבוצה של תושבי השכונה שעשו משמרת מחאה נגד בית הספר בטענה כי מדובר בניסיון השתלטות על נכסים בשכונה ושינוי האופי הדתי-ציוני שלה לשכונה חרדית ולאוו דווקא בדאגה לחינוך הילדים. חבר ועדת החינוך של העירייה וחבר מועצת העיר, שי בלומנטל, שהוא גם תושב השכונה אומר כי בתוך השכונה עצמה אין פתרון ולא יהיה פתרון לבית הספר נתיבות משה. לדבריו הפתרון נמצא בקרית ים לשם הוצע להורים להעביר את בית הספר, אולם הצעה זו נדחתה על ידם. "חברי הכנסת והפוליטיקאים מנסים לעשות "סיבוב" על העניין הזה" אומר בלומנטל "אם ההורים באמת דואגים לילדים שלהם, הפתרון האולטימטיבי נמצא בקרית ים".

מעיריית חיפה נמסר: "אנו מצרים על ההתערבות הגסה של גורמים מחוץ לעיר שגרמו לפלגנות וקיצוניות בשכונה שלווה ומצטיינת. מעולם קודם לכן לא אירעו אירועים מסוג זה בחיפה בכלל ובקריית שמואל בפרט. תושבי קריית שמואל נטלו היום אחריות קהילתית וגילו מעורבות במטרה להגן על צביונה הדתי לאומי ואופייה הנוח והשיתופי של הקריה ויש לנו את מלוא ההערכה על כך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות