fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלך לעולמו האיש שפעל לקירוב לבבות בין ערבים ויהודים

יוסי פיטוסי, אחד מסמליה של עכו, התמוטט בביתו בשבוע שעבר. בין השאר, שימש כחבר מועצת העיר והקים את פסטיבל עכו לתיאטרון אחר
יוסי פיטוסי (צילום: עיריית עכו)
יוסי פיטוסי (צילום: עיריית עכו)

יוסי פיטוסי, אחד הסמלים החברתיים של עכו, הלך השבוע לעולמו בגיל 76. פיטוסי אושפז בשבוע שעבר לאחר שהתמוטט בביתו. מאז התפללו חבריו ובני משפחתו להחלמתו. ביום שני השבוע הוא נפטר ונטמן בבית העלמין נחלת אשר ליד כפר מכר.

יוסי פיטוסי (צילום: עיריית עכו)
יוסי פיטוסי (צילום: עיריית עכו)

פיטוסי נולד ב-1940 בתוניס ועלה ארצה במסגרת פרויקט עליית הנוער בשנת 1949. מאז התגורר בעכו ואף כיהן בעבר בתפקיד חבר מועצת העיר. פיטוסי למד בבן שמן ובשנת 1960 החל ללמוד ציור אצל האמן אבשלום עוקשי. בשנת 1979 הוא ייסד את פסטיבל עכו לתיאטרון אחר, שהפך לשם דבר בתרבות הישראלית. שנה לאחר מכן, במסגרת תפקידו כמנהל ברשת המתנ"סים, הקים את מפעל מנויי התיאטרון הראשון בעכו. על תרומתו הרבה לפסטיבל עכו הוענק לו בשנת 2003 עיטור יקיר הפסטיבל.

בשנים האחרונות פעל פיטוסי רבות במסגרת ארגון רוטרי וארגון קשת לקרוב לבבות בין יהודים וערבים בעכו. פיטוסי, שלמד אמנות באוניברסיטת חיפה, השלים לאחרונה תואר אקדמי נוסף בשימור ואהב לעסוק בשעות הפנאי בשימור מבנים בעכו. בשנה שעברה הוענק לפיטוסי מגן הסובלנות של ארגון רוטרי, במסגרת פעילותו לדו קיום ולחיים משותפים.

בשנת 2013 הקים פיטוסי ביחד עם ח"כ זוהיר בהלול את עמותת קשת – קבוצת חברים יהודים וערבים – ויזם מפגשי שבתרבות שעסקו בחינוך ובתרבות בתוך המרקם האנושי והאתני בעכו.

בעבר אמר פיטוסי ל"צפון-1": "התחלתי לפעול כשראיתי שיהודים חוששים ממפגש עם ערבים ועוזבים את עכו. פעלתי מתוך הבנה, שאם היהודי יכיר את שכנו הערבי וייווצרו יחסי שכנות וחברות טובה, לא יהיו מועקה וחשש מהסביבה המשתנה. אנו מרחיבים ככל שניתן את המכנה המשותף של הקהילות".

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי: "מותו של יוסי פיטוסי הוא אבידה גדולה לעיר עכו. יוסי היה חבר אמיתי, אהב את העיר בכל רמ"ח איבריו וממנו למדתי מהי חברה, קהילה ותרבות. תחילת דרכי המקצועית בעכו היתה תחת ניהולו של יוסי, שקיבל אותי בזרועות פתוחות עם שחרורי מצה"ל לתפקיד רכז תרבות ונוער עירוני, והוא שעיצב והתווה את דרכי במשך שנים ארוכות בחברה למתנ"סים. גם במהלך השנים בהם הגעתי לתפקידי ניהול בכירים בחברה, הוא היה קולגה וחבר

"יוסי היה איש חברה וקהילה מהמעלה הראשונה, שידע תמיד לחבר בין יהודים וערבים. בשנים האחרונות נוצר בינינו חיבור גדול. הוא היה איש חזון, חבר לדרך ושותף לפיתוחה של עכו. יהי זכרו ברוך".

חברו של פיטוסי ישראל בן עזרא: "אנשים בינוניים לא מביאים לשינויים. יוסי פיטוסי ז"ל חולל שינויים. יכולת להסכים איתו, או להתנגד לו, אך הוא התמיד בדרכו. לא אחת כעסתי עליו. פעם -בשל הרצינות שהתייחסנו לדברים – אף החלטתי להפסיק לדבר איתו. אך הוא, בפוגשו אותי במעבר חצייה, ניגש אלי, חיבק ונישק אותי על הלחי, כאילו דבר לא קרה. הוא היה בעל חוש הומור המיוחד לו, העדיף שהמפגשים יהיו סביב שולחן האוכל, כי חש שהאכילה מפילה מחיצות בין אנשים. יוסי היה פורץ דרך תרתי משמע. הוא פרץ את החומה ל'גן הפסטיבלים' של היום והחל את נושא הפסטיבלים. הוא לא שמר טינה וזה איפשר לו לפנות גם למתנגדיו, לנסות לקדם דברים, מבלי להיות מושפע מאמוציות. היה ברוך כישרונות, צייר סידרה של ציורים בנושא מבנים ופינות חמד בעכו הישנה, וכן למד שימור, שקירב אל האבנים וחומרי הגלם שמהם ניבנו מבניה היפים והעתיקים של עכו. הוא היה איש חריג, משכמו ומעלה, אך נהג בפשטות".

ומעלה, אך נהג בפשטות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות